Hundar iFokus

Hundar

Etikett: skaffa-hund
Läst 874 ggr
RödPlasma
1

Hämta valp med tåg

Är det någon som har åkt tåg lång väg för att hämta sin valp? Hur fungerade det i så fall? 

Det är ingen valp på schemat än, men vad jag förstått lär jag få räkna med att åka en bit när det är dags. Men hur gör man med en valp som både kissar och bajsar på en 6 timmars lång tågresa?

molam
1

Vi hämtade vår Speedy med tåg, 14 timmar med stopp, 3 stopp, han fick rasta av sig i stoppen och i stoppen tömde man öven buren och en olycka hade inträffat, HAde med ss X-antal handdukar så man kunde byta om det blev för kladdigt/blött

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hornslandet
1

Det går fint, se det som drar första äventyr så löser allt sig😊 Bästa är att boka biljetterna så att det blir en del byten med lite tid att rasta mellan. Jag åkte 2 bussar och 3 tågresor hem med min valp långt genom Sverige! Ta med handdukar, pappersrulle och wipes så kan du göra rent ev. olyckor på tågen snabbt och snyggt. Tro mig, ingen kommer vara förbannad på er för det om du bara städar undan direkt, det händer ju värre skit på tåg liksom. Oroa er inte så tror jag valpen kommer klara en sån resa galant 😊 ta med en riktigt skön filt eller nått för den att ligga på också!