Bantar.
Vi har märkt här hemma att Alfons har ökat i vikt den sista tiden. Men vi har inte brytt oss om att ändra på hans matransoner, eftersom det ej störde att han gick upp något kilo.
Men det är skrämmande hur fort man blir "hemmablind". Vi tog lite kort på killen igår och då syntes det tydligt att han har lagt på sig. Inte så att han är kraftig eller överviktig, men ändå en liten varningssignal.
Så nu är det försiktighet som gäller när han får mat.
Vad Alfons säger om detta tänker jag inte tala om!

Lätt hänt att man blir hemmablind =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Stackars Alfons ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
affe får komma och tjyväta hos mig och snodden hehehehe…
# 3 eftersom han har fått för sig att han är totalt utsulten, så tror jag att han redan är på väg,
Öppna dörren Lena och ställ fram matskålen. //Alfons
YESSS visste vi väl…den står fullmatad med massor i innan för dörren,jag tog den stora salladskålen, för han måste ju vara hur hungrig som helst när han kommer hehehe…

:O Alfons har du lika jäkligt som mig!!! Matte har satt mig på diet för att jag fått en volang framför svansen..1 volang
hon har ju för 17 minst 5
Men nu är ju jag så pass smart så jag har fixat mig ett lager under trappan, så där finns allt möjligt smått och gått
Om du vill får du flytta hit och bo….vi kastar ut den här volangprydda glasögonormen så kan hon bo i förrådet 
//Skorpan
Å Skorpan å Skorpan!!
Nyss satt de monstrena och åt ostpaj. Vet du vad? Inte den endaste lilla kantbit fick jag smaka. De SLÄNGDE bort kanterna!
Slängde!!! Fattar du??
Jag ska gå direkt till polisen och begära asyl i morgon. I det här dårhuset kan man inte bo!
Ligister och hundplågare är vad de är!!!
Volang framför svansen. Åh, jag dååånar vad gulligt!!
//Alfons