Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1975 ggr
frijoh
2

Katt och hund

Hur lång tid tog det för era katter och hundar att bli vänner? Alltså inte bara acceptera varandras närvaro utan typ ligga och mysa ihop? Nu ikväll så låg min valp som varit här i snart två månader bredvid min katt i mitt knä för första gången och jag smälte lite! Men det slutade med att valpen, Signe heter hon, blev så gosig att hon la sig på katten (Ingrid) och borrade ner huvudet i Ingrids päls, och då tyckte Ingrid att hon var liiiiite väl närgången, haha!

Basunen
0

Här hemma kommer det nog aldrig bli så! Hunden är alldeles för påstridig! Ena katten morrar konsekvent sen dag 1 Varje gång han tittar På henne. Den andra katten har försökt att mysa lite med hunden, men hunden blir för intensiv och villl slickad i rumpan. Inte ok tycker hon!

[Siggis]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Jadu jag undrar om det någonsin kommer hända mellan min valp och två katter haha. Han är så himla på, biter i öronen och svansen och är allmänt jobbig. Katterna är för snälla och säger inte ifrån tillräckligt, men när vovven är trött och sover så ligger dom bredvid varandra. Så det finns väl hopp kanske

frijoh
0

1# haha åh, hur visar hon att hon vill bli slickad i rumpan? Vad är hunden för ras?:) 2# hur gammal är valpen?:) hopp finns det ALLTID! Ingrid sa inte ifrån något alls i början, men nu har hon börjat göra det genom att smälla till Signe och ibland även fräsa, jag typ hejar på Ingrid då, haha! Vill att Signe ska lära sig respekt liksom. Hon springer i full fart emot Ingrid och vill leka, men bits inte eller något, utan nosar mest och hoppar runt med sånna där lekinviter, och som tur är har Ingrid börjar sitta still mer också när Signe springer emot henne, och då blir det ju inte den där jaktgrejen som slås igång :D!

[Siggis]
0

Valpen är 13 veckor så jag tror att det kan bli bättre när han är äldre och lugnare :)

frijoh
0

4# jaa det tror jag också. Katterna har ju lite svårt att förstå sig på valprus, haha!

Kiwi2024
0

Ja vår valp på snart 5 månader är fortfarande för ”hetsig” mot katten och ska hela tiden följa efter Tindra (katten). Så Tindra brukar slå till Polly med tassen. M.a.o dem kommer inte överens och tycker inte om varandra men får hoppas att det blir bättre när hon blir äldre. ;)

Basunen
1

#3 Haha, skrev fel! Det är hunden som börjar slicka katten i rumpan, vilket katten inte vill. Hade varit roligt dock om hunden hade velat bli slickad i rumpan av katten. Hunden är en Leonberger, så det hade sett väldigt kul ut!

Belzebubble
0

Mina har snart varit tillsammans i ett år och de ligger inte och myser. Skyller det mest på katten, han är inte den typen som gosar. De kommer bra överens och busar och även om valpen har försökt komma närmare så flyttar katten på sig. Fast här om dagen hittade jag dem tillsamman. Hunden höll på och tvätta hans öron och han bara låg där och accepterade läget. Så kanske. <3

[Forest]
0

Vi har hundar som inte ligger i samma bädd trots att det är små hundar och bädden är till stor hund :) Här har vi en kattunge som gillar mysa ligga bredvid någon. En vuxen katt som inte alls vill mysa med honom inte heller vill hundarna ha honom på sig. Jag kan på rak arm säga att detta skulle aldrig inträffa att hundarna skulle krypa intill katterna :D  Men lillkissen lyckas ibland smyga sig nära hundarna om dom sover i soffan utan att dom tänker på det.