Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 918 ggr
[SweetSunday]
0

Alpha Spirit Multiprotein hundfoder

Hej! När vi var på kurs igår och jag nämnde att hunden just nu matvägrar så tipsades jag om Alpha Spirit hundfoder, vad tycker ni om detta foder? Verkar det bra? Jag är (precis som hunden men av olika anledningar) lite kräsen när det gäller foder och vill att han ska äta det bästa jag kan ge honom (han har ganska känslig mage och blir lite lös i magen av många torrfoder). han får idag MUSH, vilket var supermegagott enligt honom ett tag, men tydligen inte nu längre… Så egentligen är det enda jag vill ha åsikter kring fodret Alpha Spirit, tror jag hänger kvar vid MUSH ett tag till men om han inte blivit bättre i maten inom några månader är det kanske värt att testa något annat :-)

Så, alla åsikter och framför allt erfarenheter om Alpha Spirit mottages tacksamt! 

Ingredienser:
färskt kött och färsk fisk (30 % färsk kyckling, 20 % färsk fisk (Sardina Pilchardus, Scomber Scombrus, Trachurus mediterraneus), 15 % färsk kycklinglever, 10 % färskt nötkött, 10 % färsk grislever, 10 % färsk kalkon, 5 % fläsklägg), hydrolyserad stärkelse, ätliga beståndsdelar från: ärtor, pumpa, morötter, sötpotatis, gurkmeja, ingefära, äpple, kiwi, päron, blåbär, spenat, örter och aromatiska frön (rosmarin, timjan, oregano, spiskummin, fänkål, kummin), öljäst, mineraler och vitaminkomplex, taurin, glukosamin, kondroitinsulfat.

Analytiska beståndsdelar

protein34.0 %fett16.0 %fibrer1.5 %aska8.0 %kolhydrater30.5 %fukt10.0 %kalorier som kan förbrännas4.02 kcal

http://www.zooplus.se/shop/hund/hundmat_torrfoder/alpha_spirit/alpha_spirit/617983