Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 850 ggr
[Hayabusa]
5

Varning till hundägare i Hbg

"På tisdagseftermiddagen när var veterinären Hanna Oest var i Slottshagen såg hon hur två killar kastade ut bröd ur en stor plastpåse. När hon konfronterade dem sprang de från platsen – och hon hittade bröd som hon misstänker är glykolförgiftat.

– Jag frågade vad de slängde ut för något och då tittade de nervöst och sprang iväg, säger Hanna Oest.

Hon beskriver att brödet var blått och doftlöst, som om att det var doppat i glykol. Och eftersom hon misstänker att det var förgiftat bröd polisanmälde hon händelsen.

I augusti förgiftades hunden Molly av en brödskiva med glykol i Landskrona. Hanna Oest jobbar på djursjukhuset i Helsingborg där Molly behandlades.

– Det är ju fruktansvärt. Jag vet att vi var alldeles chockade, för det har gått tomma rykten titt som tätt om att hundar blivit förgiftade. Men jag har aldrig tidigare stött på att vi fått in någon hund som vi verkligen fått svart på vitt som blivit förgiftad, säger Hanna Oest."

Saxat från HD 6/9-2017, artikeln bakom betalvägg

Herveaux
4

Vad är det för sjuka j*vla idioter som gör sånt här?! 😡

// Harley

Odd
1

Fy fan, ska in till staden på fredag och tänkte passa på att gå en promenad därinne med Bobby, det skippar vi nog…

~When life gives you lemons… Chuck 'em at people~

[Hayabusa]
1

Ja, det f-n sjukt. Är inte själv hundägare, men min äldsta dotter har en hund som jag passar då & då. Inte så att han "glufsar" i sig allt han ser på marken, men nog händer det. Jag blir uppriktigt förbannad på tilltag som dessa 😡

Karmatarerskanise
0

Det skulle vara intressant att få veta om det var förgiftat eller inte.