Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 2050 ggr
idamadelenemoren
1

Vikt - 5 månaders valp

Hej! Har en blandrastik, schäfer/rottweiler, och är lite fundersam över hennes vikt då kullsyskona väger mer än henne. Hon blir 5 månader imorgon och väger 16,3 kg. Hon är väldigt slank i kroppen. Hennes syster väger runt 18 och en av hennes bröder väger 24 medan någon annan väger 20 och nån till väger 22. Känns som att hon är mycket lättare i vikt än vad dem är och de känns onormalt. Kollat foderdoseringen och där står de att hon BÖR äta mellan 300-400 g/dag (10-20kg) men hon får 450g/dag. Jag kanske oroar mig i onödan? Vet att hon inte kommer väga lika mycket som sina bröder då de skiljer sig mellan tik och hane. Tacksam för svar, och spekulationer

Sugar Mist
4

Känns hon ok i kroppen och du inte tycker att hon ser varken över eller underviktig så är det lugnt. Skiljer sig oftast en hel del från tik till tik, framförallt i blandraskullar.

-

idamadelenemoren
0

#1 första valpen för mig, första hunden oxå, så jag är lite smått osäker på när de kommer till att känna hur hon känns i kroppen. Vet inte hur jag ska förklara men hon är absolut inte tjock, men äter gladeligen, hon är slank liksom med långa ben. Ståtlig. Nästan som att hon drar iväg på längden mer än på bredden så att säga. Hon va störst i kullen när hon kom till oss, en riktig liten knubbis. Men nu är hon minst.

idamadelenemoren
0
idamadelenemoren
0
idamadelenemoren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
idamadelenemoren
0
idamadelenemoren
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
idamadelenemoren
0

Halvt omöjligt å lägga upp bilder/videor här -.-'

idamadelenemoren
0

Här är en video på henne, tagen för bara ett par dagar sen. Kanske lättare att se kroppen så än på bild :)

idamadelenemoren
0
idamadelenemoren
0
idamadelenemoren
0
idamadelenemoren
0
Sugar Mist
0

Tycker hon ser ok ut :) 
Videor måste du lägga ut på youtube först och sen kopiera länken och klistra in på "infoga video" :)

-

Hornslandet
0

Asså om kullsyrran väger 18, och hon över 16 så är det ju inte direkt nån större skillnad… Mår hon bara bra så vad är det att grubbla över? Min 9-månaders kullsyster väger 5 kg mer än många fullvuxna tikar av min ras. Det kan ju skilja en del mellan individer.