Julius k9
Jag är så himla sugen på att köpa en Julius k9 sele till en av mina hundar. Ställde frågan förut på Facebook men då jag ej har kvar mitt konto där (pga privata omständigheter) så har jag inte möjlighet att kika igenom vad folk skrev i min tråd. Så ställer frågan här också.
Ris och ros gällande Julius k9 vill jag ha!
Även gällande andra prylar från dem och inte bara selarna.
Sajtvärd: Barnens ifokus † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus
Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!
.
Jag har en Julius k9-sele till mina hundar, var egentligen tänkt som nosework-sele till ena hunden men nu använder jag den främst som spårsele till andra hunden. Eftersom den är så ställbar kan jag använda den till båda hundarna utan problem, trots att det skiljer en del i storlek mellan dom. Jag är väldigt nöjd med selen, tycker den är rejäl, lätt att ställa om om sitter bra. Möjligtvis att jag kan tycka att den är lite styv och klumpig, men samtidigt är det vad som gör att den känns rejäl så jag är lite kluven 😉
#1 Tack så mycket för ditt svar! Låter perfekt för mig! Hundarna kan röra sig i den utan problem? Inga risker för att de kan skava eller dyl?
.
#, på mina ser det inte ut som att den skulle riskera att skava, men det kan säkert vara olika. Remmen som går under magen är ju inte vadderad på samma sätt som på vissa andra selar, men den sitter ju inte heller i armhålan eller så på hundarna :)
#3 Har du bild på dina snyggingar i sele? 😃
#4 Jag använder endast dragselar då dom drar. Skulle aldrig använda en Julius k9 sele till draget. Alla mina hundar har en varsin dragsele 🙂
Gällande Julius k9 så vill jag ha en sele som då kommer användas till spår, nosework, lydnad och ''lite allmänt''.
Tack så mycket ! Riktigt snygg bild också! 👍
.
#6 Ingen fara! 😃
.
På min funkade den inte alls tyvärr :(
Alldeles för klumpig, satte sig på halsen (trots IDC), och så vidare. Tyvärr, jag var jättekär i IDC'n.