Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundsport-och-aktiviteter
Läst 1116 ggr
Skivling
0

Retrieverträning

Är det någon som vet någon som har kurser med "retrieversaker" för nybörjare? Tanken var att vi skulle gå kurser hos uppfödaren, men pga avståndet söker jag i första hand kurser/ träffar på närmare håll. Jag bor i Västmanland. Vi har bara gått kurs i vardagslydnad än så länge.

peafie
2

Kolla med din SSRK-avdelning :) nu vet jag inte vad du har för ras men rasklubbarna kan även anordna träningar och kurser, och om inte annat kan man hitta träningsgrupper via rasgruppernas Facebooksidor. ”Svenska jaktlabradorer” är en bra Fb-sida om det är jaktlabbe du har. Annars har jag dålig koll på vilka tränare som håller till åt ditt håll, tyvärr.

Bloggen     ○    Instagram

Lona
0

Beror lite på var i Västmanland du bor och hur långt du kan åka, men utanför Enköping har du Anita Norrblom på kennel Thorsvi. Duktig, trevlig och pedagogisk :-) . Tror inte att hon har kurser på G just nu, men ring/maila och fråga! Hon har förmodligen även koll på klubbarna och fristående aktörer lite varstans. www.norrblom.se Förutom SSRK som du redan fått tips om så kolla respektive rasklubbar även för liknande raser som din. Har man tex labbe kan man vara välkommen på goldenklubbens kurser i mån av plats osv, även om det ibland kostar mer för icke medlemmar.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com