Min Nemo gubbe...
Vi hade en omplaceringshund hos oss som vi verkligen avgudade, härlig, barnvänlig och såååå go. Han sov i våra knäveck varenda natt och så fort man slog upp ögonen låg han i ansiktet och pussade på oss. Han hette Nemo och var en långhårig röd dvärgtax. han kostade oss endast 1000:- och det var lite för en sån guldklimp. Tyvärr trivdes då herr Nemo inte att bo i lägnehet då han bott i hus innan, började pinka inne och ha sig….
Enda rätta var att våran kille fick ett liv på landet med en massa utevistelse och skoj, svårt beslut dock då vi ju haft honom 6 månader av vårat liv. Våra hjärtan gick itu då vi skrev ut annonsen av våran underbara vän. Snabbt fick vi minst 20 svar, vi fastnade för en äldre dam på ca 60år, bodde själv i ett hus. Det lät som livet för våran Nemo….
Så blev då beslutet taget att han skulle flytta till Stockholm, Tyresö.
Men så här blev situationen: Vi hörde inte av människan mera…trots att vi tappat bort lappen med hennes nr så hade hon vårat med löftet att uppdatera oss lite då och då…Jag är så förfärligt ledsen än idag att vi inte vet hur det gått med våran Nemo, hade jag vetat detta hade jag ALDRIG sålt honom. Jag har ringt runt till veterinärer i närheten och frågat om dom sett en dam med en röd långhårig Tax hos sig, hunden heter Nemo…ingen visste. Nu är det 1 år och 3 månader sedan våran hund flyttade, men tänker ännu på om han lever eller ej.
Må ni slippa uppleva detta!
Så tråkigt att hon inte hörde av sej. Dålig stil av henne. Hoppas att Nemo har ett bra liv.
ja, önskar att man kunde efterlysa via något forum så att hon ser mig och vill höra av sig. Vill inte ta honom ifrån henne, men vill veta om allt är bra, sedan hade vi sagt att om han inte kan vara kvar där så tar vi tillbaka…inga problem.
Blocket kanske? Där finns det ju efterlysningar? Även om hon kanske inte ser det så kanske nån annan känner igen det. Även efterlysa här kan ju va bra.. som ex.

kommer ni ihåg vad tanten hette?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
ja, bara förnamn och att hon bodde i ett hus på Tyresö i Stockholm…
Vi skulle ha besökt henne o vovve 1 mån efter för o se hur det gått…hon skulle ringt då.
ja, dåligt att jag tappade lappen med hennes nr o adress, har småbarn som tycks ha lekt med mina papper. Inte ovanligt härhemma inte…..

oj då… vad hetter hon i förnamn?
Kan börja med att fråga om någon känner till en kvinna i Tyresö som har en röd dvärgtax… Han är även öronmärkt.
maria,kommer du inte ihåg i vilket område i tyresö?…för det finns ju kartor på eniro med namnen utskrivna om du kikar där så kanske du minns gatu namnet ;-)
Har han omregistrerats via öronmärkningen? Så att hon står som ägare? Isf kan du ringa polisen eller Svenska Kennelklubben å få reda på vem som är ägare till hunden? Om du minns öronmärkningen vill säga?

Eller om du kan hundens stamtavle namn kan man kolla det på SKK
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
han är reggad i jordbruksverket, renrasig men utan stam då hans föräldrar ej var höftledsröntgade. Det värsta var ju att hon skulle skriva över han på sig, men det hade inte heller gjorts trots att jag gav henne reggnr. Så han står nu i "tomma intet" i registret.
Nemo är hans namn….i regg.