Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 939 ggr
Solrosen23
0

Mår min hund dåligt?

Min hund (han är 6 månader) har börjat sova mer efter jobbet än vad han brukar göra. Jag har läst att om hunden sover mycket kan det vara ett tecken på att den är ledsen eller inte mår så bra. Men min hund är social, glad och viftar oftast på svansen och märker inte av några tecken på att han inte mår så bra. Så jag tänkte att anledningen till att han sover mer kanske är att det börjat blivit mörkare mycket tidigare. Där vi bor är det kolsvart vid 16-17 tiden. Tror ni att det skulle kunna vara anledningen?

[kinjelooo]
0

Vad menar du med "efter jobbet"? 

Valpar brukar sova ganska mycket och 6 månader är ingen gammal valp, den behöver mycket sömn. Hur mycket ungefär sover han?

Solrosen23
0

När jag skriver efter jobbet menar jag när vi kommit hem från jobbet. Han är med mig då och sitter i en egen hundgård med ett litet "hus" med värme. Bredvid finns det flera andra hundar som har sina egna hund gårdar. På jobbet går jag ut och går med honom en gång och på lunchen får han leka med sin hundkompis. Jag vet att valpar sover mycket men det som gjorde mig fundersam var att han sover mer nu än vad han brukar göra.

CayKantos
0

#2 det är väldigt krävande att hängs med sådär. Speviellt om det äe nytt för jonom. Så han är säkert trött efter en "arbetsdag" ;)

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Hornslandet
0

Min hund blev själv bättre på att slappna av runt den åldern, och är mer lugn/passiv inomhus nu som ettåring än som 4-månadersvalp. Sover mer.