Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 2080 ggr
AnneN
0

Go´morron 8/11

Go´morron på er glada HiFare =)

Vad händer denna snöiga torsdag då?

Själv kommer jag att sitta hemma och ta det lugnt då jag igår fick gå hem från skolan pga hjärtklappning och yrsel, idag har hjärtat lugnat sig men yrseln kvarstår =(

Hoppas att alla får en underbar dag =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SussiF
0

Hejsvejs!

Idag ska jag antligen fa traffa min lilla ryska toy terrier!! Det ar nagot jag ser fram emot. Sitter just nu i Prag och ska till att checka ut fran mitt Hostel, Chilli. Ska sedan ta tunnelbanan till flygplatsen dar jag ska traffa uppfodaren. Har ar det inte sno men ganska mycket regn och gratt.

AnneN
0

Hoppas att allt går bra med den lilla vovven =)

_**/Mvh Anne

Sara87
0

Idag ska jag å mamma till Borlänge å handla lite till bl.a. hamstrarna här hemma.. :P

Tin-Tin
0

Jag ska göra farsdags kort, födelsedags kort och komma igång ordentligt med julkorten.. sen ska jag bada Nikki också…

[Vargnatt-]
0

Vi har varit ute och låtit Aramis springa runt i snön som ligger kvar :). Resten av dagen vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på, en till promenad troligtvis och bus :). Ska försöka slå in lite julklappar också

Liss
0

hello hello

Här är de grått och tråkigt. Ingen snö kvar tack och lov;P så nu kan jag gå ute utan att frysa tårna av mig, eftersom jag inte har några vinterskor.

Idag, snart, ska jag gå iväg med ecko ett lång varv och träffa exet. Ska gå runt i en park som finns längre bort. Sen blir de hem igen till värmen! Sen vet jag inte,blir nog att ta de lungt..slappa framför tvn som vanligt. En film säkerligen:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

kerstinjoh
0

Nu har vi fått tillbaka fönstret i sovrummet. Det blåste bort en natt! Förvånad Skönt att slippa alla träskivor, som var förspikade. Mörkt och kallt var det i sovrummet. Bra i och för sig, men inte så trevligt!

Idag har jag en lugn dag då ingenting är inbokat. Det hör nte till vanligheten, så jag ska bara njuta!Skrattande

Tin-Tin
0

#7 blåste fönstret BORT en natt???
Hur sjutton lyckas det?? Skrattande
Själv har jag tillochmed befunnit mig mitt i orkan en gång…denna som verkligen var enorm:
http://no.wikipedia.org/wiki/Nytt%C3%A5rsorkanen
Då satt jag fint på norska västkusten där den var som värst..
Men kan inte minnas att ett enda fönster flög förbi..hahahaha
bara bilar, båtar och tusen andra saker…

Hittade ni det igen på en hundpromenad eller? *ASG*
Fint att det är tebax i alla fall… känns säkert lite tryggare så antar jag…*fniss*

kerstinjoh
0

*hihi* ja det bara blåste bort!!! Vaknade utav det och gubben trodde inte jag var klok när jag väckte honom och sa att fönstret blåst bort!

Fråga mig inte hur det gick till, men antagligen så var inte innanfönstret o ytterfönstret riktigt ihopsatt.

Så akta dig om du kommer till Skara, här händer det underliga saker!Flört

Tin-Tin
0

#9 hmm.. håller mig nog helt enkelt borta från Skara då..hehe, kanske dåliga erfarenhelter efter orkanen..Skrattande Man kan ju få ett fönster i huvudet i Skara… iofs kan man ju få en långtradare i huvudet i Norge..Fundersam Bäst å bara stanna här då…Räcka ut tungan

Hmm…funderar..vad sjutton har man den här smileyn till? Fot i munnnen
Den heter fot…fot?? what? är den skeptisk eller är den tandlös?
I don´t get it… Fundersam

kerstinjoh
0

# 10 Det är väl bättre med en fönster i huvudet än en långtradare?Fundersam

Fot i munnnensparkas lite kaske?

Tin-Tin
0

#11…hmm.. mjo…om vi nu absolut måste välja Skrattande

Fot i munnnenaah..sant.. det är en smiley dagen efter ett slagsmål…det kan det ju absolut vara… ibland har jag fått för mig att den har en piercing som har börjat göra lite ont…eller nåt.. :/ ser ju ut som om att den har nåt i mungipan..
*förvirrande*

Liss
0

Jag har iof alltid trott de var en dragkedja som gick över munnen.. men de kan de ju inte vara om den heter fot;P

Karmatarerskanise
0

Idag har jag inte gjort mkt, mer än längtat efter snön. Men den kom inte idag heller :( Mörkt och grått är det ..

Tin-Tin
0

#13 nä, vore ju knasigt om den hette fot då ja..hmm…men om man tittar lite närmre på den så ser den ju lite mörbultad ut… stackarn… det är kanske så så att den har fått sig en rejäl spark i nyllet..
Eller så har han kanske druckit rejält med screwdrivers och är helt enkelt packad! (nu får jag hålla klaffen om screwdrivers innan nån tror jag tillhör AA… hm… eller "Anonyma hifare"? = AHIF ? är det det den stackarn är?Fot i munnnen

Tin-Tin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#14 jag väntar också på snön..börjar tro att man kommer vänta förgäves..
Är så sugen på att försöka samla så många draghundar som möjligt i Bruces skog som vi gjorde förr-förra året…kom ca trettio draghundar och vi hade en heldag med drag och prat.. var jätteroligt… tror de skulle bli ännu fler nu.

Här är en bild från träffen…Nikki ser något skeptisk ut inför mötet med de två enorma malamutarna.. Glad

Liss
0

hahaha! du är ju inte klok på en fläck:P Jaa de måste vara att han är anonym hifare.. hahah! stackarn.. kan tro att de var du som hävde in dem där screwdrivern i honom!:P

Åhh.. gud så vackra malamutar:) Dem var grymt stora mot nikki:P

Tin-Tin
0

#17 hehehe…det är inte omöjligt att det var jag… man vet ju inte riktigt vad man hittar på efter att ha fått i sig ett par stycken själv…Räcka ut tungan hihihi

Visst är de fina? Och ändå så är Nikki lite för stor för att vara sibbe tik… hon är nästan 60 i manken.
Men där ser hon ut som en mus möter en elefant Förvånad *lol*

Liss
0

haha.. jaa verkligen! Ecko är 61cm i mank, men dem där ser ut som .. jaa jag vet inte vad. Björnar! super fina!:) De är nästan synd att man inte kan ha sånna där vackra hundar. älskar sibbar också.. men men.. ;P

Jag tror nog du får skruva ner på screwarna;P annars blir du nog som fot gubben;P

Tin-Tin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#19 hahaha det låter nog lite värre än det är…
Jag tål inte så himla massa sprit.. därför gör jag svaga drinkar…men goda! Just nu är det alkoholfritt som är "inne" här hemma… en näve frysta jordgubbar, en halv moden banan och fyll upp med apelsinjuice… mixa ordentligt i mixer eller staqvmixer, häll upp och garnera med ett par citronmeliss blad…ååh vad gott det är!!!!!

SaraC
0

#16 Så underbara hundar! Och "lilltjejen" såg riktigt ut att fundera vart hon hamnat ;)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Liss
0

#20 Jag brukar me dricka alkoholfritt oftast. Eller också drinkar med liiiite sprit. har tappat smaken fö sprit sådär. förstår inte varför vissa dricker när de verkligen smakar sprit, de ska inte gå igenom den verkliga smaken på drinken;)

Mmm.. de lät jätte gott! måste jag testa!

SaraC
0

#22 Det är ju faktiskt inte meningen att de flesta drinkar ska smaka sprit heller :)

Liss
0

Neh de är det jag menar.. men många av mina föredetta vänner drack med tre fjärdedelar sprit och en fjärdedel smak:S

SaraC
0

Hehe ja hemmablandade brukar ju kunna ha lite mer drag ;)

Karmatarerskanise
0

Ja fy för spritsmak :) Klarar inte det.

Liss
0

Lite mer drag! inte så lite heller.. de smakade ju enbart sprit.. blääh!

Karmatarerskanise
0

Jaha. Nu ska man snart ut i regnet igen. Har inget emot att gå ute i regn. det är själva torkning av hund efter som är så tidskrävande ;)

Liss
0

Här är varken regn eller snö som tur är:)

haha! jag sitter och kollar på mina djur just nu. Ecko ligger i soffan och mosar mori, medans mori biter ecko i läpparna och pillar på hans kitliga tassar;P

AnneN
0

Nu blåser det massa och regnar så all den vita fina snön är botta

_**/Mvh Anne

SaraC
0

Här är det typ snöstorm, men det är 0 gradigt, så allt är ett enda slask med isfläckar under. USCH

[Vargnatt-]
0

Vår snö försvann igår när det börja regna på kvällen, men nu snöar det igen :D

V-lang
0

*viskar* Tin-Tin ta dig genast hit med dom där glasen dom såg så himla go ut Oskyldig

Kerstin ta genast ur skon ur mun!! Det heter kanske inte kaske, vad har det tagit åt dig har du pratat för mycket med ching-chongarna i veckan? Oskyldig

Tin-Tin
0

#33 meh…jag har ju druckit upp alltihop!!
Först vill ni ha mina screwdrivers…och nu mina smothies? what next? min dansk?? *paketerad och frankerad…inväntar adress* Oskyldig

kerstinjoh
0

Kaske??  Passa dig du för jag vet var din brevlåda bor!Skrikandes

Tin-Tin
0

HemlisFörvånad

V-lang
0

Och jag vart ditt hus bor!!!!!!!

Tin-Tin
0

*darrar av skräck*
fast…hmm…om det nu skulle vara Dansken som de vill åt….FundersamSkrattande Jag skickar i så fall gärna en vägbeskrivning..hehe

V-lang
0

*ASG* Näpp så lätt ska du inte ha det…gissa en gång till Oskyldig

kerstinjoh
0

Lotta, Lotta!! *skriker* hon har en dansk hemma. Kan det vara vår danske sjöman, nåja, din?

Vi vet allt var ditt hus bor, Tin-TinOskyldig

Tin-Tin
0

undrar om detta kan klassas som ett behov av skyddad identitet?Fundersam

Tin-Tin
0

#39…oh no…dom e ute efter min bar!!!!Förvånad

V-lang
0

*viskar* jag tror det, vi åker dit tar hundarna och sedan snabbt därifrån…

Huuuaaa den vill jag då inte ha tillbaka, usch där fick jag en otäck flaschback Förvånad

Tin-Tin
0

*gömd på främmande ort* Fot i munnnen
Hif..är det nästan som en sekt egentligen?Räcka ut tungan

Tin-Tin
0

God natt people… nu drar jag mig tillbaka… 
*kommer drömma mardrömmar*
Smid inga elaka planer när jag är borta…. *svettas*

kerstinjoh
0

Ujuj, nu tyar jag inte mer!

HemlisLottisen, har du läst plan A?Hemlis

Natti natti alla vänner på hif, nu hoppar jag i sängen!

Tin-Tin
0

Är såååå trött…. *har jobbat hela natten med att spika för dörrar och fönster….hur sjutton kan dom veta vart jag bor?*
Äter tomatsoppa till frukost och är på väg över till Helsingör Glad

kerstinjoh
0

Hihi # 47 märker att du är ny här eftersom du inte vet om våran kula. I den ser vi allt!Skrattande

Jag blev väckt med kaffe och nybakade ostfrallor, som gubben hade varit o köpt. Inte illa, det är sådana småsaker som glädjer!

Tin-Tin, har du spindlarna lösa?? Bara så att vi vet.

HemlisLottisen, har du gott om Radar hemma?Hemlis

Tin-Tin (igen) vilken ful-tokig firre!!!Skrattande

Liss
0

åhh.. jag vill me ha nybakade ostfrallar!!:P

Tin-Tin
0

#48 Oh God…dom har en kula!!! stackars sjöman!!!! Klarar han sig med den ena han har kvar då??…vad hittar dom på härnäst???? Skrattande

Jag kommer ihåg den gamla goda tiden när jag fick färska bullar varje morgon av min sambo.. men så slutade det tvärt…jag frågar varför, då sa han att nu hade han fiskat in mig ordentligt i sitt nät så nu behövdes det inte för jag skulle inte lämna honom ändå…SkrikandesMÄN!

Tja…det händer att spindlarna är lösa…men tackar för att du frågade för nu tror jag minsann att jag ska ha dem lösa dagligen Glad

ful firre?? du menar den med spröt på huvudet? hihihi…han var en av mina favoriter…tyvärr bortgången nu.. Ledsen

Har precis haft en givande dag i Danmark, ganska mycket folk.. smuttat på olika spritsorter, ätit och strosat hand i hand..och handlat lite pyssel… mysig dag altså..

Liss
0

åhh.. jaa, de låter som en rolig sak att bara åka till danmark sådär.. fusk!

Haha! tror ine de är en sån kula dem syftar på;P

Åhh, jaa varför är män sådär för.. de är de värsta jag vet! haha.. Min fd köpte alltid innan jag vaknade såntdär bröd man lägger in i ugnen så blir de färskt och nybakat eller vad man säger. Men så flyttade vi ihop.. då slutade han;P

Tin-Tin
0

#51 ja…det är helmysigt att bara kunna sticka över, tar ju bara 20 minuter med båten över så man är tebax hemma för att gå med hunden innan det har gått fem timmar och känner ändå att man har fått en heldag…Skrattande

Tror du inte det är en sådan kula??…vilken besvikelse det vore… Förvånad

Ja..män..hmm.. håller på att komma mig igenom boken "män från mars, kvinnor från venus… börjar få en bild i huvudet..men den är liksom inte riktigt klar ännu.. Fundersam

kerstinjoh
0

*fnys* # 52 vad tror du om oss egentligen? *muttrar*

Kula mig hit o kula mig dit. Men saken är den att jag inte riktigt vet vad Lotta har i sina fickor när vi åker hem från Danmark. Å inte 17 kan jag fråga de danska sjömännen heller. Rackarns gubbar de smiter alltid!

Lotta har du sett något mysko på videobanden?Generad

Men firren med hela huvudet fullt av tentakler såg helskön ut.