Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1215 ggr
[Tickoticko]
0

Han äter inte

Min 8 månaders valp har slutat äta, han går fram till matskålen och luktar sen går han iväg. Han är den mest glupska hunden jag har varit med om, men för någon veckasedan började han äta väldigt dåligt och han har inte rört sin skål idag. Han har inte stoppat i sig något dåligt (vad jag har sett), men han är ju valp så risken finns ju. Hur ska jag få honom att äta? Har någon varit med om detta?

Annette
0

Har du kollat så att han inte har ont i munnen/halsen?

Lojs
1

Om det är en hund som tidigare varit väldigt glupsk och helt plötsligt slutar äta så hade jag tagit honom till veterinären, låter inte riktigt friskt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

hemul
0

#1 Ja, tänkte också på det. Hade en daghund som betedde sig så och det var tänderna. Nu var hon iofs väldigt gammal till skillnad mot din, men nåt kan kanske gå snett med tandömsningen så det blir extra smärtsamt?

[Tickoticko]
0

Ska ha extra koll på honom, men blir de inte bättre snart ska jag kolla med veterinär!

Estelle13
2

Av egen erfarenhet så har det förmodligen att göra med att han har blivit tonåring, finns andra saker att tänka på i den åldern än mat. Båda mina storpudlar har varit riktigt glupska som valpar men tacklat av rätt mkt av intresset för mat när de blivit äldre och är idag inte alls just intresserade av att äta om det inte är något gott vilket blev största anledningen till att jag började BARFa dem ist sen 1 år tillbaka.