Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 1330 ggr
Emouse
0

Tips i fotgående

Vi har stött på ett problem som uppkommit i det fria följet som vi inte riktigt lyckas knyta upp, som vi egentligen skulle behövt kursa för en bra tränare men pengarna finns inte. Han kommer alldeles för långt fram och tycker att vi provat det mesta. Vi har bland annat nött in belöning i armhålan men så fort vi tar ett steg framåt kommer han fram direkt medan halterna däremot är fina. Massor av tips sökes för jag börjar ge upp🥵

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Changrila
0

Har du provat att tex säga "fot" varje gång hunden sätter sig OCH varje gång du börjar gå? Har du provat att kasta belöningen bakåt? Har du provat att istället för att gå framåt, snurra på stället åt höger och åt vänster? Har du provat att backa i stället för att gå framåt?

Det finns massor av olika saker att göra där hunden är i fotposition utan att man nödvändigtvis går framåt. Vill hunden för fort fram så kan man ju lägga fokus på sådant ett tag och se om det bättrar sig.

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

[AnimeV4]
0

Min unghund brukar också smita för långt fram. När han gör det backar jag och går igen. Är det bara lite för långt fram går jag i olika tempon tills han går nära nog. Då klickar jag. Klicker är skitbra, tycker jag!

Hoppas att jag fattade det hela rätt nu..🤐

Majken!
5

Filma! Vill du inte dela med dig så kolla själv på hur det ser ut. Det brukar kunna ge mycket för att lösa upp problem 👍

Drömmis
1

#4. Min ena hund hade samma problem nyligen, det jag gjorde då var att använda mig av handtarget. Så när han började glida fram för mycket presenterade jag handen som han satte nosen på och därmed kom i rätt position.

Kan försöka filma och lägga upp😃.

Tokryck
0

Börja med högersväng innan du går framåt? Belöna bakom ryggen. Ta ett ministeg och belöna det och ta sen ett större ministeg osv.