Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2469 ggr
ipopuma
0

Försäkringar

Vad har ni för försäkring? Hur mycket kostar den och vilken rad och ålder har ni på hunden? Är ni nöjda eller missnöjda?

Magrat
2

Har IF med fast självrisk och ingen procent. Nu vet jag inte vad jag betalar exakt per hund för jag har två hundar, en katt och hemförsäkringen där.

Men den första bankdagen varje månad så drar dem mellan 800-900 kr.

Jag tippar på att vår 6-åriga Borzoi som har haft magomvridning är den dyraste och skulle gissa att hon står för typ hälften av försäkringen.
Vår italienska vinthund, snart två år, aldrig varit sjuk är väl typ 300 i månaden.

De är båda livförsäkrade dessutom, vilket ju också höjer premien.
Jag är väldigt nöjd, de har alltid varit snabba med att reglera, otroligt hjälpsamma, och inget strul.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

Lona
0

Jag har Agria till båda hundarna, bytte nyss till respektive rasförsäkring. Livförsäkring, veterinärvård 60 000:- med möjlighet att köpa till ytterligare 60 000:- vid behov (smart idé!), rehab och medicin. Cairnterrier, hane på fyra år, hittills helt skadefri, ca 5000:- /år Labbetik, kastrerad (ger lägre premie om man betalt själv), 7 år, ca 6000:- /år. Alla bolag har inte full veterinärvårdsersättning livet ut, vilket är väldigt viktigt för mig. Numera är det fler som har det alternativet, men Agria var först. Agria är dyra men har varit fantastiskt bra i de snart 30 år som jag haft dem. Mina djur har varit sjuka eller skadade MYCKET, aldrig några som helst problem med ersättning. Faktiskt har de nästan varit lite väl okritiska med utbetalningarna… ;-P Det har blivit flera hundratusen genom åren, mer än tillräckligt för att täcka premierna för kommande hundar under resten av mitt liv :-o If ska tydligen sluta med att ha enbart fast självrisk och gå över till fast + rörlig som de andra bolagen.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Lojs
0

Vi i familjen har alltid haft Folksam. Våra hundar kostar 1874 respektive 1735 om året i försäkring, enbart veterinärvård. Har inte riktigt i huvudet vad det blir i månaden eftersom vi har alla försäkringar i Folksam och de dras samtidigt (blir ju en del rabatt om man har allt i samma).
Vi har bara 20000 i veterinärvård, har för mig att självrisken är typ 1000kr plus 20% eller något liknande. Opererade ena hunden i december, alltihop gick på ca 8000 och vi betalade ca 3000. 
20000 i veterinärvård är ganska lågt, men vi har eget sparande upptill om det skulle gå över, hittills har vi aldrig kommit över gränsen vad jag kan minnas, då har vi haft detta i ca 20 år med 9 hundar och de har knappast varit skadefria (dock relativt friska raser och vi har haft tur såklart).

Vi är väldigt nöjda med Folksam. Har inte en enda gång haft problem att få ut pengar på försäkringen. Vi har haft hundar med tumörer, epilepsi, allergi, lösa benbitar i leder, hjärtfel mm.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lord Vulcan
0

Folksam. Aldrig några problem. Liv och vetvård. Vet ej exakt vad det kostar då jag har många försäkringar som dras i klump. Några hundra i månaden:)

Kalli
0

Har Folksam till hanen, betalar runt 3.500 per år och har 75.000 i ersättning. Är nöjd men tycker nackdelen är att försäkringsbeloppet sänks när hundarna blir äldre.

Till tiken har jag IF. För oss är den rätt värdelös. Hon är allergisk så det blir många besök/mediciner men kommer aldrig upp till den fasta självrisken så betalar allt själv men kostar 3 ggr så mycket som försäkringen hos Folksam.

CayKantos
0

Jag kommer ha Svedea, har det även för katterna. Runt 2.300 ~ 2.700 kommer det bli om året för okastrerad Australian Kelpie. Med 15% rörlig 1.500 fast, livsförsäkring ca 14.000, största rehabpaket (alltså sim, massage, uppträning, laser, mm.) Täcker medecin och rehab upp till hela veterinärsbeloppet som jag ska ha på 75.000, vilket (tror jag) e det endaste bolag som gör (dom flesta täcker till runt 6.000). Tycker dom täcker fler saker än många andra bolag men ändå inte blir löjligt dyra som t.ex. agria. Verkar super trevliga när jag mailat och ringt dom och träffat en av deras anställda på MyDog. Samt en kompis (som oxå e härinne) som har samma ras och jobbar på klinik har denna försäkring och haft en del problem med sin lilla, verkar va enkelt att få ersättning och går bra gebom systemet.

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

[Nalle-]
0

Jag har IF på båda mina, storpudlar på 5 år respektive 18 månader. Betalar runt 600kr i månaden för båda, så runt 7000 om året. Har haft rätt mycket med dom att göra under det senaste året och det har aldrig varit några problem. Har även erfarenhet av Folksam, de har också varit väldigt bra men jag gillar att IF har fast självrisk.