Grannens fimpburk
Hej, läser mycket här, men det är första gången jag startar en tråd.
Men nu är goda råd dyra. Och jag vore tacksam för eran samlade kunskap.
Min kära granne, som jag delar trädgård med, har en burk där han fimpar sina cigg i. Den är fylld med vatten och fimpar.
Min valp på 4 månader är väldigt nyfiken på allt, och jag är orolig att han dricker ur grannens nikotinsoppa.
Jag har frågat snällt, om han kan en burk med lock på, men det går inte riktigt fram.
Vad göra?
Perfekt träningstillfälle! På med koppel, ut med leksak/godis och lek fram ett "låt-bli"-kommando! :P
Ställ själv dit en valpsäker burk med litet hål i locket.
Sajtvärd Katter iFokus
Äh skit i grannen och tränna hunden om han driker är ju ditt fel i alla fall.
Att jag ska träna min hund till att låta bli saker och ting, vet jag redan. Men tack för tipset.
Jarl, jag vill inte att det ska gå så långt
Uppsikt på valpen. Han kommer troligtvis sluta försöka sätta i sig allt i framtiden (särskilt om du är konsekvent). Visst, dumt av grannen men det finns alltid NÅTT olämpligt utomhus, så man kan iaf inte garantera någon slags säkerhet. Det enda som funkar är träning och uppsikt.
Jag tycker nog du ska prata med grannen igen ivf. Står burken på gemensamt utrymme? I så fall borde han ta hänsyn. Tryck på äckelfaktorn. Såna där fimpsoppor stinker nämligen aldeles för jävligt, rena kräkpillret. Vi har haft samma problem på en väldigt liten gemensam balkong. Står den på hans privata lilla bit, pja, inte lika självklart, men du kan ju fråga snällt.
Jag är inne på Hemuls spår. Såna där burkar är så attans päckliga att jag hade bett grannen att fimpa i en burk med lock alt. införskaffat en åt honom bara för att slippa stanken oavsett om jag hade hund eller inte.
Delar man trädgård tycker jag man får se till allas trevnad, och detta är ju enkelt att lösa. 🙂
// Harley
Stick ett hål i någon gammal glasburkslock och skruva på en burk och slå in i lite papper och ge till grannen i sen julklapp :)
-
Man behöver inte ens göra hål. Man kan bekväma sig att skruva av locket när man ska fimpa. Då luktar det inte alls.