Foder ifrån Zoofast?
Yes som rubriken lyder, har någon beställt foder därifrån? Positiva/negativa erfarenheter? Hittade sidan nyligen och jag känner mig ytterst tveksam till att beställa ifrån dem men priserna är ju helt wow 🤐
Jag tittade på beskrivningen av fodret Acana och det innehåller stavfel och är skrivet på ett förenklat talspråk. Det brukar inte se så oproffessionelllt ut på en hemsida och man kan undra varför. Det behöver inte vara något fel på deras varor eller leveranser, men man undrar. Är det skrivet av någon som inte behärskar svenska så bra eller är texten kanske googleöversatt? Bra priser, ser jag.
Jag har ingen aning, faktiskt aldrig hört om företaget tidigare, men hemsidan är ju fruktansvärt dåligt gjord och med usel svenska (liknar som sagt en ren google-översättning). Dessutom är "fotot" av deras lagerbyggnad inget riktigt foto vilket jag tycker är skumt. Kan ett företag - om det faktiskt ÄR seriöst - inte göra såpass enkla saker som en hemsida någorlunda proffsigt så kan man fundera hur det är med resten av verksamheten. Jag tycker inte att de ger ett pålitligt intryck för fem öre!
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com
Jag kikade förresten på Trustpilot (som jag visserligen inte har någon erfarenhet av) och tja, antingen fem stjärnor eller varningar. Det verkar ju som att företaget existerar i alla fall men att det är mycket strul med leveranser, urusel kundservice och, framför allt, betalningar som inte går igenom och så vidare. En del av de positiva omdömena menar att det inte är konstigt att det är lång leveranstid och ibland skadade varor för "de fraktas ju hela vägen från Polen". Tja, Bitiba och Zooplus lyckas ju skicka med god service från Tyskland… Nej, jag skulle inte beställa härifrån även om priserna är bra.
Företaget har en facebooksida, med flertalet meddelanden från missnöjda kunder: https://www.facebook.com/zoofastse/
Det finns också en rad recensioner här: https://se.trustpilot.com/review/www.zoofast.be
Det i kombination med hur hemsidan är byggd, hur texten är skriven osv gör att jag själv inte skulle välja att handla därifrån.
---------
Två glada salukis: https://www.instagram.com/ninniosterholm
Det är väl maskinöversatt. De här ju domäner från alla upptänkliga länder. Jobbigt sånt där. Bättre att göra en sajt på engelska och satsa på den översättningen. Eller åtminstone låta kunden välja språk.
#5, Eller faktiskt anlita någon för att gå igenom sidan… Visst, man vill säkert hålla nere kostnaderna men vissa investeringar lönar sig ;-)
Har beställt därifrån, hade inga problem men andan i halsen hela tiden på grund av tidigare recensioner.
Ja jag skippar nog att beställa därifrån, det lät lite för bra för att få vara enkelt. 😛 Tack så mycket för svaren!
Har beställt därifrån i ett halvår. Minst en leverans i månaden med hundmat.
Inga problem alls.
Betalningar fungerar, leveranser fungerar.
Har alltid klickat i att jag vill ha extra stadigt emballage (eller hur dom nu formulerar det), aldrig fått trasiga leveranser.
Enda nackdelen är väl att leveransen som regel tar en vecka så man får planera lite.
Har beställt en gång och det var inga problem alls (dom var det enda stället som hade just den leksak jag sökte efter). men jag föredrar Zooplus och bitiba 🙂
Hmm, jag har aldrig haft några problem.
Det brukar stå vid produkten om den finns i lager eller inte, jag har aldrig lagt en order på en produkt som INTE finns i lager just då enligt deras sajt.
#11 Kopiera du det ifrån FB? För hon har ju skrivit det på varenda inlägg jag såg på deras FB.. Lite "spammigt". Dessutom fick hon paketet bara senare? Jag fick vänta i 2-3veckor på ett paket ifrån Animail och när jag fick paketet fick jag inte ens alla saker (och dom skickade dom inte efteråt..) så alla kan ha "sina dåliga dagar".
Det är nog mina kommentarer du har sett på deras Facebook.
Det var inte "lite senare" jag fick paketet utan det skickades inte ens förrän jag mailat dem tre gånger, dvs efter 14 dagar! De har heller inte svarar på mail eller telefon då jag till slut ville avbeställa allt.
#14 Samma för mig med animail. jag fick mejla dom om och om igen och när det väl skickades så fick jag som sagt inte alla sakerna. Har fortfarande inte fått sakerna.
Ingen har reagerat, Paketet kom fram, Jag betalade t.o.m. extra för att få det inom x antal dagar(alltså snabbt), Och jag fick det ca: 2veckor efter.
Här har det hänt att jag fått väntat alltifrån 2 veckor till 2 månader innan jag fått min leverans och då har det varit från animail och hemfoder. Numera är dessa online butiker ihopslagna och det tar verkligen år att handla från animail. Även jag har inte fått alla saker när jag beställt. Numera handlar jag nästan bara på zoo.se när jag handlar från nätet, aldrig något krångel.
Det är jättemånga företag osv som varnar för denna sida, exempelvis hittehund, har för mig att zoo.se eller ngt sånt också gick ut med en varning.
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)