Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 10925 ggr
Mojma
3

Vårtor?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ska givetvis ta min hund till veterinären men fick lite panik när jag plötsligt hittade flera. Det fanns för några månader sen inte så många. Någon som har en aning om detta kan vara cancer eller om cancer inte alls brukar se ut såhär?

tiger tok
0

Vart på hunden är dem?

Mojma
1

Huvudet , finns någon på låret på bakbenet också. Mycket päls så inte så lätt att hitta men de 2 platserna vet jag iaf, flera på huvudet iaf.

Mojma
0

Tilläggas ska att Hunden är 13 år, som jag fått höra är det vanligt med "vårtor" när hundar börjar bli gamla, ungefär som på människor, men när det blev fler i antal på kort tid så undrar jag om det verkligen kan vara så.

Haifa
3

Vad jag vet brukar tumörer sitta fast och är inte "flyttbara" (kan ha fel här), sitter de bara i själva huden så kan det mycket väl vara fettknutor (vanligt på äldre hundar). Men även en väldigt erfaren veterinär vill ta prover för att vara helt säker, och när det gäller snabba förändringar är det alltid bäst att åka in med hunden.

Men oavsett så försök att inte tänka det värsta, det mår varken du eller hunden bra av. Du får hoppas på det bästa och ta en dag i taget tills du har fått säkra svar på vad det är :)

hemul
2

Inte nån expert på något sätt, men jag tycker det ser ut som såna där vårtor/knölar som nästan alla hundar får med åren. Tror inte du behöver få panik, men kolla upp det för säkerhets skull eftersom det ökat.

Mojma
0

Okej tack för svar ! Har själv cancer så vill helst egentligen inte ens veta. Men om det blir några fler blir jag väl tvungen.