Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2785 ggr
Zebben
0

Micra blodpudding?

Har inte tid att torka blodpuddingen i ugnen, men det går väl att torka dem i micron. Någon som vet hur länge och hur varmt??

Gärna mycket snabba svar! Räcka ut tungan

zeretki
0

Skulle tro att svag temperatur + en längre tid ger samma effekt som att torka den i ugn? Ska prova och återkomma…

SaraC
0

Svag värme och så sätt den på kanske 20-30 min, sen ser man väl om det behövs längre tid :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hopi
0

Jag gick efter ett recept på torkad blodpudding som godis till hundarna. Men det var bara det att det blev rena rama kolbitarna! Så det blev inget godis av det inte..

Så sen har jag tärnat o stekt i stekpanna, sen förvarat i glasburk i kylen. Dom blir ju inte helt torra då, men gör ju inget om man vill ha det som godis hemma, eller blanda i maten.

Zebben
0

Jag provade och det fungerade jättebra även i micron, men jag la bara bitarna på en tallrik, man ska nog lägga dem på lite hushållspapper först. Annars blev det onödigt kladdigt

KickanLilja
0

Vad då? Kan man tärna blodpudding, köra de i micron och vips blir det hundgodis? Blir det som leversnittar typ eller?

Zebben
0

Det blir supermums för hunden! Hur enkelt som helst. Tärna blodpuddingen och så sprid ut det på en plåt. In i ugnen på ca 75 grader och så låt de stå inne tills de är torra på utsidan och lite mjuka när man klämmer på den. Brukar ta ca 1-2 h.

Perfekta är dem när de är kladdiga inuti och torra utanpå. Då kladdar de inte i fickan, men smakar fortfarande mums för hunden. Hållbaret är bara 2-3 dagar.

KickanLilja
0

Fasen vad tufft, måste prova det på en gång! tack för tipset!

Zebben
0

Risken är att man har en dreglande hund med näsan mot ugnsluckan i 2 h. Det har jag.

Så det är ingen idé att fixa iordning sånt här godis innan man ska iväg och träna. För mina hundar sitter precis framför ugnen med dreglande mungipor och släpper inte blodpuddingsbitarna med blicken…. i två timmar. Så de orkar liksom inte koncentrera sig på träningen sen, de har ju redan koncentrerat sig otroligt mkt. Räcka ut tungan

KickanLilja
0

Haha, då ska jag ugna blodpudding varje dag så Udda har något att göra medan jag pluggar =P

Vattnadal
0

Jag brukar micra korv. Skär varmkorv (köper ibland den billigaste möjliga, andra gånger "nyttigare" med bra kött och mindre fett) i tunna skivor, lägger det på papper, kör på max effekt nån minut, pressar dem mellan papper, kör igen, och gör så till de är torra. Med min gamla skrutt till micro tar det 8 min, och godiset håller sig bra ett bra tag. Har haft det i mer än en vecka i taget utan att det blir äckligt.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ingann
0

gör man dem i micron kan de väl inte bli kladdiga i mitten o torra utanpå? micron värmer ju inifrån o ut, tvärtemot vanlig ugn…

men jag ska testa i ugnen när åskar kommer hem Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

ashe
0

Jag skär i bitar som 1/2 till 1/3 sockerbit, sätter på fat i ett skåp och låter det lufttorka. Går bra. Tar någon dag men verkar sedan hålla länge. Har det i en tom filmburk i fickan.

Zebben
0

#12 I en tom filmburk? Det var mig en snål matte Du var.. Flört SkrattandeDet räcker inte långt till mina jyckar i alla fall. Räcka ut tungan

Vattnadal
0

Jag fyller den stora fickan med godis jag! Eller 2 fickor, för Raksha och Vidar äter ju inte samma godis. raksha får nöja sig med det torrfoder hon tål, okokt pasta, banachips och mellan varven chansar vi med torkad korv. Vidar får vanliga doko, i mängder!

Vi kör med godissök varje prommis, och så avleder jag ju det som behövs med kontakt och godis…

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter