Kastrerad
Jag kastrerade min malle han idag, han har haft problem länge nu och jag undrar NÄR försvinner hormonerna?
Ni som har kastrerad NÄR har NI märkt skillnad?
Läste något om sex månader, Och ska fråga veterinären imorgon på dagen efter kollen.
Men kan dom försvinna på kortare tid eller måste jag stå ut i 6månader till innan jag kan se hur kastreringen påverkar han?
Jag märkte skillnad på min kastrat snabbare än 6mån, minns tyvärr inte hur lång tid efter kastreringen, men kanske… några veckor-1 månad?
Pitcher var omkring 2,5 år när kulorna rykte.
// Harley
Kastrerad kemiskt eller "på riktigt"?
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Jag märkte skillnad rätt fort, bara efter någon vecka var han mycket lugnare än han brukade vara, min familj blev helt paff över hans förändring.
Vet dock inte när hormonerna gick ur kroppen.

Hela omställningen tog nog ungefär 3 månader på pappas hane som vi kastrerade. Han blev mer lugn i sig själv och utfallen mot andra hundar försvann nästan, Intensiteten i de utfallen som fortsatte blev mycket lägre. Intresset för tikar försvann rätt fort.
Innan han hade ställt om sig helt hade han dock en period där han verkade "ledsen/nerstämd", det var nog en ganska stor omställning i huvudet på honom.
"If someone ever says "-You don't need more aquariums."
Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.
#1 Tack för svar :D Min kille är 1,5år. Hoppas inga beteende fästs.. Blir lite jobbigt då..
#2 Påriktigt, Vid chip ska det ju påverkas i 6-12månader :) Alltså ganska direkt?
#3 Åhh, vill inte ha han lugnare. Men vill gärna ha bort könsdriften som hindrat våran vardag :(
#4 Tack för svar! Jag har läst så jäkla mycket om kastrering men har totalt missat detta med hormonerna, Trodde det var som med spermierna attdet kunde ta 1månad.. Ugh dumt att inte kolla upp men tror jag kastrera i rätt tid ändå. :( Tror och hoppas attmin kille inte blir ledsen.. Hoppas han får mer "jobbfokus".
Tack för alla svar! Jag fick kastrera min hane (påriktigt eftersom vi ska tävla och jag vet inte när så kem är inte riktigt alternativet vi söker) för han var totalt översexuell.. Eller snarare är tills hormonerna försvunnit.
Vill gärna att han ska kunna få en lugn vardag och leva ett liv utan tik stressandet.
För min hund så märktes det skillnad direkt.
Bara fått ut fördelar av kastreringen, han är lika sportig som innan men går lättare ihop med alla hundar (han bara red och markerade på hundar och folk innan) och dessutom enklare att jobba med då inte hormonerna distraherar.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
#6 För mig är det ingen skillnad. Tog tills igår kväll innan han vakna till helt, Sens dess har han kämpat med att lära sig hur man tuggar ben och leker med leksaker med tratten. Slicka kiss är fortfarande största hobbyn… Hoppas det försvinner han är ändå så ung så veterinären sa att det vore konstigt om beteenden vore fästa… 😡