OT Världen är SJUK!
Jaha, nu har det hänt i Finland också. Så nära oss! Norden!
8 personer döda i en skolmassaker. 1 av dem var rektorn.
Jag blir rädd på riktigt. Våldet bara i denna staden har ökat dramatiskt det senaste året. När blir det massaker i Sverige? Imorgon?
Vad är det som gått så fel?
Läste också om det =/ Det är hemskt, det borde inte hända =/
det är ju helt galet! tycker att man hör om mord och liknande hela tiden nu ju!
Ja de var ju två killar som "avrättade" en kille mitt på tågcentralen i malmö..
fattar verkligen inte faktist.. förstår inte hur människor/små killar är funtade när dem ens kan göra det
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Här i helsingborg var det ju också en kille som blev avrättad, mitt på ljusa dagen i centrum. Nu i sommras. Och här är det ju rån med grov misshandel var varannan dag. Fy.. vågar snart inte gå ut.
Ja de i Malmö var också på ljusa dan. Oh folk stod runt dessutom, dem sprang bara iväg och ingen gjorde nått. Iof skulle jag nog me bli chokad och inte kunna röra mig öht om jag såg nått sånt! fy i helvete (förlåt) men livet skulle ju inte vara dessamma efter man sett något sådant.
Säker på att du inte menar det som hände här i Helsingborg? Eller hr jag missat det i malmö? hänger ju för tusan inte ens med i alla mord :/
Hum.. jag har verkligen för mig att de var i Malmö..för jag reagerade eftersom "soldaten" bor där.. Då var de en kille som blev skjuten rakt i huvudet av en annan kille som hade en tredje kille med sig. Dem sprang bara iväg medans folket stod där och glodde.
För säker en 30 år sedan, sprang jag och en kompis in i ett gängbråk i Köpenhamn. Fruktansvärt otäkt, oskyldiga föll som käglor i allt våldet. Jag glömmer det aldrig!
usch ja! sånt är läskigt!
Då tillhörde det inte till vanligheten att folk slogs med påkar och järnrör, så nog blev vi chockade alltid.
Han som blev skjuten här, utanför knutpunkten blev skjuten ett par gånger. Något av skotten träffade huvudet. (om jag inte minns fel)
De sprang också iväg.
Polisen hittade dem senare en bra bit från platsen.
Fast om du har för dig att det var i malmö det hände så har du säkert rätt. Alltså två kallblodiga mord i skåne på kort tid.
Flickvännen till han här i Helsingborg var med honom och såg det hända.
Mördarna var från Landskrona, om man kan lita på nyheter och tidningar.
Jo jag förstå de.. har sett och varit nära sånt endel gånger i mitt liv tyvärr. De är INTE kul att se helt enkelt och ännu värre vara med om!
Kan bara tänkte mig, har för mig att killen vart skjuten för att han inte ville ge ifrån sig sin i-pod! alltså! .. bli skjuten och dödad för sin I-pod! blööh! .. nu börjar jag lipa!:(
Jag grät när jag hörde om detta i Finland.
Och om detta i HBG. Jag åkte nämligen förbi med bussen då det hände.. som tur är såg jag inte det!!!!! Men sååååå nära …

Det händer så himla mycket nu, varje dag man lyssnar antingen på radion, tv-n eller läser tidningen så nog är det nått elände som hänt. Vad håller på att hända med vårt land igentligen, snart vågar man inte sätta sin fot ute. Jag vågar inte låta mina tjejer gå ute själv jag åker hellre och hämtar dom även om jag sover när dom ringer. Och nu händer det på dagarna också….usch man gråter för alla som det drabbar det är så fruktansvärt hemskt…
Det är ju helt sjukt…
Läste för ett tag sen om bäbisen som kommit in till sjukhuset och knappt haft ett enda helt ben i hela kroppen.. Då spydde jag nästan.
Man undrar ju vart världen är påväg..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Precis Lotta. Jag vill inte att min mamma går ut ensam längre. Hennes lilla meshund ger ju inget skydd.. Usch! Var gick det så fel?
det är fruktansvärt. jag tänker ofta på mina barnbarn, 7 år, 6 år och 1 år, som kommer att växa upp i detta våld. Skrämmande!
Då kommer du aldrig att glömma den vintern du var 15 år.

Men Kerstin nu tappar du mig och förmodligen resten också toktant