Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 864 ggr
[Vargnatt-]
0

OT Ja se det snöar! :D

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Så, vid 4(!) i morse började Aramis pipa och tyckte att "Nä hörru matte, nu är det faktiskt dags att gå ut!" Så matte steg upp, muttrandes något om alldeles för tidigt och kallt utanför täcket.
Men oj vad glad jag blev i alla fall när jag öppnade dörren och såg SNÖ! :D Då försvann allt muttrande och ersattes med skratt åt hunden som hade så bråttom att han höll på halka nerför trappan och katten som tvärnitade när han satte ner sina små näpna tassar i det okända :P. När kissen väl började gå igen var han tvungen att skaka av tassarna efter varje steg, såg ganska roligt ut :P.

Aramis första tanke angående snö var: "Kan man äta det här? *mums mums*" :P Först när vi tog en morgonpromenad vid sju kom han på att man också kan springa i det och att det är jättekul om matte sparkar upp snö eller slänger snöbollar!

[Vargnatt-]
0

Woho!

AnneN
0

Här kom det lite snöblandat regn igår men det smälte direkt det nådde backen…

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

kerstin_70
0

det snöar i gävle med

Alex
0

Uh, vad jag är glad att det inte kom nåt i Karlstad :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Vargnatt-]
0

Vill du inte ha snö Alex :P

lena1
0

det snöar här med och snodden fick toknippran i morse i skogen,åsså blev det ju snöänglar också förstås ;-)

Alex
0

#5 Nää! Snön kan få stanna nån annanstans. Jag vill ha sol och varmt… :(

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[Vargnatt-]
0

#6 Jag hoppas det håller i sig här så ska jag dra med sambon och låta Aramis springa lös i snön uppe på ett fält vid brukshundsklubben, kanske han också kan göra lite änglar…eller äta upp all snö :P

SaraC
0

Vad mysigt Vargnatt :) Här snöar det också för fullt

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

V-lang
0

Usch jag håller med dig Alex….men här ligger det snö på backen, vitt och kallt. Och vet ni…JAG HATAR SNÖÖÖÖÖ Oskyldig

kerstin_70
0

håller med dej och alex fy fan för snö

[Vargnatt-]
0

#9 Härligt Eros :) Jag tror vår snö försvinner snart igen men då har jag iaf fått se snö :P

SaraC
0

Dom två tidigare gångerna har snön försvunnit ganska snabbt igen, men den här gången verkar den bli kvar ett tag. Har kommit så mycket och det är kallt. Vart bor du? :)

[Vargnatt-]
0

Mitt i värmland ungefär :P. Så här försvinner det nog igen, men får hoppas det kommer igen till jul iaf! En grön jul så blir jag nog lite deppig :P.
Var bor du? :)

V-lang
0

Hehe våran snö har börjat försvinna, Jippieeeeeee!!!! Tack och lov..Skorpan är överlycklig och jag också Skrattande

SaraC
0

Hmm så det är inte mer snö där alltså, det trodde jag. Jag bor i Dalarna :)

[Vargnatt-]
0

Åh men det är ju inte så långt ifrån :D Då kanske det finns hopp om mer snö här också :)

SaraC
0

Haha nej det var därför jag tyckte det var konstigt om det inte var typ samma hos dig. Här är det alltid mkt snö

[Vargnatt-]
0

Jag har ingen aning hur det brukar vara här :P Bara bott ett år nu, men förra året var snön väldigt sen iaf, någon dag före julafton =/

SaraC
0

Jaha ja men då är det inte lätt att veta :)

kerstinjoh
0

Snö?Förvånad Näe, vet ni vad, nå'n ordning får det allt vara!!!

Nu packar jag min sommarkläder och tar rullisen till Kinaland.SkrattandeAlltid finns det någon bortglömd tjing-chongare som kan ge mig lite kost o logi.

V-lang
0

Jag hänger med dig Kersin, jag är on my way Oskyldig

kerstinjoh
0

Hih, har du någon gammal laptop som ligger o skrotar så sticker vi direkt. Hemlistar du med dig några öl?

Sara87
0

Här är de också vitt. Riktig kramsnö. Usch å fy för snö säger jag :P Kul att Aramis gillar snön! :)

V-lang
0

Självklart jag tar med mig både min och gubbens Skrattande Och öl finns det så nog ska vi hålla oss varma på färden må du tro. Men du tror du att Alfons och Skorpan skulle kunna dra oss i Rudolfs släde så slipper vi den trånga rullisen Fundersam

[Vargnatt-]
0

Hur kan ni inte tycka om snön? :P Fast jag ska inte säga nått, hatade vintern av hela mitt hjärta medans jag bodde i Kiruna, först nu när man kommit bort från all snö som man börjar sakna det :P

SaraC
0

Snön är mysig! Det är kylan jag har problem med ;) Men vadå, hellre snö än slask och regn!!

[Vargnatt-]
0

Håller med Eros! Mycket hellre snö!

Liss
0

Ja nu är de slask här iaf. De är alldeles för varmt här ännu för att de ska frysa till. Iof fryser jag ihjäl .. men de kan bero på att jag har vårjacka och tygskor:P

Vad mysig han är lille aramis:)

Snö kan vara mysigt som sagt, men inte när de blir såhär.. och att de är kallt! blöö! jag är nog född till ett varmare klimat.. iof tror jag inte tyskland är så varmare?;P måste vara indian:O

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

SaraC
0

Nej det är därför man ska bo där det blir snö och inte slask ;) Här ligger det ett mysigt lager med kramsnö nu. Vi har precis varit ute. Eros tycker det är jättekul om man gör snöbollar och kastar, så kan han "döda" dom :)

Liss
0

Ja de ligger äcklig kramsnö på gräset också, de är på vägarna och där man går de blir slask. Snön på gräset är lika illa;P

SaraC
0

Men vem sjutton vill ha en jul utan snö?!?! Din tok! Det är ju så otroligt vackert när precis allt är vitt! Och ljuset som blir, åhh

AnneN
0

Visst ska det vara snö på jul å nyår!

I fjol så var jag lite besviken på vädret här uppe för då syntes gröntgräs under den extremt tunna snön

_**/Mvh Anne

[Vargnatt-]
0

Nu har vi varit ute igen och låtit honom springa fritt i snön, skitkul tycker han ;)

KajsaM
0

Naaw så gullig han är <3

Här i Norr har vi också snö :)

[Vargnatt-]
0

#35 Hur långt norrut är du? :)

Liss
0

jojo, de är sant. De är jätte fint med ett täcke snö när de faktist är redigt med snö.. och visst, de ska vara snöpå julafton såklart. Men jag förknippar bara snö med tråkiga kläder och skor och kallt som tusan! inge kul;P

AnneN
0

Va är det bara i Lule det inte finns snö??

_**/Mvh Anne

[Vargnatt-]
0

Biobio: Nej inte i Umeå heller vad jag hör :P

SaraC
0

Haha verkar så Biobio

V-lang
0

Här blaskade till sig ett tag, men så började det snöa ett tag…men nu när jag sprang till tvättstugan så luktade det snö igen så i natt kommer det *fnyser*

Karmatarerskanise
0

Vi har i princip aldrig snö på jul och nyår.
Gråter Inte annars heller. Vill bara flytta till snön nu.

V-lang
0

Flytta hit, i och för sig kan vi bli utan ibland också…förr tillbaka hade vi alltid mycket snö, du läste kanske om vårat snökaos för några år sedan när vi inte ens tog oss ut igenom dörrarna *fniss*

KajsaM
0

#36 Jag bor i Jokkmokk. Några mil från Luleå :)

Liss
0

Såndär snökaos har väl alla haft någon gång?:P

Nu är de bara blask här.. började regna, men de fryser säkert till imorgon för om nätterna är de skit kallt!

V-lang
0

Inte sån snökaos det kan jag lova, läste du inte tidningarna och hörde på tv-n….det hade inte hänt på en herrans massa år..inte under min tid iaf. Snön var så hög så den nådde upp till våran andra våning på radhuset när det var som värst, enda sättet för folk att ta sig fram var med snöskooter. Min mamma bodde på andra gården och det var omöjligt att ta sig dit då har man druknat i snö *BLÄ*

kerstin_70
0

snökaoset var december 98 i gävle

V-lang
0

*ASG* Vilket superminne du har Kerstin…men så är du yngre en mig, vi kan väl skylla på det iaf Skrattande

Karmatarerskanise
0

Ja här har vi nog inte haft så mkt snö på säkert mer än 100år.

Liss
0

men jaa.. 98? de var väl då de var massvis även här nere i norrköping?:P

V-lang
0

Gå ut och sök på snökaos i gävle så för du se =)

kerstinjoh
0

Snökaos i Gävle 1998.

kerstinjoh
0

Men jag minns även snökaoset i västsverige 1995. då gick det inte ens att komma ut. hu…

SaraC
0

Sen är man ju mer förberedd på snön längre upp, än längre ner.

Hihi är det ditt hus Lotta? ;)

V-lang
0

Vi kom inte ut heller….våra schäfrar fick pinka inne det var grönjävligt precis här där vi bor, dom tog in militärernas bandvagnar för att hjälpa sånna som behövde vård i hemmen…Det gick inte att ta sig till affärer och även om det skulle gått så fanns där ingen personal och inga färska varor.

2:ra dagen var jag tvungen att försöka ta mig över till min mamma för hennes mat började tryta och hon hade diabetes, jag trodde banne mig att jag skulle drunkna i snö…det var 100m dit och det tog mig över en halvtimme för jag fastnade + att jag inte såg ett skit. Men sedan när det började lätta då var det riktigt mysigt folk vart riktigt trevliga, vi gick omkring i gångar där kanterna var ca 1,5 meter höga på gatorna vissa åkte skidor.

Liss
0

Alltså, jag kanske är knäpp.. men jag tycker de där låter mysigt Lotta! de låter som en riktigt äventyr.. man är instängd inomhus och måste hitta på lösningar och tända ljus och grejer.. sitta och spela sällskapsspel.. och så gå i tunnlar hem till folk;P haha, ja jag är nog knäpp;)

V-lang
0

Ja nu när man tänker på det så var det rätt mysigt, men just då vart det panik dom första dagarna när det bara vällde ner =)

Sara87
0

Nu är det +0,1 här i Smedjebacken, men inte direkt iskallt ändå om man klär på sej lite :)
Här är Tjatte förra vintern! Min "spårhund", haha.. ;)
http://i124.photobucket.com/albums/p9/Sarizen/Foto0302.jpg

AnneN
0

NEJ SE DET SNÖAR

Nej, se det snöar, nej se det snöar

det var väl roligt hurra!

Nu blir det vinter, nu blir det vinter

som vi har önskat hurra!

Nu tar vi kälkarna fram, och vantarna på

och sen vi åka i backen, hej vad det ska gå

Och fram med skidan, och fram med skidan

och sen i backarna opp

vi stå på näsan, vi stå på näsan

ibland när vi gör ett hopp.

Men inte lipar vi, nej, det gör ingenting

om man i drivan den mjuka, ett tag rullar kring.

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

Jag ser det regnar, jag ser det regnar ;)

kerstinjoh
0

Ingen snö, inget regn! Cool

AnneN
0

Här är det snö och sol =)

_**/Mvh Anne

Karmatarerskanise
0

*muttrar*

kerstinjoh
0

Muttra på du!SkrattandeSkrattande

V-lang
0

Jag och Skorpan muttrar mycket mer….jäkla regn och snöblask nu tänker vi flytta så det SÅ!!!!!

kerstinjoh
0

Lugn Lotta, jag packar för fullt!

Hur var det nu Fundersam varma kläder i varma länder? Du vet ju att jag rör i hop allting, men behöver vi ha med oss paraplyer? Hur många kilo myggspray tror du att det år åt?

Tar du med dig en 25-kilos potatissäck, för jag vägrar äta ris i flera månader. Var i hela friden ska jag packa ner ölbackarna.

Måste du ha med dig den här förbaskade sjömannen?

fiorano
0

Hoss mig är det snö-storm!!!

V-lang
0

Ähhh Kerstin stoppa ner din läckra bikini den där prickiga Cool Och nått paraply behövs inte börjar det mot all förmodan regna så hugger vi nån skinntorr surpuppa där nere och hänger upp mellan några palmer Oskyldig

Mjaaaaa…myggspray, det är nog lika bra att vi tar med några liter för jag klarar inte av att släpa runt på dig igen och folk springer åt andra hållet för dom tror du har böldpest…iof fick vi ju gratis paraplydrinkar eftersom bartendern försvann också….men han var ju för 17 snygg Räcka ut tungan

25 KG POTATIS SÄCK!!!! är inte du riktigt navlad Förvånad Nää då får vi leva på vatten och bröd….kan ju vara bra för volangerna har jag hört Fundersam 

Men Kerstin duger inte ölen som vi skickade ner för några månader sedan då, eller har du glömt bort dom?

*viskar* Den sjömannen gjorde jag mig av med för länge sedan (2 dagar sedan) han la beslag på grannarnas kärringar snacka  om drygo gubbe Skrikandes

fiorano
0

Va?

kerstinjoh
0

Jaja, lev du på ris om du vill. Jag ska allt ha med mig 25 kg potatis.

Men du vet Lotta, jag tror ölen tog slut Generad fast jag skickade ner tombackarna ändå. Det kan ju vara bra att ha lite att panta ifall pengarna tar slut.

Är det den där postordersjömannen du yrar om? Äsch, var inte han en utgången datum?? Fundersam

#69 det gör inget!Skrattande

Liss
0

jaha, så var vi igång igen med att skrämma iväg nya medlemmar *skackar på huvudet* ;P haha

kerstinjoh
0

Oskyldig

V-lang
0

Va var, var!!!!! Oskyldig

kerstinjoh
0

Vet inte vad hon pratar omOskyldig

V-lang
0

Svammelfia är igång igen…vad får du allt ifrån Lisette, du måste skärpa dig tokfia Oskyldig

Liss
0

va, vadå.. jag?:O neeh..förstår ingenting. *blundar*

V-lang
0

*ASG* Blunda på du bruden, eller så gör du som mig tar av glasögonen ;)

Liss
0

men jag har ju bra syn utan glasögon;P då funkar väl inte det heller..

V-lang
0

Äsch du får väl knipa ihop ögonen då ;)