Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 847 ggr
Lizelda
2017-11-30 08:51
0

Frustration

Just nu är jag jääääävligt trött och har varit länge. Mina tre tikar, som innan flytten varit klockrena i rumsrenheten, gör ifrån sig inne hela tiden. Jag plockar och moppar och har provat diverse råd och ingenting hjälper. Under natten så kissar de och bajsar överallt i rummen de är i, om vi inte sover där och det är inte genomförbart nu. Tar ut dem med någon timmes mellanrum, ser till att alla tre gör ifrån sig men likförbannat sätter de sig ändå. Jag moppar med ättika, jag har moppat med klorin och de bara skrattar åt det. Bara gå längre rundor eller bara hålla sig i trädgården för att de ska få känna in sitt eget revir eller en kombo av båda ger samma resultat. I huset så har både kleti och pleti bott och icke rumsrena hundar så lukt finns det alldeles säkert men jag vet inte vad jag ska göra åt det, vad mer kan jag göra? För tillfället så är de såpass billiga att om blocket inte går tillräckligt fort så blir de korv! (Tänker givetvis inte sälja dem, jag älskar mina hundar men jag är rätt less på dem nu…)

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

[Forest]
2017-11-30 09:40
0

Vi hade strul med en omplaceringshund som gjorde i från sig på nätterna. När vi börja stänga sovrumsdörren och hon fick vara bara inne i sovrummet så hände inte en olycka. Den börja vi öppna upp sovrumsdörren och hon fick då tillgång till köket också det gick bra. Det hände sen att hon gjorde i från sig inne vid löp, men vi lärde oss så vi tog bort mattor och stängde åter till så hon fick bara sovrum o köket nattetid.  

Kan säga att hon hade även svårt att göra i från sig ute i början. Har dina det? 

Vi börja med gå en runda hela tiden denna var ganska normal rastrunda tycker jag. Hon fick strosa i sin takt oftast lös, det tog i regel 40 minuter att gå den. När denna vart inlärd så gjorde hon i från sig väl ute, hon bajsade normalt 2 gånger per dag. Morgon och eftermiddagen kissa 2 gånger per promenad.  Jag tror lite på ta en runda om man har lite problem med hund/ar som är osäkra på sitt nya område. Men att försöka ta en bra runda så dom får lukta in sig o även göra i från sig.  Vi gick inte ut nattetid.

Lizelda
2017-11-30 09:49
0

Mina har inga problem att göra ifrån sig ute, de gör det också helt enkelt. Vissa rum är helt klart mer utsatta och de gör det ju inte framför ögonen på oss, det händer nån gång om vi inte hinner ut tillräckligt fort på morgonen bara.

Jag ber till gudarna att det hänger ihop med att de är så hormonella då två av tre just nu har småvalpar och dräktiga tikar är ju som känt lite speciella av sig. Det lugnade sig lite grann precis efter löpet, inte helt okej men lugnare, men sedan drog det igång igen så jag hoppas ju att det är det men ett beteende sätter sig ju rätt lätt…

[Forest]
2017-11-30 10:05
0

2 Det kan vara så att det beror på att det är hormonellt, du hade en trädgård upp snabbt och släpp ut dom. När vi hade trädgård så var det tur inte någon såg mig för ofta morgonrock o skor för ha kollen på hunden ute 😉 Hoppas ni får bukt på detta det är inte kul att ha hundar som gör i från sig inne.

Lizelda
2017-11-30 10:15
0

#3 Oftast går det snabbt och lätt men gammeltiken har lite svårt att hålla sig sen hon kastrerades så det är snabba ryck som gäller på morgonen 😛

[AnimeV4]
2017-11-30 17:38
0

Kanske Piss Off? Jag vet inte hur det är VS klorin eller ättika, dock.. Annars kanske det är en god idé att pröva Adaptil?🤔

Lizelda
2017-11-30 17:52
0

#5 Provat piss off också, ingen skillnad. Har adaptil hos den yngsta och verkar hjälpa lite.

Elsis matte
2017-11-30 19:25
0

Förmodligen framförallt stresspåslag… Går det inte att lösa nattsituationen så att de inte är ensamma? Skulle även sätta Adaptiladapter i de rum de vistas i.

[AnimeV4]
2017-11-30 19:28
0

#6 Ajdå😕Bra att det verkar funka lite åtminstone, men visst kan det dröja upp till 1 månad innan det faktiskt verkar? Så är det med Feliway iallafall, har jag både hört och upplevt själv.