Hundar iFokus

Hundar

Etikett: aktivering
Läst 2151 ggr
KatarinaSt
1

Hur ser hund-hösten ut för er?

Vi har en spännande höst med hund framför oss. Jag har precis anmält mig till en grundkurs i agility med start augusti, senare blir det även en trim-kurs (cocker spaniel). Sen ska make+hund ska gå grundkurs i nose-work med start oktober.

Vad har ni för planer?

Frida B
0

Jag håller en agilitykurs med start i sempember, men sen har vi anmält oss till diverse tävlingar :)

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

peafie
0

Vi har förhoppningar att starta b-prov med C, givet att hon tar till sig träningen de närmsta veckorna, och så kanske hinna ta en etta i ökl viltspår. Kanske är vi med på någon jakt denna höst också. Lilla V ska få börja vara med på träningarna lite mer frekvent och lära sig grunderna i jaktlydnad och beroende på hur det går kanske hon får börja hämta någon apport här och där. Det blir en kul höst.:)

Bloggen     ○    Instagram

Kapitulerar
0

Vi har några utställningar kvar. :)

Sugar Mist
0

Valp, flytt så en massa nya skogar och områden att utforska, sen ska vi åka på rasmästerskapet och hejja på släkten :)

-

Majken!
0

Några lägre-tävlingar är inplanerade, men sedan kommer höst och vinter vigas åt att lära in högre och elitmomenten och att bygga på styrka inför nästa säsong.

Fisherling
0

Agility, både lag och individuellt. Ska försöka gå upp i klasserna, så klass 1 agility och klass 2 hopp är det vi tävlar just nu. 

Ska fortsätta träna spår och lydnadsbitarna på brukset så vi förhoppningsvis kan starta appellen nästa år.

Lydnad.. Får se om det blir några tävlingar. Hon kan faktiskt alla moment, men jag tycker det är rätt läskigt att tävla lydnad, och efter senaste gången när känslan var på topp och jag tyckte det gick bäst hittills så fick vi inte alls speciellt bra poäng.

Vi har två rallytävlingar inbokade, mest för att träna på mina nerver. Ska bli kul ändå!

Sen hoppas jag att vi kan börja köra drag, men måste spara ihop till en cykel först.

fridarebecka
0

Ena hunden ska få köra på med fortsättningsklassen i rallylydnad i lugn och ro, behöver bara ett till godkänt resultat, i övrigt  filar vi på momenten. Resten av hösten/vintern ägnar vi åt avancerad-momenten 🙂

Ettåringen får köra på med bruksspåret och söket tills snön kommer, samt både bruks och tävlingslydnaden. Till vintern satsar vi på lydnaden fullt ut.

I övrigt så ska vi försöka hinna med några fjällturer, samt träna upp oss inför skidsäsongen, längtar SÅÅÅÅÅÅ mycket tills snön kommer 😃 Kanske utökas också flocken tillfälligt med en tredje hund ganska snart. Jag är också grymt peppad på att hänga med hussen på jakt i höst,

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
tk1971
0

Jag och sambon ska gå på hundkurs bägge två. Han tar ena hunden och jag tar den andra. Det är samma kurs (allmänlydnad). Sen tror jag att jag ska ta tag i viltspårträningen igen. Jag vill se hur den yngre hunden reagerar på det, och så får nog den äldre också träna sitt luktsinne.

Majken!
0

#7 Du har tyvärr inget annat val än att bara ägna dig åt brukset framöver! Sorry! ;)

[Nalle-]
0

Med unghunden är det lite utställningar planerat, är också sugen på att få till någon premiärstart i rallylydnad. Annars tränar vi spår, sök och går en lydnadskurs som startar upp igen i slutet av augusti. 

Med äldre hunden är planen att starta åtminstone en gång i ök viltspår och så blir det några rallylydnadstävlingar. Utöver det blir det sökträningar och en del nw när andan faller på 🙂

panini
0

Har minst sex agilitytävlingar inplanerade, blir säkert fler då vi har en del att välja på under hösten. Träning varje vecka med träningsgruppen och sen en dagskurs för Crazydogs i september (som vår grupp hyrt in). Vi ska även hålla vår första tävling i oktober, så där är jag funktionär. Håller också på att träna om balansbommen och slalomet, ett evighetsprojekt…

Jetaime
0

Jag har lite agilitytälingar kvar i höst :) Och hoppas på att jag kommer ha lite pengar över till att gå agilitykurs för Jouni även i år! Jag vet inte än om jag även kommer att hålla någon nybörjar/fortsättnings-kurs i agility… Kan bli svårt att få tiden till att räcka till eftersom jag jobbar kvällar och tävlar på helger… Plus att jag hållet kurser sen tidigt i våras så kan vara skönt med lite paus, vi får se!

Sen om allt går som det ska så kommer det även en liten valp i oktober så det blir lite valpträning och grundträning också! Längtar! :))

KatarinaSt
1

Jösses vad många det är som tävlar! För oss som är nya med det här hund-livet känns det väldigt avancerat. Våra mål handlar mer om att hantera vardagen så smärtfritt som möjligt och gå kurser för att lära oss hantera hunden. 

Men men… man måste ju börja nånstans. Kanske vi också kommer tävla i nåt i framtiden 😃

Changrila
0

Här kommer hösten främst handla om att få min äldsta tik så bra som möjligt igen. Hon bröt benet (eller ja, knäskålen splittrades) i början av sommaren och vi har en hel del kvar att göra med henne.

Om jag har råd så kommer det också bli någon rallylydnadstävling för unga dåren. Hon har bara hunnit med en start i nybörjarklassen men känns betydligt mer mogen nu än vad hon var då. Äldre tiken ska få tävla igen när/om hon blir bra nog för det. Fortsättningsklass är det som gäller för henne.

Imorgon åker vi på lure coursing-tävling, men det är inte höst än och vi kommer nog inte tävla mer senare heller :p

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Jojaton
0

Önskar alla lycka till med sina planer! Jag har precis hämtat min valp, vi är anmälda på valpkurs som börjar i slutet av september.

Johanna - Instagram

tiger tok
0

Vi skall kursa! Hoppas på inkallnings kurs, "roligare än en köttbulle" kurs (ja den heter faktiskt så! Och går ut på ägaren skall vara roligare än en köttbulle;)), nybörjar spår, kanske fortsättning spår, kanske rallylydnads kurs, kanske nose work kurs (eller så jobbar vi med det hemma?), får se om det blir någon allmänlydnads kurs och om man skall ställa någon gång? Vet dock inte om utställning känns som min grej? Men uppfödaren tyckte han var snygg och att han skulle ställas någon gång i varje fall. Annars är det mest pyssla i stallet och träning i vardagen (kanske skall gå en allmän lydnads kurs?).

immobilized
0

Jag ser fram emot kallare väder så dragträningen kan dra igång igen! En av mina blandraser ska dessutom gå kurs. Nosework eller spår är tanken, men håller på och kollar upp utbud just nu. Den andra blandrasen tänkte jag testa på rallylydnad med någon gång framöver.

Sen hoppas jag att denna höst eller vinter blir debuten för mina två renrasiga i drag. Dock har jag fått skjuta upp detta pga personliga orsaker och nu har jag en massa på mitt jobb att ta hänsyn till så får hoppas ledighet kan klaffas ihop med någon passande tävling.

Sajtvärd: Barnens ifokus  † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Fridaaaa
0

Som vanligt - inget speciellt, tar dagarna som de kommer :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

KatarinaSt
0

#16. Om min hund nånsin skulle tycka jag var roligare än en köttbulle så är jag nog redo att ha en egen stand-up comedy show! 😂

Viccan92
1

Inga planer alls. Alla har karens och min tilltänkta tävlingshund har visat sig ha artros så kommer aldrig kunna tävla med honom. Ev kommer jag och taxen iväg på en tävling i november. OM jag har tur. Tre hundar och ingen vill tävla eller göra som jag vill eller kan rättare sagt. Blir galen här hemma.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

hundtok
0

spår, spår och spår. fin sammanfattning där 😂😂😂

fridarebecka
0

#9 haha men hej Malin (ellerhur? 😁). Och efter dagens pass är jag skitpeppad på att ta tag i lydnaden med flaxet direkt och att träna tussen mot startklass 😁😁 Tack!

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)