Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1248 ggr
Mojma
1

Hur mycket betalt för rastning?

Hej! Vad är rimligt / vad bör man ta betalt för att gå promenad med en hund som de behöver hjälp med? Då menar jag per gång. :)

mejamylove
1

Jag brukar ta 100 per promenad, 1 timmes promenad då. Allt beror ju på hur långt bort det är ifrån dig om du måste ha busskort/bil, det kostar ju också. Så hur mycket det kostar för dig att ta dig ut till hunden plus extra så du tjänar nånting skulle jag säga.

Jojaton
0

Är det bara rastning? Hur långt ska du gå, ska du hämta & lämna hunden hos ägarna och hur långt är det dit?

Johanna - Instagram

Mojma
0

Det är 3 mil tur och retur. Vad brukar man räkna riktpris bensin ersättning i kronor / mil ? Jag antar att jag ska gå mellan 30-1 h. Hos dom.

Mojma
0

Skriv gärna vad ni tycker om dessa 3 alternativen : 1 - 30 minuter promenad 2 - 1 h promenad 3 - 30 min promenad + sällskap 1 h 4 - 1 h promenad + sällskap 1 h

JoannaLi
0

#3 Statlig ersättning är 18,50 kr/milen :) 

Jag hade glatt betalat 50 kr för en rastning, 100 kr för en promenad (över 1h) :)

Mojma
0

(Pris förslag alltså)

Lona
2

#5, Å andra sidan förmodar jag att detta är svart även om man väl kan ha statens ersättning som jämförelse.

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Den vilda djungelkvinnan
0

Vi betalade 150kr/h till vår hundvakt.

JoannaLi
1

#7 Ja, precis. Om inte annat är det en siffra att ha att utgå ifrån :)

hemul
0

Fast bilersättning är ju just det, en ersättning för utlägg och värdeminskning på bilen. Ingen lön/inkomst som ska beskattas. För inte betalar man väl skatt på det?

Fasiken, jag sålde mig för billigt när jag var dagmatte för 100 kr om dan! Men vad jag hört är det en vanligt ersättning. Hur kan dogwalkers ha så mycket mer? Promenader ingår ju liksom när man är dagmatte.