Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 795 ggr
Snuffles
2

Skyttråden

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tycker vi behöver en tråd där vi kan skryta om våra hundars framsteg för ni vet den där känslan när man är sååå stolt över sin hund och inte kan släppa det? Blir kär på nytt i min hund varje gång han klarar av ett hundmöte utan att stressa upp sig, idag gick det tre (!!!!) hundar bakom oss, varav den ena drog i kopplet och försökte komma fram till min, och han bara gick med helt utsläppt koppel alldeles lugn och tittade på mig och gjorde inte ett ljud ifrån sig. Det här är en hund som för ett år sen inte kunde gå förbi hundar utan att göra utfall.

[Tismon]
0

Awww så duktig man är! :D

tiger tok
0

Han gick lös, det kom en människa alldeles intill och han kom när jag ropade ändå! Han satt fastbunden medan jag stod oåtkomligt för honom, han såg mig, men skällde inte! Jag gick och duschade och han var i trädgården med min syster, gick bra!

Hornslandet
0

Min "valp" är helt cool med att lämnas ensam hemma när jag drar till affären och snabbhandlar lite! För 1-2 månader sen kunde jag inte gå ut mer än 10-20 sekunder utan att han satt och skällde nonstop sen, gick alltid med till dörren och bara skällde mot den, till den grad att jag började känna mig närapå lite uppgiven med ensamhetsträningen (han är 9mån nu liksom.). Har inte kört längre stunder än, men med tanke på att han ligger kvar lugnt när jag kommer in också så tror jag det funkar att utöka mer nu :D