Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 1596 ggr
hemul
0

Moonboots - nån som provat?

Undrar om nån har såna där Moonboots?

* Är de verkligen supervarma?
* Suger de åt sig fukt lätt?
* Funkar de att gå längre sträckor i? Sulan ser så skum ut.

Har problem med att fötterna blir iskalla när jag cyklar på vintern eller står/sitter still längre stunder (typ rastar på skogstur). Har redan börjat med fårskinnsboots och raggsocka när jag cyklar och än funkar det, men när temperaturen kryper en bit under noll börjar det bli problem. Är moonboots varmare än fårskinnsboots?

En del ställen säljer dem relativt billigt, t.ex. denna sajt . Men de ser så jäkla märkliga ut att jag tänkte kolla om nån har erfarenhet innan jag slänger ut pengar.

Sugar Mist
0

Följer, har precis samma problem..

-

hemul
0

Du å jag, Sugar Mist. 😉

Kan ju nämna att vad jag nog på sikt tänker skaffa mig är såna här luddor. Man kan visst få dem anpassade efter fotmått och önskemål. Men de kostar över 2000 spänn redan i standardutförande… De med skinn på utsidan, som heter Grizzly.
http://winterlife.se/?page_id=506

Så finns ju skoterkängor. Men de ser så grova och stela ut. Ska man kunna cykla längre sträckor i dem måste de vara lite smidiga.

Lord Vulcan
0

Jag brukar satsa på bra vandrarkängor och 2 par strumpor 😎

Sugar Mist
0

#3 Sånt funkar inte tyvärr :( Blir snorkall ändå

-

hemul
0

Ja, sånt är för bäbisar! 😛

Anibaz
0

#2 Rekommenderar inte skoterkängor. Dom är oslagbara vid just skoteråkning men sjukt otympliga att gå i. Jag hade samma tanke som dig och tänkte att jag kunde använda mina nya skoterkängor även till hundpromenaderna i vinter men fick ge upp den idén.

Lord Vulcan
0

#5 snällt att du kallar mej bäbis

Lord Vulcan
2

5# vad är ni för klenisar. Är ute minst 9 h på jobb utan att frysa mina bäbisfötter av mej!!!!!

hemul
0

Ja, men nu fryser ju vi ju! Sen är det skillnad på aktivitet också. Om jag går klarar jag mig bra i fårskinnsbootsen.

Zadeira
0

Jag är också lite nyfiken på Moonboots. De ser jättevarma och goa ut, men tycker de ser så platta ut med den sulan att jag blir osäker på om de verkligen kan vara sköna att gå mycket i. Jag har problem med fötterna och måste antingen ha bra stöd i skorna i sig eller kunna ha mina inläggssulor, och vet inte alls hur pass Moonboots funkar till något av det.

Sugar Mist
0

#8 Vem säger att man är klen för att man fryser? Har dålig blodcirkulation i fötterna och även om jag fryser så är jag ju ute och jobbar ändå, -30 eller inte, men vore ju skönt att inte frysa om fötterna för en gångs skull…

-

hemul
0

#10 Har insett nu att det finns rätt många olika modeller. De där som är billiga verkar ha en liten påklistrad sula som liksom är mindre än själva skon. Ser jäkligt konstigt ut. T.ex. de här ser myckt vettigare ut.
https://www.footway.se/we-monaco-black.html
Men då kostar de nästan 2000. Då kan jag ju lika bra köpa de där luddorna jag egentligen vill ha. Men förutom att jag inte har råd egentligen tror jag det tar tid om man ska ha special och jag skulle vilja prova dem innan jag bestämmer mig.

Zadeira
0

#12 De du länkade till såg ju faktiskt sköna ut.

Persifone
0

Jag har moonboots. Fruktansvärt varma och sköna. Går dock inte särskilt långt i dem, kanske fem km/dag. De är ju inte riktigt "fotriktiga" för vandring eller terräng är min erfarenhet.

Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus

hemul
0

Alright! Men de är inte svåra att gå i? Typ att fötterna halkar omkring i dem eller att sulan är vickig eller nåt?

Ska nog ta mig till en skoaffär och prova. De borde ju finnas överallt med tanke på hur mycket man ser av dem på nätet. Fast det får i så fall bli sådana där billiga. För det är Luddan jag siktar på.

hemul
0

Den här dök upp i googlereklamen. Den SER ju varm ut men det vet man ju inte…

https://www.brandos.se/410-4012-water-repellent-black.html