Hundar iFokus

Hundar

Etikettänglahundar
Läst 660 ggr
cisi
0

Bella vår älskade....

Bella vår älskade hund har lämnat oss….så hastigt! Hon blev 11 år. Hon var så pigg, hon var i sin hundgård och lekte med sina pinnar och gottade sig i höstsolen dagen innan hon gick bort. Inte kunde vi ana något… tog in henne vid fem-tiden, fick sin mat (alltid hungrig).Gick ut med henne vid 10-tiden för en sista rastning…. Då vet jag att jag tänkte -vad gammal hon ser ut… Nu efteråt tror jag att hon varit tröttare än vanligt det senaste.

Gick tidigt till jobbet på morgonen… min sambo jobbar natt så han tar hand om hundarna på morgonen ( vi har 6 st med Bella). Han ringer mig och säger att Bella är sjuk, hon kan inte stå! Jag ber han ta tempen då har hon 33 grader! Han ringer Vet. och när en hund har så låg temp är den på väg att dö!! Jag hann inte hem från jobbet ( 1 timme tog det) innan hon hann dö i min sambos famn….

Den sorg o saknad man känner är stor. Och det finns så många om och men för mig. Varför hade vi inte märkt någonting…har hon haft ont länge. Om man bara vetat.. då hade jag aldrig gått o lagt mig.. eller såg jag inte tecknen??  Det är så mycket man undrar över…jag trodde inte det skulle vara så här tomt….

Veterinären trodde att det kunde vara hjärtat eller något i lungorna.. men så snabbt? Eller har hon försökt dölja det för oss för att viljan att leva är så stark?

Det känns skönt att få skriva av sig…. det finns säkert många som varit i vår situation, men som sagt var man skall ta vara på tiden man har med sina djur…

Xiox
0

*ger en ST0000R tröstkram*

Xiox
0

*ger en ST0000R tröstkram*

kerstinjoh
0

Men tänk ändå vad skönt det var att få sluta sitt jordeliv i en älskad husses famn. Så lugnt och fint.

Många tröstekramar!

Kerstin

[Vargnatt-]
0

Många tröstekramar och tankar till er!

Sara87
0

-kramar-

Maja
0

Usch, min förra vovve dog för snart ett år sedan, han var också glad in i det sista.. :) Känns lite skönare än när de lider.. *tröstkram*

KerstinP
0

Usch, va ledsamt för er. Man är aldrig förberedd på att någon ska dö. Det är ändå skönt för hunden att det gick så fort.  Skickar en stor kram.

Misimurf
0

Många kramar till er. Ni får försöka tänka på allt roligt ni har haft ihop med Bella och vara tacksamma för den tiden. Vet inte hur jag ska uttrycka mej när jag skriver detta så att det inte låter dumt men försök att vara tacksam för att det gick fort och för att hon fick dö en naturlig död. Många hundar blir istället sjuka och blir sämre och sämre och ägaren ställs inför beslutet att kanske avliva hunden.

gejsa
0

Usch så trist. Men det måste ändå ha varit skönt för vovven att få dö hemma där den är trygg av åldern kanske. kram från mig.

cisi
0

Tack så mycket för era omtankar.. det värmer!