Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 2035 ggr
tmickis
2017-07-12 00:06
0

Knottbett

Hejsan! Det är så att jag ska åka på fjällsemester, jag var där förra året också och min hund blev knottbiten men hon reagerade inte dåligt på det, som tur..

Men, jag undrar om det finns nått man kan göra för att förebygga knottbett på hund? :)

Lona
2017-07-12 00:43
0

Min labbe verkligen drar till sig mygg, knott och annat men det bästa jag testat på henne är Centaura, en spray som även håller fästingar borta. I Norge och Danmark är den godkänd för människa, hund och häst, i Sverige har den hittills varit godkänd för människa och häst men är tydligen på gång att bli gk för hund också. Det är ingen SNÄLL spray, å andra sidan räcker det med väldigt lite. Jag tog en tubhalsduk som jag hade sprayat lite på och satte runt nacken på hunden, sen tog jag och strök lite på ryggen och svansroten. Nu har jag iofs inte hunnit testa den i Norrland men här funkar den klockrent (vi har mycket knott här).

"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

tmickis
2017-07-12 09:07
0

Okej! Skönt att det funkar för din hund :) jag kollade upp centauran men jag vågar inte använda det på min hund som har allergier :/