Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1681 ggr
Jungfru82
0

Kidney & Heart support

Jag har inte gett detta torr foder så länge men tror att det gör henne hård i magen. Vet att det finns i burkmat och då är det väl mer vatten i? Ska jag testa…tror ni det kan vara bättre för hennes mage??

Jungfru82
0

Alltså hon har inte bajsat sedan igår…fast i dag fick hon ut en liten kula efter att ha krystat i 5 minuter

Fisherling
0

Har du fasat över fodret över längre tid? Dricker hon bra under dagen? Om inte, ge vatten i maten. Aldrig hört talas om fodret, antar att det är pga medicinska skäl hon äter det?

Förstoppning kan leda till väldiga besvär - min tik blev så förstoppad en gång att hon fick vätskebildning i lederna och kunde inte ens stå. Det gick över relativt fort när hon fick ligga på dropp, men det var väldigt läskigt och hon mådde helt klart inte bra. Så jag tycker du borde kontakta veterinär.

[SweetSunday]
0

Är det Specific Heart and Kidney Support eller annat märke? Jobbade på klinik där vi sålde Specifics veterinärfoder och har aldrig hört om att fodret skulle ge hård mage. Så är nog inte något som är generellt om fodret. Men det är ju helt klart individuellt så säger som #2 att du bör tillsätta vatten och kanske även paraffinolja tillfälligt om du tror att hon fortfarande är lite förstoppad. (Har hon riktiga symtom på förstoppning och det inte kommer ut något bajs alls så bör du definitivt kontakta veterinär). Vill hon inte äta fodret uppblött kanske man kan göra i ordning vatten med lite lite honung i  under en period för att hon ska få in vanan att dricka mer (detta gjorde jag för min hund när han var sjuk och kräktes mycket för att få i honom mer vätska). Hur länge har hon ätit fodret? Kan vara så att magen vänjer sig och anpassar sig efter hon ätit fodret ett tag men om detta inte fungerar i längden kanske det finns ett annat foder för samma ändamål att byta till som passar din hunds mage bättre.

Jungfru82
0

Idag på morgon promenaden kom det avföring