Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1513 ggr
Melvin13
0

Homoepatmedicin hund furunkulos

Hej Jag har en cockerspaniel som precis fyllt fyra år. Han har konstaterad kvalsterallergi och har klarat sig på vaccin och duschningar. I höstas fick han furunkulos som kom och gick. Nu går han på kortison 2 mg en gång om dagen och forunklarna har varit borta i snart två månader. Men jag är in förtjust i kortison och såg på ett annat forum för allergiska hundar att en del använder homoepatmedicin till sina hundar. Är det någon som har någon erfarenhet av den sorts behandling och om det hjälper? Vill inte experimentera med min hund. Ska självklart höra med min veterinär men har en känsla av vad de kommer säga. Tack på förhand Melvins matte

Lona
0

Då skulle jag hellre testa någon form av naturläkemedel, fodertillskott eller liknande, det har åtminstone hyfsad chans att hjälpa. (Ja, jag tycker att homeopati är idioti att lägga pengar på - eller så kan jag hälla vanligt vatten i en flaska och sälja till dig.😉)
Just vad som skulle funka mot furunkulos vet jag tyvärr inte, har inte haft det problemet med mina hundar.
Vad får han för foder? Det är förstås inte så lätt att byta med tanke på hans allergi, misstänker jag?😕

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Melvin13
0

Han har gått över till vom och hundemat digestive. Har ingen erfarenhet av homoepatmedicin, men har kollat på tillskott. Men helt grönsaker och är en djungel av alla olika medel.