Tankar kring valpen, uppfostran osv.
Hej!
Vi kommer troligast att få hem en valp inom någon/några veckor och känner att jag skulle vilja läsa på så mkt som möjligt om vad man ska tänka på i första hand i början, just uppfostringsbiten under valpperioden osv. Har haft valp/hund flera gånger förut och alla hundar har blivit "bra" hundar utan vidare problem så antar att jag inte är helt ute och cyklar när det gäller hunduppfostran. Men nu är det 12 år sedan vi hade valp och jag känner att jag gärna skulle vilja läsa på lite om valptiden för att det ska gå så smidigt som möjligt utan massa nybörjarmisstag som måste korrigeras senare. Var helt inne på att köpa en bok av fredrik steen och läsa lite, är jag fel ute då eller har han en sund inställning till hundträning?
En annan sak jag tänkt lite på är att vi har hästar och kaniner, ska jag tänka på ngt särskilt då vid introduceringen då andra djur är en stor del i vår vardag. Våra tidigare hundar har inte haft något intresse i övriga djur på gården så jag har inte behövt tänka på det men nu är det en welsh vi kommer få hem och jag kan tänka mig att det blir annorlunda då.
Någon har råd/tips att tänka på och gärna bra tips på läsmaterial att förbereda sig med innan valpen kommer:)
Jag har inga tips ang era andra djur. Men jag kan tipsa om sidan www.valptips.se
Har hittat mycket tips och råd inför vår kommande valp där 🙂
Allt är en smaksak, Men jag föredrar positiva metoder och gillar inte Fredrik Steen sådär jätte mycket..