Försäkring
Vilken försäkring har ni och hur mycket ersättningsbelopp? Samt era erfarenheter av at få ut pengarna, samarbete mellan försäkring och klinik/djursjukhus samt samarbete med er. Annat som ni vill dela med er!
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
Agria 60k på båda önskar i efterhand högre belopp då olyckor händer SÅ lätt Alla tillägg förutom avel Inkl. livsförsäkring/användbarhet etc på båda Inga problem alls med dom, åker alltid till evidensia, dom jag har bäst erfarenhet av, i alla fall 3 av de fyra jag varit på har varit superduper. De ringer till Agria medan man tar en kaffe eller dylikt och reglerar sen är det färdigt typ :) När jag ringt in till Agria och frågat har dom varit supertrevliga, tillmötesgående och försökt hjälpa mig så gott det går :)
-
Agria Golden Retrieverförsäkring, 60k, alla tillägg (även avel då hon är köpt med bibehållen avelsrätt, avelstillägget kommer vi plocka bort efter eventuell kull eller då avelsrätten löpt ut).
Har inte haft min hund så länge så har inte hunnit använda just denna försäkring, men med andra djur har jag varit nöjd med Agria och inte haft några problem. Tycker de har varit trevliga och serviceinriktade vid kontakt.
Har Folksam, vet inte hur mycket veterinärbeloppet är idag då det började sänkas när hunden var 7-8 år (hon blir 10 i år), men från början var det 25 000 kr (vid nästa hund så kommer jag att ta det hösta beloppet).
Är supernöjd med folksam, de två gånger min tik var inne för livmoderinflammation (2 gånger på 11 månader, andra gången blev det operation) så gick det jättebra att direktreglera. Mina föräldrar hade också folksam till sina hundar, det var inga problem att skicka in papper för veterinärvård och få ersättning (jag har för mig också att när pappas stövare opererade bort knölar så direktreglerades det).
Folksam, mellan (50 tusen)
Har inte behövt använda ännu
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Agria, 60k och alla tillägg utom avel. Gillar det hittills. Det har varit enkelt med direktreglering.
#5 direktreglering?
Instagram
#6 När man är hos veterinären så kan man betala lite extra för att de tar kontakt med agria och fixar allt. Hittills har det funkat bra :)
Ahhh ok :)
Instagram
Folksam stor på båda, 75k. Har bara utnyttjat för den äldre hunden, aldrig strulat och betalat in någorlunda fort när jag inte gjort direktreglering.
Det är inte alltid lätt at le vackert!
Sveland 60 000 kr. Har inte använt hundens försäkring än, men har katterna försäkrade i Sveland också och det har aldrig varit några problem med att få ersättning. Har även fått ut livförsäkring på en tidigare hund när hon dog, som också var försäkrad i Sveland utan problem.
Folksam Mellan 50k till alla 3.
Mer än nöjd, aldrig varit några problem och alltid funkat med direktreglering eller när jag i efterhand själv ringt in så har dom utan problem ersatt och snabbt därefter också.
Inte varit några konstigheter gällande diverse åkommor heller utan dom har ersatt allt (förutom självrisken och den rörliga %) och då har jag varit mycket inne för diverse saker med min äldsta.