Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 575 ggr
Vinternos
0

Könsmognad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Har en liten RT tös som precis fått sitt första löp(8mån), hon är i vanliga fall en mycket lugn och lyhörd figur. Nu verkar det dock som om hormonerna är för mycket för hennes hjärna att hantera, haha. Jag upplever henne periodvis som ganska vild, klättrar runt på dem andra hundarna(som bara knuffar undan henne) tills dess att hon kör en liten sovpaus och sen är hon igång igen. Vi gör lugna aktiviteter, går promenader i skogen, lite spårövningar. Ensamträningen är fortfarande inga problem, hon är kolugn när vi är borta. Tänkte mest höra om någon har liknande erfarenheter av första löpet eller könsmognaden överhuvudtaget. Blev era hundar fullkomligt bananas och lekte rövare?😁

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama

[kinjelooo]
2

Jodå, de kan bli fullständigt pucko i huvudet vid löp 😅 Jag hade inte låtit henne ”trakassera” de andra dock.

Vinternos
0

#1 Vanligen visar de andra när de vill vara ifred och svarar inte upp med lek som i normala fall, då brukar jag avleda henne med något annat och så slutar hon. Är noga med att de inte ska behöva stå ut med min hormonstinna duracellråtta🙂

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama