Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1936 ggr
Basunen
2017-12-12 09:43
0

Kliande efter mat

När vår hund har ätit brukar han gå loss på att gnida huvudet mot möbler/människor. Ibland mot sina egna tassar. Vi har tänkt att han bara torkar av sig. Eller kan det bero på något annat?

Elsis matte
2017-12-12 11:35
0

Han torkar säkert av sig! Hälften av mina hundar har gjort så, andra hälften inte.

[IdaSoren]
2017-12-12 12:30
0

Min hund brukar slänga sig på mattan och gnida ansiktet samtidigt som hon grymtar och har sig. Detta gör hon när hon har ätit mat, när hon har tuggat på ben och blivit kladdig, och när hon precis har vaknat på morgonen. Har alltid antagit att det bara är något hon gör för att bli ren/vakna till typ.

Basunen
2017-12-12 13:09
0

Tack för era svar! Har utgått från att han torkar sig, men ibland känns det så frenetiskt/ivrigt när möbler flyttas och man nästan ramlar. :-)

hemul
2017-12-13 10:44
1

Jag tror att de liksom kan gå igång på det. De börjar för att torka sig kring munnen men sen är det rätt skönt att skrubba sig mot mattan så då fortsätter de av den anledningen Man vet ju själv hur man kan bete sig om det kliar på ryggen…

Har också haft både hundar som gjort det och som inte gjort det. "Katttvätt" förekommer också, att de liksom drar kring nosen med tassen och så är det bra med det.