Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
LĂ€st 1599 ggr
Orhan
0

Chow Chow valp med höft problem😰

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Har 8 MĂ„naders Chow Chow valp som började halta. Va röntgade och min veterinĂ€r tyckte att jag avliva valpenâ˜č Men jag tĂ€nker hitta nĂ„n som vill operera hans höft. Har bokat tid i HĂ€ssleholm. NĂ„n som har varit med om det som har nĂ„gra tips. TĂ€nker kanske nĂ„n som har gjort och Ă„ngrar eller misslyckades i operationen eller nĂ„t. Min agria försĂ€kring vill inte stĂ„ för det sĂ„ det blir att jag fĂ„r skrapa ihop pengarna sjĂ€lv.

Lona
5

Vad Àr det för fel pÄ höften och hur skulle det ÄtgÀrdas? HD? Hur Àr resten av hans leder, som den andra höften och armbÄgarna (chow chow har ofta problem med ED)? Det Àr mycket man fÄr ta med i berÀkningen vid en operation, inte minst hur resten av kroppen ska klara felbelastningen under lÀkningen men Àven hur konvalescensen och prognosen för ett bra liv ser ut. Bra att du skaffar en second opinion men tÀnk igenom de olika alternativen noga, likasÄ den ekonomiska biten. Det kommer sannolikt inte bara att bli operationskostnaderna utan Àven rehab som kan gÄ pÄ mÄnga tusenlappar.

"Jag Àr inte klok men jag Àr smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Persifone
0

Det Àr mycket problem med HD/ED inom rasen. Hur ser hans slÀktingars röntgenresultat ut?

Medarbetare pÄ Feminism och Vegan.ifokus