Fläck utan päls?
Aramis har en fläck på vänster sida av nosen där det inte är någon päls. Den har varit där en vecka kanske, vi funderade först om det var katten som rivit honom men det är inga sår där.
Han verkar inte klia på det eller störas av det på något vis, men det verkar inte heller växa igen. Vet ni vad det kan vara? Skickar med en bild också, inte så bra men det är svårt att få honom att sitta still tillräckligt länge för att få en bra bild.
Av det lilla man såg tycker jag mest de ser ut som en skrubbsår bara
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Hur länge kan ta för pälsen att växa ut igen?
Jag vet inte riktigt. Eros fick ett liknande märke förra vintern, säkert för att han kört runt nosen i hård snö. Det var kvar ganska länge.
Den såg ut såhär
Ja kan vara något skrubbsår då kanske, han har ju inte ont av det eller klöser på det :). Får vänta ett tag till då och se om det börjar växa tillbaka päls dit igen.
Om det inte gör ont eller blir ett sår så tror jag absolut inte det är någon fara :) Men är det någon form av skrubbsår kan det som sagt ta ett tag innan det försvinner :)
Okej tack så mycket :). Vi blev lite orolig när det inte verkade växa ut päls igen men då kan det ta ett tag alltså :).
Ja, det tog säkert nån månad innan den fläcken Eros hade var försvunnen.
När vetten tog prov på eckos skinn så rakade han bort en liten fläck av hår.. den växte kanske tillbaka på 3 veckor. Så de tar ett tag för håret att komma tillbaka. Är säkert att han lekt lite för hårt i snön;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Kan även vara hårsäckskvaltser. Men tror han ska tappa mer päls om det är de.
Vår hund tappade lite päls en gång, då testade som för hårsäckskv.
Det är inget att oroa sig för så länge han själv inte har ont utav det. Det verkar ju varken klia, vätska sig eller bli större.
Han är ju en livlig valp så han har säkert kört runt med nosen någonstans.
Var det Aramis, sa du
Tack för era svar :).
Haha ja Kerstin, det är Aramis! :P MIN hund :P

Din hund vem har sagt det? 
Jag :D

Pinoccio 
Jösses, tror du att det är färgen som börjar ramla av?
Pinoccio? Men Lotta nu är du virrig, jag är ingen trädocka :)

Är du säker på det….
Upps jag kikade lite närmre på bilden och japp det är färgen som börjar flagna, måtte hon inte märka nått en 
Det kanske inte var så smart att tjuva sjömannens båtlack? Men skulle den inte hålla i alla väder?

Det stog ju vattenfast, jag ger mig 17 på att sjömannen haft i något annat i burken, men vad 
Åh nej!

Dom där ska man banne mig inte lita på, aldrig mer en sjöman 
….men….en liten en då???
Nu svamlar ni igen :D

Japp det gör vi i vanlig ordning 
Va? *muttrar* vad pratar hon om, vi svamla? Never!

Näver bäver….mutter utter 

*suck* :P