Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 781 ggr
Ritasamir
0

Bytte foder - kräsen valp

Jag bytte royalcanin puppy x-small till britcare puppy lamb&rice. Min älskade valp totalvägrar äta britcare. Jag fördelade maten och gick sakta och säkert över från royal canin till britcare men tillslut plockade hon bara upp royalcanin och lämnade britcare. Jag tar strängt bort maten (gjort det i 1 veckas tid) när hon väl är kräsen, och ger henne maten igen till nästa matstund. Då vill valpen inte äta heller. På nästan 2 dagar har hunden totalvägrat att äta, men hetsåt hur mycket som helst, med svårigheter att bita på de stora bitarna i britcare. Idag spydde hon galla… testade att lägga lite royalcanin foder i maten (obs, bara testade :O blablabla "blanda inte" snacket" och då blev hon plöstligt oerhört förtjust i maten…. Vad ska man göra… vill inte använda mig utan royal canin men ifall älskade Nelly 15veckor ÄLSKAR maten, mår bra, är pigg, bra avföring så är det väll bara så att sketna royalcanin passar henne helt enkelt! :-) Mennnn…. vad ska jag göra?

lizton
0

Ge den mat som hunden äter.

Changrila
0

Hade jag varit i din situation hade jag köpt något som var bättre än royal canin men som inte var brit care. Finns ju många foder att testa!

---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm

Vinternos
0

Har du frysmöjligheter finns ju alltid färskfoder, Mush kan jag verkligen rekommendera. En påse räcker långt till en liten hund :) RC innehåller ju en hel del majs, soja, spannmål och tråkigheter. Men det finns ju många som ger det och är nöjda.

"An eye for an eye will make the whole world blind"
- Dalai Lama