Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 1169 ggr
Spik.9
0

Storlek amstaff/pitbull

Hej jag vill verkligen veta ungefär hur stor min hund kommer att bli alltså hur mycket han kommer att väga ungefär. Hans pappa väger 35kg och mamman 24kg men saken är att hans mamma får ica foder (jätte dålig foder) så det jag tänker kan mamman väga så lite tack vare fodret? Så jag undrar om hon har ändå gener där dom är stora alltså ifall hon fick bra foder. Så min fråga vet någon hur mycket min valp kommer att väga ungefär som vuxen? Han är 6 månader nu och väger 21kg Tack på förhand

[kinjelooo]
0

Det är väldigt individuellt och svårt att förutse.

Min blandnings (också amstaff/shitbull) mamma vägde 25 kg och pappa 30. Min tik var störst i kullen och är idag (2år) 25 kg. Hon är dock högre i mankhöjd än sin mamma och mycket bättre musklad så hon ser slankare och atletiskt ut än båda föräldrarna (lite feta var de). 

Det beror såklart på utfodring men också på typ av motion och träning hunden får.

Spik.9
0

25 kg är ändå jätte bra för en tik, men det var också det med mankhöjden jag ville veta haha för mankhöjden är ändå en viktig del av vikten. Jag tränar min valp nästan varje dag alltså låta han leka med andra hundar och ta lång promenader, men ungefär hur mycket vägde din tik i 6 månaders åldern ?