behöver berätta det bara
vad skulle ni göra om ni kände någon som hade sex med sina hundar men ni kan som inte göra något för att hjälpa hundarna?? jag har pratat med en kvinna som bor i Jacksonvill Florida i snart 1år. Hon har sex med sina två schäfrar… jag har sparat bilder och varje konversation men polisen där kan inte göra något dom måste fånga henne i akten. Det är en 46årig kvinna. jag håller på att bli helt galen
För det flesta; är det öht olagligt i Florida? I den situationen hade jag förmodligen inte gjort så mycket. Jag tycker inte att det är ok, men för att tala klarspråk så beror det på HUR hon har sex med hundarna. Skadar hon dem fysiskt på något sätt är det givetvis illa, och jag hade definitivt försökt få henne att sluta, om det nu inte går att gå via polisen. Om hundarna inte skadas så…man kan vara äcklad och tycka att det är fel men hundarna lider knappast av det. Finns ärligt talat betydligt värre saker de, helt lagligt, utsätter hundarna för i USA.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
#1 Olagligt i Florida. Samt i alla andra, utom 5, stater.
https://en.wikipedia.org/wiki/Legality_of_bestiality_in_the_United_States
Dock inte så högt på straffskalan i just Florida…
#2, Ok! Svårt ändå att göra något härifrån, även om det säkerligen är värre straff där än i mesiga Sverige (när det gäller straffskalor avseende brott mot djurskyddslagen).
här i Finland så är vi ganska mesiga också fast ändå inte…. det känns för jävligt att inte kunna anmäla henne! hon har blivit anmäld förut så säkert skulle hon aldrig få ha hundar igen om hon kom fast
Lite OT. Men tror tidelag inte förbjöds förrän 2014 i Sverige. För att stärka djurskyddet.
#5 Om jag minns rätt så var det förbjudet för ganska länge sen också, men sedan upphävdes det och infördes på nytt 2014. Dock så är det bara om djuret lider av det, enligt lagen.
Wikipedia om tidelag
samtidigt som man avkriminaliserade homosexualitet 1944, avkriminaliserades även tidelag, eftersom det låg under samma lagtext. 1 april 2014 blev det olagligt igen med tidelag, men luf förordade under en kongress 6 augusti 2015 att det skulle bli lagligt igen, om inte djuret skadades. undrar om det inte var på samma kongress de debatterade incest, också.
Oavsett om tidelag i sig vore lagligt eller olagligt i Sverige så faller det givetvis under djurskyddslagen om djuret far illa eller skadas - i den bemärkelsen har det inte varit lagligt på många år. Ett av problemen vad gäller en lag mot sex med djur var väl att det var svårt att fastställa var gränsen går mellan sexuellt syfte och ”allmän hantering”. Vet att man bland annat nämnde insamlande av sperma för AI. Å andra sidan går det att definiera när det gäller människor så det borde inte vara så svårt vad gäller djur, kan man tycka. Däremot blir människor givetvis traumatiserade på ett helt annat sätt av sexuella övergrepp och incest. I det hänseendet tycker jag inte att det överhuvudtaget går att jämföra med djursex. #7, Ja, jag tror också att incest och tidelag diskuterades på samma konferens.
jag läste att man får fängelse om man har sex med ett piggsvin i Florida. Men i hela amerika så har det kommit en lag (eller vad jag nu ska kalla det) som gör att folk som misshandlar djur på något vis så får personen liknande straff som en pedofil.
#9, Alltså, det är ju inte ett dugg kul egentligen, men jag kan inte hjälpa att jag fnissar lite över att någon skulle komma på tanken på att ha sex med ett piggsvin. Hur får man ens idén, liksom…?
#10 träffade en gång en kille som hade haft sex med ett får (eller han sa det iaf). Han var inte riktigt frisk i huvudet. Fick idéen på fyllan…
#10 amerikaner är ju som dom är :D #11 herregud stackars får! ja han lät inte så frisk i knoppen
Det har aldrig varit helt lagligt i Sverige. Förr var det ju ett grovt brott och det varit djurets väl man var ute efter då utan det omoraliska i handlingen. Även den period det var "lagligt" - trodde fortfarande det var det faktiskt - gällde ju så klart djurskyddslagen som redan påpekats. Sätta på en ko OK men inte en höna, så att säga.
läser ni min wikipedialänk, ser ni att straffet på 1600-talet var dödsstraff, både för förövaren och djuret. bålbränning levande.
från 1734 nöjde de sig med att halshugga förövarna. det var fler som dödades för tidelag än det brändes häxor.
Jösses så jag skriver. "det var inte djurets väl man var ute efter" skulle det stå i #13.
#14 skulle behöva va dödsstraff ännu! -_-