Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1684 ggr
Misimurf
0

Hurtta overall

Någon som använt Hurtta overall eller täcke till sin hund? Funderar på att köpa en sån overall men jag vill gärna veta om dom är prisvärda och bra

Zebben
0

Har inget eget men har bara hört positivt om dem.

HannaM
0
Misimurf
0

Puttar lite på min tråd…ingen som använt hurtta?

Misimurf
0

Det blev ingen Hurtta overall. Hittade en annan på en djuraffär som var något billigare och verkar bra. Vi provade den på Elvira inne i butiken och hon såg inte riktigt klok ut när hon gick i den. Hon lyfte jätte konstigt på bakbenen men overallen satt bra så det är nog bara en vane sak. Folk kommer nog tycka synd om henne om hon går så konstigt när vi är på promenad, tycker säkert att jag är en hemsk människa som klär på min hund overall. Men men va ska man göra när man knappt kan gå ut pga snön. En sån här köpte jag: http://www.petcare.se/dk/product/?cid=54&id=2139

Vattnadal
0

Du får se till att peppa henne och övertala henne att hon är skitsnygg i den. Om man ömkar och tycker synd om henne, eller skrattar när hon går knasigt, så blir det värre.

Min golden har rosa joggingjacka på jobbet. GISSA om jag får höra av vissa hur synd det är om henne. Fast hon har den för att inte bli stel och halt av att ligga på kalla betonggolv. Att hon har världens lyxsoffa räcker ju inte…  Hon struntar fullständigt i att hon har den på sig, tycker bara att alla knappar är lite jobbiga när den ska på. Folk ömkar henne dock gärna, och DÅ lider hon. Jag har tom bett en dam sluta ttrösta och ömka henne, för det är inte synd om henne, utan den gör nytta. Trots att jag förklarade att hon gjhorde saken värre av att trösta, så fortsatte hon, och log elakt åt mig.

En sån gång önskar jag att jag inte jobbade i butik, så att man fick be folk dra åt helvete! Jag kunde i alla fall ropa åt mig Raksha och ta undan henne från tanten.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Misimurf
0

#5 Ja jag vet ju att overallen sitter bra och egentligen inte ger henne något obehag, det blir nog bättre när hon haft den några gånger. Tänkte ha på henne den lite inne så hon får vänja sig.

Förstår till viss del folk som inte tycker att man ska klä hundar men man blir ju arg när dom inte fattar att man gör det för hundens bästa. Det är ju skillnad om man klär hunden bara för att den ska va söt (kan väl erkänna att jag gjort det nån gång för ett roligt kort lr nåt sånt) än om man gör det för att det behövs. Vissa hundar behöver ju kläder för att inte frysa, alla hundar är ju inte avsedda för vårat klimat lr va man ska säga. Eller också kanske man klär hunden som i ditt fall för att den inte ska få ont. I mitt fall handlar det om att jag ska kunna ta en skogspromenad trots att det är mycket snö. Ibland är det så illa så inte ens elvira kan gå för pälsen är så full i snö. Ett regntäcke skulle jag kunna tänka mej att dom flesta kan tycka är bra, det är ju skönt att slippa få in en dyblöt hund och hunden slipper va blöt.