Hundar iFokus

Hundar

Etikettraser
Läst 685 ggr
Zdews
0

Golden i storstaden?

Hej, jag är intresserad på att skaffa en golden retriver. Jag har sökt runt lite på olika sajter men får inget riktigt svar på min fråga. Är det ngn som har en golden som bor i en storstad eller ngn som är kunnig inom området golden retrivers som skulle kunna dela med sig sin kunskap?

Ambrose
0

Nästan alla hundar klarar av att bo i både storstaden och i lägenhet. Man aktiverar sin hund utomhus, inte inomhus. Alltså spelar det ingen roll var man bor.

Sedan så tycker ju jag personligen att det är mycket trevligare att bo i närheten av något typ av grönområde än centralstationen eftersom jag hellre umgås med min hund i skogen än bland shoppare och bilar :)

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Zdews
0

#1 tack för ditt svar. Bor bara ett stenkast ifrån ett stort grönområde i Stockholm. Jag tänkte på om hunden kan känna sig instängd i en lägenhet?

hemul
0

Jag tror inte det är något problem alls. Klart det är mysigt för en hund att kunna gå ut och in som den vill, kunna springa fritt på tomten o.s.v. - och det har inget med storleken på hunden att göra. Men det innebär ju inte att den mår dåligt av att inte kunna göra det. Din hund kommer nog att vara lycklig bara den får vara med dig.😉

Joyous
0

Stockholm är ju en perfekt stad att ha hund i! Närhet till grönområden, brukshundsklubbar, träningshallar mm. Bodde själv där under några år med en border collie och det var inga konstigheter. Saknar tiden i Stockholm något enormt just för att det var så enkelt att ta sig till olika platser. Det finns naturligtvis individer som har det bättre i en lugnare miljö, individer som tycker det är gott att kunna ligga ute stora delar av dygnet och hundar som blir rent av stressade av alla ljud och rörelse som kan uppstå i/runt en lägenhet. Men de allra flesta hundar klarar det utmärkt och du behöver kanske inte skaffa en extrem gårdsvakthund ;) Tanken är ju inte att hunden ska motioneras inomhus eller springa vind för våg ute, så egentligen borde det vara sak samma för hunden om du bor i hus eller lägenhet.

CayKantos
0

Finns ju en här på ifokud som bor i en liten etta med 2 irländska varghundar, funkar bra har hon sagt flera gånger. Det handlar ju som många andra säger här hur du aktiverar dom samt hade jag nog hellre gått eftwr områda än den specefika lägenheten. C:

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

Zdews
0

Tack för era svar! Ha en fortsatt trevlig dag :)