Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 726 ggr
Klippen_Zacke
0

Åksjuk?! :S tiips?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min hund är åksjuk och kräks ips varenda gång vi ska åka längre, Vi försöker att inte ge han mat någraa timmar innan vi ska fara och så , men det kommer upp typ vatten då , vadska vi göra? Nå förslag??

AnneN
0

ingen mat på många timmar innan åkturen, funkar inte det så har jag för mej att man kan få åksjukepiller för hund av veterinären

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Klippen_Zacke
0

Jooo, men han är fortfarande valp, så jag vet intom det är så bra att ge han då :) Eller jag vet inte , men vill inte ta några risker . XD

AnneN
0

Kan även börja med att vänja han vid korta åkturer, sen göra dessa längre å längre så kanske han vänjer sig å slipper bli sjuk

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Ebba-A
0

Jo vi har samma problem här.

I sommras skule vi till vårat sommarland(10-11 mil) med vovvarna.

Vi har köpt en ny liten vit powderpuff i våras som spydde och spydde hela tiden.

Sen drog hon igång vår "gammla" hund som också spydde(hon har typ ALDRIG spytt förut i bilen).

Men vi kom på att Selma("gammlingen) spydde för att hon ite fick sitta i knät som hon var van i utan fick sitta utan en skyddande famn(vi åkde i dubbla bilar) och kände sig nog lite osäker.

Hela mammas bil var ne spydd.

När vi skulle hem skulle ingen mata dem och Fia(nya) fick åka med mig och mamma och Selma fick åka med pappa och snåbarnen.

Giss vem som fick hålla Fia då? Jag och pappa hade matat henne med falukorv dessutom så till nästa år skaffar vi nog åksjuke tabletter.

Tack för att ni läste denna långa text kram Ebba och Puffarna

Värd på Choklad iFokus

Zebben
0

Min schäfertik var fruktansvärt åksjuk som valp. Hon fick ibland åksjuketabletter, vilket finns på apoteket (samma som för människa) och det får man även ge valpar. Men jag ville inte ge henne det 2 ggr/dagen när man skulle till och från jobbet. Så jag satte henne i en trång bur som jag täckte över med en handduk, så att det blev mörkt. Då blev det genast mkt bättre. Så riktigt trångt och mörkt ska det vara. Men det brukar växa bort, om det är någon tröst.

Karmatarerskanise
0

Man kan även börja med att bara sätta hunden i bilen/buren, ett par min, sedan ökar man succesivt. Man kan läsa en bok under tiden. Sen kör man kanske 50 meter, och ökar igen.
Det kan funka. Och se till att det blir positivt, själva uppleveslen. Godis och glad röst :)

V-lang
0

Usch sånt där är tvär jobbigt, tiken jag tog från Åsa var fruktansvärt åksjuk….hon började spy redan på väg till bilen tillslut. Men efter hjälp från vetten med åksjuketabletter och mycket träning så vart det bra tillslut.

Klippen_Zacke
0

# 3 - 4 , det har vi tästat. Han är över ett halvår nu och ibörjan gick allt super , det är nu på slutet av sommaren han börjar må illa  X)

gejsa
0

Vår ena hund var också åksjuk när den var ung. Det gick inte över förrens den var över 1 år. Men vi gjorde inget åt det. Hade massor av hushållspapper i bilen bara. *ler*

Martiinah
0

Man kan ge dom åksjuketabletter. Om du är lite orolig om man kan ge dom det som valp kan du ta och ringa vetrinären och fråga eller på apoteket där man kan köpa dom.
Lycka till =)