Nät till "hundgård"
Vet någon om 2 meter högt viltstängsel håller en hund innanför? Tänkte hägna in en del av tomten ( ca 1-2 hektar gissar jag på att det är). Beror såklart på storleken på hunden, troligen blir det en medelstor-stor hund :) . Skulle vara så skönt att låta min blivande hund få springa lös utan att oroa sig för att hen sticker :)!
Jodå, med största sannolikhet gör det det!
Vår extrem-rymmare tvekade om staketet blir högre än 1,5 m, så jag satsar själv på 2m när det väl ska bege sig för att man aldrig ens ska behöva tänka tanken.
Och om det nu blir så att hunden hoppar/klättrar över så kan man sätta korta pinnar från toppen lutade inåt med ytterligare ett nät (hänger du med på hur jag tänker? Känner mig väldigt förvirrande!) så lär det discourage även den mest äventyrliga hund.
Däremot får man väl överväga risken att hunden gräver under staketet, men det är ju en annan oro… 🤪
1# hoppas jag inte får varken någon grävare eller klättrare då XD! Vilken ras är din "extremrymmare"? Haha
Åh… Viltstängsel… Min mor har en flock oregerliga welsh springer spaniel och viltstängsel runt. Håller inne den tjocka gamlingen men det stannar där. De yngre och mer rymningsbenägna hoppar en meter upp, tills maskorna är i lagom höjd, och knör sig igenom. Sedan kan resten av hundarna lätt följa efter.
"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."
Hundar, Bortskänkes, Ridsport, Akvariefisk, Furry Paws
Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid
#2 Jämthundstik :D