OT. Dagens garv!!!
Yngsta dottern och hennes pojkvän ska flytta. Nu har de upptäkt en flottfläck på kökstapeten.
Dessa kloka snorisarna slår sina huvuden ihop för att kunna ta bort fläcken.
Aha, någonstans har de läst att det går att lägga ett läskpapper på fläcken och stryka på den. Vad bra!
Men VAD är läskpapper???
Återigen slår de sina kloka huvuden ihop. Läskpapper? Läskpapper? Hm? Ja, det måste ju vara pappersettiketten från en Coca Cola flaska!! (Läsk = Coca Cola)
Så dessa smarta ungdomar lägger ett "läskpapper" alias Coca Cola papper på fläcken och stryker därpå.

Vet ni någon mamma som fortfarande tjuter av skratt?

hahaha
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

*tjuter av skratt* Du kan inte mena allvar? Stackars lilla dotter nu får hon det inte lätt, inte med dig som morsa 

mamma lilla, det var coca cola papper, inget godispapper!
Alltså inte papper runt en godis utan pappret (etikette) runt en Cocacola-flaska.
Jag är väl inte helt bakom flötet heller!? ;)
Men hur tusan ska man veta vad läskpapper är?
~Quila Roze~
Skitunge! Jag skrattar förtfarande så jag skriker!!
Läskpapper= Coca Colaettikett!. Pappret på en läskflaska är alltså samma sak som läskpapper!!!

asg
(det här kommer jag aldrig att glömma)
Haha kul. Men va är läskpapper då?
hahahha! jaa de där var ju kul:P
Men läskpapper, är inte de sånt där brunt, nästan genomskinnligt? De vet väl ALLA! ;P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
#6 Inte jag? :D

Sitter fortfarande och skrattar, tack Qiiila för att du livat upp min tråkiga söndag 

Varsegod V-lang :) Alltid kul att kunna glädja andra *fniss*
Men varför heter det läskpapper om det inte har med läsk att göra?
Eller är jag helt ute i det blå nu?
~Quila Roze~

Man tackar och bockar =D
Det där med läskpapper är det säkert en karl som döpt, kan aldrig vara en tjej *ASG*
Hihi, jag har fortfarande lika hjärtligt roligt!!!!!!! Ettiketten på en colaflaska? Läskpapper!!! *asg*
Pst… Lottisen om jag nu talar om vad läskpapper är, så tror de väl att vi är födda på stenåldern.
Elin tycker fortfarande att det är solklart. Läskpapper är samma sak som etiketten på en läsk. Jag döööör!!!!
Hon måste vara en bortbyting eftersom hon inte är lika smart som sin mor!
Lisette du är också ute o seglar!
Läskpapper är ett tjockt, mycket poröst och olimmat papper med stor förmåga att snabbt suga upp vatten. Ursprungligen användes det till att suga upp droppar av bläck eller tusch från papper, särskilt på den tiden bläckpennor med flytande bläck användes.
Om man ska torka och pressa växter till ett herbarium lägger man växten mellan läskpapper i växtpressen för att de ska suga upp växtsafterna.
Frimärkssamlare och etikettsamlare brukar använda läskpapper för att torka märken/etiketter som lossats från föremål genom blötläggning.
#12 Aha ok.. :)

ooops…jag har trott samma sak!!! 
Trodde att just det pappret som de använder på etikellerna var något specialpapper som kunde användas just till att suga upp fettfläckar..
Vi hade nämligen också en fettfläck på tapeten efter att jag oljat in en greja som jag korkat nog lutade mot väggen efter att jag torkat av den och trodde det var borta…
Hann inte så långt att jag tog läskpapper (som jag trodde man skulle använda strykjärnet över)
utan hängde upp en strindberg-tavla över den lille fläcken i stället… :/
Bör jag också skämmas nu då? *tröstar mig själv*

Äsch, tycker fortfarande att jag har rätt ;)
Då får det väl heta Suga-upp-bläck-och-tusch-papper?
Ja menar, vart kommer läsken in?
Medeltidens människor var nog inte så smarta ;)
~Quila Roze~
Haha :D
Egentligen borde jag inte säga något, jag är lika smart jag. Mer säger jag inte ;)

#16 Skönt att det inte bara är jag som är bakom flötet :)
~Quila Roze~

#17…hehehe… fast erkänner att jag har slagit mig i huvudet ett par gånger nu efter att jag har läst hur det egentligen ligger till…
Ska minsann prata med coca-cola…vilken sälj-idé!
Två flugor i en smäll…spiller du så riv av etiketten och lägg den ovanpå!
Nej du är verkligen inte ensam om att…. ha lite otur med tänkandet ;)

#18 Ja visst vore det en bra idé. Då kan man ju spilla så mycket man vill :) Och Cocacola skulle säkert tjäna multum med pengar på det.
Någon som vill ta patent? *fniss*
~Quila Roze~
Hih, skrattar fortfarande. Tack lilla Elin för att du livar upp min dag. Ettiketterna från läskflaskor!!!! *asg*
Tin-Tin jag tjuter av skratt!!!!!!! Ni är inte kloka!
Men jag kan ju berätta vad vi gjorde på stenåldern i skolan, när vi hade "Välskrivning", de ni!! Då hade vi hade reservoarpennor (Elin visste inte vad det var heller) som man fyllde med flytande bläck. För att det inte skulle bli söligt eller kladdigt la man läskpapper på som sög upp överflödet.
Nu vill jag inte höra ett endaste ord om att jag skulle vara gammal! Snälla Lotta säg att ni också skrev med reservoarpennor.

#21… Inte är du gammal heller!!! Men oh vad du måste ha skakat av skräck varje gång en Dinosaurie gick förbi! Det måste verkligen vara kämparglöd i dig som nått ända fram till vår tid..
Hihihi…jag hade faktiskt också välskrivning i mina unga dagar..
Bara att på norska så hette det "formskriving"
Börjar jag komma lite närmare tantis-skapet då?
Är det som så att när jag fyller år nästa gång så…kan jag få….bli medlem i ert coola Anonyma-hiftantis-skap???
Menige Tin-Tin…snart 36 år, anmäler sig för tjänstgörning MAM! *gör honnör men det syns inte*

Hehe, ja det gick säkert förbi en och annan dinosaurie på den tiden ;) *fnissar*
~Quila Roze~
Tin-Tin jag misstänker att du ska vara i tantisgänget. Jag ska be Lottisen skicka en inträdesansökan.
Mmm…*funderar* vad var det om dinosaurer?? *muttrar*
Du kanske inte klarar tantisprovet ändå. Det häger liksom på intelligensen också……..
Dinosaurie, *muttrar mer*

#23 hihihi… *skrattar vääääääääldigt lågt eftersom jag inte vet hur arg Kerstin kan bli*
Man vet aldrig när man kan få "vredens makter" i huvudet…

eh dinosaurier…eh…pratade bara om en…bok jag just hade läst…eh..just det, så är det! jupp!
# 26 aha, dinosarurieboken, aha, den har ju alla läst.
(Herregud, finns det någon som har den boken att låna mig??)

#27 *lättad* preciiiiiiiiis ja.. just det…exakt den var det… 
(huh?..*googlar*)

Vad är nu detta….*fnyser* vadå dinosaurier!!!! Passa er jäkligt noga mina nypor räcker väldigt långt ska ni veta…skylla på en bok som banne mig inte existerar, Kerstin gå för 17 gubbar inte på det där 
reservoarpennor var det självklart vad trodde ni då snorvalpar….blyerts är ju fusk tror jag 

*stoppar pennor i öronen och säger högt "JAG ÄR DUM*
*Tar mig hårt i armen med* 
Jo, det var reservoarpennor för mig med… men kan fortfarande inte skriva snyggt…
vi var också tvungna att spela blockflöjt och en lektion hette "kristendom".. det har man väl inte heller nuförtiden?
De heter religion nu;P
Och vi skrev minsan med blyerts.. har inte ens tagit i en såndär reservoarpenna;P Inte fick vi rapp över fingrarna heller, men de var för att jag var så snäll!
Lugn Lottisen, jag testar henne lite för att se om hon är en tantispotential.
Äsch, ge tusan i att skicka inträdesansökan, även om hon fuskar sig till alla rätt (omöjligt) så fixar hon inte det ändå, eftersom vi rättar som vi vill!
Fast lägg till frågan om gipsade Gris-Stian så åker hon åt pipsvängen direkt.
hahahahahaha :D

HAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAHAHAHAAHAHAHA!!!!!!!!!!
GOT YOU!!!
Jag är en tantis helt klart…
Gris-stian…snyggingen som mästrar de vackra islandshästarna (Jarl)!
Hmm… var det hans kulor ni tog? *flinar lite elakt…hehe*
Kära tantisar…ni glömmer ibland att ni pratar med en norska här…vilket …om jag inte har fel uppgifter…även Gris-Stian är
Åkte jag raka spåret till pipsvängen nu? eller sväljer någon sin kluvna tunga?…hehe
# 34 hm…där fick vi något att bita i. Men för att göra en lång historia kort så är inte Gris-Stian vad han en gång var. Snorisarna dregglade sig fulla över denne GG och tyvärr hände något under resans gång. Är du säker på att han lever????
LOTTA, hjälp mig nu. Hur ska jag förklara detta???)

*viskar* det var inte kulorna som åkte 
Usch minns dom där timmarna med den där plast blockflöjten med fasa…snacka om att 24 stycken kan spräcka trumhinnor, inte undra på att man har tinnitus nu mer 
Och kristendom…hmmm jösses amalia dom sov man sig igenom för jag minns dom inte så noga 
Tin-Tin och Kerstin kommer ni ihåg sexualkunskapstimmarna när lärarna stog där framme knallröda och skulle lära 25 stycken fnittrande 14 åringar trä på en kondom på en banan *ASG*

#35 Kan mycket väl tänka mig att han förlorade en del tro på sig själv om han tittade in på hif:s sidor..hahahaha
Måste höra med mina landsmän om stackarn fortfarande finns bland oss…
#36 Om det inte var kulorna som åkte så var det väl….
Hahahaha.. när det var dax att visa hur man trädde på en kondom så hade jag flyttat till Sverige.. läraren var mycket riktigt röd som tomten.. stackars lärarna.. tror inte att många elever är tysta under dessa lektioner… jag skulle nog fortfarande inte kunna vara tyst… 

G-stian finns nog inte kvar bland norskarna längre det är då ett som är säkert, han irrar säkert fortfarande omkring och letar sin ding-ding-dong….måtte han inte hitta den 
*viskar* Kerstin förra veckan när jag var bort till bastun så hittade jag en gipsbit och lite ståltråd har du hört nått om det? 
Gips o ståltråd och amputeringar. Herre min gistanes! Fast var han inte i Kina?

Gipsbit…ståltråd???…herregud… du hittade väl inte maskeringstejp och ett par meter rep med väl….och…svälj…du hittade väl inte…en säck betong???????
*får ringa pappa…tur man har en pappa som har varit livvakt..*

amputeringar????? 
*lägger benen på ryggen..*

*ASG* Kerstin där fick vi äntligen en reaktion, nu kanske du förstår Tin-Tin vad som hänt G-stian 
Psssst men igentligen så mer eller mindre ruttnade den bort, men säg inget åt snorisarna dom blir så deppiga 
Han är liksom utan behag

Om man inte räknar gips och najtråd vill säga 
hahahahaha detta var en rolig tråd efter en fruktansvärt tårkig eftis i tvättis hahahaha

Ja du minns väl G-stian Lena, det var väl tider det? Den stackarn lär väl aldrig mer hitta hem eller hitta DEN *ASG*

Om jag hade läst att man kunne lägga ett såkallad " läskpapper" på och stryka, skulle jag också tagit " pappret " från en läskflaska 

Typiskt snorisar…och ni sitter med datorer *ASG*

Tror du vi inte fattar hur man gör vid datorn eller ? xD