Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 624 ggr
Diana_K
0

Bok Tips! Marley och jag

En bok för alla som älskar djur eller som bara har en kärleksfullt hjärta

Nu är den här! Boken om Marley, världens mest neurotiska och älskvärda hund, boken som har hyllats av både läsare och kritiker, legat 50 veckor på den amerikanska försäljningslistans förstaplats och sålt i otroliga 2,5 miljoner exemplar.

Jenny och John skulle just börja sin gemensamma tillvaro. De var unga och kära, de hade ett litet hus och inte ett bekymmer i världen. Så bestämde de sig för att öva sina föräldratalanger på en hund.In i deras hem kom Marley, en gyllengul labradorvalp som snabbt växte till en bredbröstad fyrtiofemkilos ångvält. I dundrande fart tog han sig fram genom livet, han sprang genom dörrar, hälsade alla gäster med en dreglig puss och tuggade i sig alltifrån pennor till ett använt graviditetstest. Men lika vilt som han betedde sig, lika obegränsad var hans tillgivenhet. Och för familjen Grogan blev han en ovärderlig gåva.

Marley och jag är en berättelse om villkorslös kärlek och lojalitet, om hur en hund kan lära oss vad som verkligen betyder något. Det är en bok för alla som älskar djur, för alla som har ett stort hjärta.

Visa Källa: Bokus.com

Diana_K
0

Taxar, Kärlek och sorg

Beskrivning:

I nära sextio år har Yrsa Stenius levt med hundar, företrädesvis taxar, och berättar här om de lyckligaste ögonblicken och de svartaste stunderna. Vi får möta den finska spetsen Ressu, i vars gula päls tryggheten på jorden bodde. Vi följer taxen Adelina som aldrig fick nog av att åka landsvägsfärja, och den chokladbruna skönheten Mira som inte bara hade ett hemligt liv i skogen utan också ljög sig ohämmat genom livet.

Vi får läsa om settern Lady som valpade när striderna i finska inbördeskriget var som mest intensiva, och om taxen Rufa som lärde tigande män ömhetens språk.

Sist i den långa raden hundar som passerar revy möter vi taxen Index, en kraftfull hanhund som får sin matte att förälskat sucka: "Hannar är alltid hannar! Oberoende av art."

Men hundarna är inte huvudpersonerna. Det är författaren själv som på sitt personliga sätt fördjupar sig i de mest olikartade ämnen, upplevda i hundarnas och människornas tecken.  Författare: Yrsa Stenius

Källa: Adlibris.com

Diana_K
0

Smulan - med smak på livet!

Författare: Ann-Louise Christensen Liljeborg.

Smulan - med smak på livet! är en kärleksfull berättelse om människans bästa vän. Det är också en bok för dig som funderar på att skaffa hund eller vill lära dig mer om hur du tar hand om din hund på bästa sätt . Det här är den sanna historien om den fantastiska hunden Smulan. Under sitt långa och äventyrliga liv råkar Smulan ut för det mesta som ka n hända en hund, och det som hon inte råkar ut för, det ställer hon ti ll med själv. I Smulan - med smak på livet! kan du följa med Smulan, m atte och småhussarna på deras äventyr!

Det här är den sanna historien om den fantastiska hunden Smulan. Under sitt långa och äventyrliga liv råkar Smulan ut för det mesta som kan hända en hund, och det som hon inte råkar ut för, det ställer hon till med själv. I Smulan - med smak på livet! kan du följa med Smulan, matte och småhussarna på deras äventyr!

VisaKälla:bokus.com

SaraC
0

Roliga tips!

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Vargnatt-]
0

Marley och jag har jag beställt som julklapp till min styvmamma :)

[Vargnatt-]
0

Okej, jag ska erkänna, jag var tvungen att läsa Marley och jag innan jag slog in den, läste precis ut den! Och jag har aldrig skrattat så mycket åt en bok tror jag, och gråtit! Får ni chansen så läs den! :)