Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1846 ggr
Liss
0

mat?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi har ju haft matfrågor om vilken sort och vilka tider osv. Men jag skulle också vilja veta hur mycket ni ger era hundar?

Så, hur mycket mat ger ni eran hund per dag? dl?

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

KajsaM
0

Tror Viggo får 260g / 2 ggr /dag :) Är inte riktigt säker Oskyldig

Liss
0

Tar du inte i dl mått eller nått?

TinaH
0

Tyson får 300 Gram, 2 st Bravo hundhamburgare / dag. En på morgonen och en på kvällen.

Låter kanske lite, för en stor hund.
Men han är kastrerad, och han skulle igentligen haft 5,5 hambrgare / dag.
Han är 63cm hög och väger 29kg.

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

[Blandiz]
0

Albin har mat framme hela tiden och han äter just nu Doggy men ska byta till Royal Canin Energy 4300 Performance Eller Energy 4800 Performance

SaraC
0

Carrier Lamm & Ris, 60 g / 2 ggr per dag

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

lill-jarven
0

Joxa äter fodax (en bit, vet ej vad det väger) och så brukar jag försöka trycka i henne 3-4dl Sportsmans pride (röd säck) också eftersom hon är lite väl tunn.

Indra är nykastrerad och äter 4dl Sportsmans pride Lamb & Rice per dag.

Liss
0

hum.. anledningen till min fråga var ju för att jag vill se hur mycket ni ger.. för är osäker på hur mycket ecko ska ha egentligen. Han växer ju fortfarande och är ung och rör sig mycket..

KajsaM
0

#2 Nej, vi har mått glas som vi fick från uppfödaren :)

Liss
0

okej:)

Karmatarerskanise
0

Hades äter 12 deciliter Doggy Junior var dag.

fotoc
0

Jag ger Enzo min 11veckors valp så mycket han orkar 4ggr per dag. Ibland äter han massor ibland nästan inget alls. Jag ger mest burkmat blandat med torrfoder.

Pomperipossa
0

Så mycket tanten vill..Skrattande Hon är väldigt duktig och "okynnes äter" inte. Förra hunden jag hade var av den sorten att hon åt typ så länge det fanns mat framme. Tanten äter tills hon är mätt så jag brukar alltid låta torrfodret stå framme.

Karmatarerskanise
0

Jag trodde aldrig att hundar hade den gränsen :) Vår har det då inte ;)

Diezel
0

ca 3dl kl 9 kl 14 och kl 19… och just nu äter han Royal canin junior

Liss
0

hur gammal är din hund diezel?

Vattnadal
0

Här hemma serveras hundarna 2 gånger om dagen, aldrig samma tider (valpis får lunch, om det passar).

Raksha får ca 3-4 dl james wellbeloved till frulle och middag

Vidar får 5 dl RC labbe till frulle och middag

Piro, Cora, Loumi och Freja frå 2,5-5 dl till frulle och middag, beroende på aptit och aktivitetsnivå. RC äter de alla, medium adult, energy eller det som passar bäst. Kör många sorter, 4 fodertunnor med olika foder.

Under hårdare dragtider ökas mängden på (samt kraftigheten av fodret) så att det anpassas efter varje hunds energibehov.

Valpis äter 1,5-4 dl per portion, beroende på hur hungrig hon är.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zebben
0

28 kg schäfer får: 1 l Purina Pro Plan Athletic + 100-200 gr kött om dagen. + 1½ tablett Aktiv hund

Schäfer 30 kg får: 8 dl Purina Pro Plan Athletic + 50 - 150 gr kött om dagen + 1 tablett Aktiv Hund.

Wikstr_m
0

Mina huskys får 6dl morgon och 6dl kväll. Och jag ger dom High Energi, proffesional(blå säck). Jack väger väl 20-21 och Nikita skulle jag gissa att hon ligger på… Öhm, det vet jag inte. *Skäms, måste ta och väga henne*

Vinthunden
0

Borzoikillen äter cirka 5 dl om dagen och lillkillen cirka 1 dl om dagen. De äter ANF-adult. Båda två.

Malin-A
0

ingen aning.. Lusse äter när han e hungrig men hmm försöker få i honom iaf 2*5 dl.. sen får han ju rester.. vissa dagar äter han mer o vissa dagar äter han mindre…

kerstinjoh
0

Alfons får mat morgon/fm och på em/kvällen.

Torrfoder och ev. matrester. Däremot mäter jag inte maten. Men jag ser ju om han går upp i vikt (eller tvärtom)

Däremot får han mer om han har gjort något ansträngande.

Ascot
0

Ascot, som är 6 månader, får ca 1 dl Royal Canin Mini Adult morgon, middag och kväll.

AnneN
0

Velvet äter 7-8dl Cenaturio Medium /dag uppdelat i 2 mål

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

beccan92
0

ville får ca 6 dl doggy  om dagen uppdelat i två mål

Pomperipossa
0

#13 Ingen av mina förra hundar har haft det men tanten är väldigt speciell..Glad

Lotta
0

1-1.5 dl om dagen, och hon har det framme hela dagen =)

Sara87
0

Vi följer anvisningarna på paketet.. Så det är runt 165 gr tror jag, men oftast äter han inte upp allt. Det är uppdelat på 3 ggr. Han får c:a 20-30 gr mitt på dagen iblandat i grönsaker av olika slag. Å resten av fodret uppdelat på morgon å kväll.

lena1
0

lite svårt att räkna ut eftersom jag ger färskfoder ;-),men kan tippa på att det blir fyra och en halv dl per dag,dessutom får han caroten och alger i maten,varje dag.

Kristina-
0

Mina hundar har fri tillgång. Maten står alltid framme så dom kan äta när dom vill.

[Katteeen]
0

Cornelia får en halv deciliter kl: 8, 12, 4 och 8…  Hon äter valpfoder från royal canin..

Misimurf
0

Elvira får ca 3 dl ica torrfoder fördelat på morgon och em. Och så får hon alltid en tuggpinne på kvällen