Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 834 ggr
[Tismon]
0

Valpkurser!

Min valp fick sitt vaccin förra veckan och jag har aktivt sökt valpkurser, men de flesta har redan börjat/börjar till hösten. Undrar om någon rekkomenderar någon valpkurs som börjar snarast? Bor i Skåne, vill gärna att man skall kunna ta sig dit med buss då jag inte har något körkort! Tackar :)

[AnimeV4]
0

Hade också problem med att hitta, men nu går vi valpkurs hos en liten förening eller vad de ska kallas. Jag hittade inga planerade valpkurser alls hos varken mindre föreningar eller Brukshundsklubben, så jag frågade den vi går hos om de hade något på g någorlunda snart efter datumet Knut blev 14 veckor.

Dra en googling på "valpkurs + vart du bor mer exakt" och se om du hittar något. Kolla facebooksidor och fråga när nästa valpkurs är om det inte ligger något uppe. Valpkurser brukar ha från 8-15 veckor och upp till 6 månaders ålder som krav för start, så du hinner!🙂

Jojaton
0

Var i Skåne bor du? Min lokala (Hässleholm) djurbutik ordnar kurser, har för mig att nästa valpkurs börjar i augusti.

Johanna - Instagram

[Tismon]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag bor i Sjöbo kommun, men de valpkurser jag hittar där var liksom i Jan/Feb 🤔

[Tismon]
0

Sen så har vi ju denna som tydligen (?) aldrig blev av?

[Tismon]
0

Det finns en som startar i Augusti i Veberöd,  Men då kommer han vara 5månader… är inte det lite för sent?

panini
0

Jag bor också i Sjöbo men tränar och tävlar för Veberöds brukshundklubb och det är en jättemysig klubb med trevligt folk. Är själv väldigt aktiv på agility fronten där. Sen har du även Sannas Hundliv som ligger en liten bit utanför Sjöbo och jag har gått nästan alla mina kurser hos henne, bland annat Valp 1 och Valp 2. En mer fantastisk tränare får man leta länge efter, anpassar efter hund och ägare och är väldigt kreativ! Och nej det är aldrig för sent att gå en valpkurs! :)

[Tismon]
0

Åh tack så mycket! Ska kika lite på henne :) Tänkte mest att man gärna går valpkurs så tidigt som möjligt då vissa har t.o.m. åldersgräns på 6mån. Men får köra på det om inget annat!

panini
0

Löjligt att sätta en åldersgräns, valpkurs kan man gå även när hunden är vuxen!

[Tismon]
0

Ja, det tycker jag med. Men så är det i vissa fall, de vill att valparna ska få umgås med valpar i sin egna ålder. Är det en vuxen hund så tror jag att det heter Grundkurs istället.