Magnussons hundfoder
Snubblade in på deras hemsida. Meat & biscuit lätt ju riktigt intressant. Riktigt svenskt kött och inga tillsatser. Är det någon här som har erfarenhet av detta foder? Gillar hundarna det? Hur blir dom i magen? Prisvärt?
Blir med valp till jul och först blir det väl samma foder som den är van vid men sen vill man ju själv välja vad man ska ge den för foder.

Har ingen egen erfarenhet av dem men blev lite nyfiken så jag har nu skrivit till dem och frågat om de använder några kemikalier i sina foder.
Återkommer med svar
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Är ett jättebra foder som är billigt. Vi säljer Magnussons. Det är ekologiskt så det är bra ingredienser. De allra flesta fungerar bra på fodret, men alla är individer. Finns några som inte tycker om det, men de är få. I alla fall av våra kunders hundar. Hinner inte skriva så mycket mer just nu….. men helt klart värt att läsa mer om ifall någon är intresserad.

De var snabba att svara.
Detta var deras svar:
Hej Anne,
Vi tillsätter inga kemikalier eller andra onaturliga tillsatser i vårat
foder. Vi använder endast svenska råvaror och ugnsbakar fodret för att det
är en naturlig process som bättre bevarar råvarornas naturliga egenskaper än
exempelvis extrudering.
Ha en bra dag!
Mvh Lina Brattström
Magnusson Petfood AB
Håbolund 197 93 Bro
Tel 08-582 44200
E-post magnusson@hundmat.com
www.hundmat.com
_**/Mvh Anne

Är JÄTTENÖJD med MAgnusson's, snabba leveranser, bra priser o hundarna älskade fodret o de funkade fint på dem. Jättebra tt ha o göra med också.
Men ena hunden är överkänslig så vi testar nu med ett spannmåls-fritt foder..

Vi har använt det fodret till våra hundar i många år. Ett bra foder med leverans fram till dörren.

Vad smidigt med leverans till dörren! Kanske något för mig som inte har körkort… Det är ju inte så kul att släpa 15 kg på bussen!

men hallå länk :D jag vill också se…har de spannmålsfritt foder också? Letar just nu efter ett bra foder som inte ger så mycket i andra ändan så att säga…Men ska ju vara till en mastiff så inget högenergi foder…Sorry om jag snodde tråden lite ;)

länk till Magnussons hemsida http://www.hundmat.com/shop/
_**/Mvh Anne

Jag bor ganska när Magnussons och handlar direkt från fabriken . En gång fick jag en påse som fortfarande var ljummen, tala om färskt foder ! MIna hundar mår jättebra av Magnussons mat. De tycer att det är gott och är fina i pälsen och bra i magen.

#9. Vad smidigt! Bor ju själv i Uppsala och som jag fattat det är inte långt till fabriken härifrån. Kanske skulle man dra ihop ett gäng hundägare och storhandla så det blir billigare! Och riktigt färskt foder säger man ju inte nej till!
#6 Tyvärr får du inte hem det till dörren om du inte köper massor.
läste på deras prislista: order under 75 kg levereras med posten och hämtas på närmaste utlämningsställe… (fast det kanske körs hem om man har lantbrevbärare?)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Massor o massor.. Beställer själv 75 kg när vi beställt o det går åt när man har 2 monster :D
hehe jag tänkte inte på hur mycket en stor hund kan äta *s* just nu finns det bara hundar i storlek med min Åskar i huvudet
o då e 75 kg MASSOR
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#10 Från Uppsala tar det ca en halvtimme ( 3 mil ) till Magnussons fabrik. Om man inte vill bunkra 5 säckar själv kan man ju gå ihop. Man får ju blanda olika sorter.