Hundar iFokus

Hundar

Etikettskaffa-hund
Läst 10069 ggr
LinaK
4

Valpväntartråden 2017

I denna tråd kan vi som ska ha valp 2017 skriva i och uppdatera varandra om vägen fram tills vi har valpen hemma :)

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Sugar Mist
1

Tassar här då jag har planer :)

-

Jetaime
0

Verkar inte bli någon puppy för mig i år heller.. så kanske 2017..

IngaTrnqvist
0

Här blir det förmodligen valp till våren 2017, om jag inte hittar en omplacering innan dess (och om jag inte har lika mycket otur som denna våren).

Ellen89
0

Det blir valp nasta ar runt Februari-April om allt gar bra 🙂

ipopuma
0

#1 och #4 ååå vadå för planer?

Haztparken
2

Min Nyx ska förhoppningsvis paras nästa år så om där blir någon fin tik efter henne är tanken att jag ska spara den :) Annars ska hennes halvsyster kanske också paras nästa eller nästnästa år så då kanske det blir en efter henne istället.

Sugar Mist
2

#5 Inget bestämt ännu men haft en del kontakt och förhoppningsvis trillar det in en efterlängtad aussievalp😇

-

tiger tok
0

Jetaime vad ska du ha för hund,aussie? Själv har jag planer,så det blir troligen aussie eller border collie! Men vill ju egentligen ha en vuxen omplacering av dessa raser så om ni vet någon som ska omplacera någon av dessa raser så Pma gärna!

Fisherling
0

Jag kaaan ha börjat kasta ut lite nät här och var… Iförsig skulle valp inte vara aktuellt förrän typ tidigast vintern 2017, men ändå! Ska ha ögonen och öronen med mig och hålla koll på/fråga om eventuella valpplaner hos intressanta kennlar.. En till liten arbetsmyra att varva träningen med skulle inte sitta fel! Det ultimata är ju om jag kan avla på Tinja när hon är runt tre år, men blir det ingen avelskarriär vid sidan om tävlingskarriären för henne så finns det ju inget jag kan göra åt det. Jag röntgar bara om en gång. Sen blir det som det blir.

ipopuma
0

åå vad kul #9 får man fråga vilka kennlar du har kollat in?

Oliviahack
0

Jag har väl en del planer. Antingen blir det en till pembroke efter min tik som ska paras i vår nästa år. Eller så blir det en annan ras, vilken vet jag inte riktigt. Men jag kanske nöjer mig med en pembroke i alla fall :P Enda nackdelen med den rasen är att de är så låga. Men om det är de enda som inte är 100 kan jag nog förbi se det!

Jetaime
0

#8 Japp, det kommer bli en till aussie, frågan är bara när! Blev ingen förra året, och ser inte ut som det kommer bli någon detta året heller.. Kanske nästa år då?

Fisherling
0

#10 Det är absolut inte spikat, men kära mor min verkar rätt ombord på att köpa ny hund om Tinjas nya röntgen visar samma resultat. Känns kul att hon tror på mig och mina kennelambitioner 👍 Såklart kommer Tinja vara min pälskling förevigt och jag kommer fortsätta satsa full ut på tävling med henne. Hon är för duktig för att inte satsa!

Har kollat in bland annat Winsome Pack's, har skickat iväg ett mejl till dem. 😃

fridarebecka
0

Sätter en tass här jag också! I September 2016 flyttar en ny träningskompis in här, en Bearded collie-grabb, men 2017 har vi tankar på en helt annan typ av hund, nämligen en trädskällare åt husse! Är mycket medveten om att 1 år kan vara ganska tight mellan hundarna men detta är verkligen något husse vill, så vi funderar och planerar utan att bestämma något 😃 Grabben som flyttar in i höst kommer antagligen att avgöra om det blir en till nästa år 😉

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Ghst
0

Har också planerat valp till nästa år, vilken ras får vi se xD

Sugar Mist
0

#8 Beroende på vad du har för tankar kring hund, hundhållning och vad du ska ha hunden till så har jag ett par hundar jag vet, PM'a!

-

Ellen89
0

#5 Aussie 😍😍

CayKantos
0

Ganska osäker på om det blir valp för mig 2016 ändå så tassar in här😟

Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

tiger tok
0

Jag vet inte om det blir någon hund ens 2017 men 2018 så SKA jag ha en hund!

Tokryck
0

Jag hoppas det blir en valp nästa sommar. En kelpiehane.

CayKantos
2

#20 Jag drömmer om samma, gärna innan dock😃

Sagt det förr, men lycka till! Och håller verkligen tummarna för dig med!

Instagram

Achillcs
0

Tassar hit då det högst troligt (om jag får bestämma) kommer flytta in en valp i mitt hus under 2017 😍

Tokryck
0
Sasmal
0

Jag hoppas för fullt att jag slipper joina er valp 2017 människor, jag vill ha valp nuuuuu!!! 🤐

LinaK
0

Om allt går vägen får vi hem en havanais valp i mars/april. Så jag faller inte för grupptrycket aussie/kelpie ;) Var tänkt att vi skulle ha en annan typ av ras men som det är nu passar det inte och jag kan inte vänta längre med valp :P

fridarebecka
0

#25 Vad var det för ras ni hade tänkt annars? 🙂

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
CayKantos
0

#25 Haha ja! Aussie har ju vart poppis ett tag, men Kelpie har ju oxå plötsligt skjutet i vädret som en väldigt poppis ras, väldigt många härinne som ska skaffa :P (Jag är en av dom 😂)

Instagram

fridarebecka
0

#27 Jag gillar att kelpien blir populärare 😉 Nästan varannan person(och jag överdriver nästan inte ens) på BHK har en eller flera aussie, men har faktiskt aldrig sett en kelpie irl!

CayKantos
0

#28 jag gillar inte när någna raser blir populära i rädsla på överavel som har hänt med så ånga andra raser redan. tex Chihuahua och aussie :( Ser redan folk som försöker avla fram långhåriga Kelpies…. Vem vet hur rasstandarden ändrar sig efter åren och om det blir en uppdelt ras (igen 😎)

Instagram

fridarebecka
0

#29 Fel uttryckt av mig, jag gillar inte heller att raser växer på det sättet som aussie gjort, men jag gillar att folk upptäcker "alternativ" till aussien 🙂

CayKantos
0

#30 ja verkligen! Ville önska alla som skaffade hund kollade upp lite mer ang hunden och vad det är för ras och vara ärlig om den verkligen Passar en. Då hade det bog aldrig hänt det med en ras som blir extrem poppis. Några hade iofs vart mer vanliga säkert men inte søn vi har nu med vpra "snyggaste" raser .

Instagram

Stormvindh
0

Jag hoppar också in här för nån gång nästa år blir det definitivt valp! Kan vara så att det blir redan i december/januari beroende på vad för kombination jag fastnar mest för :)

Medarbetare på Vallhundar

JoannaLi
0

#19 Jag satsar också på 2018, så vi kan ju i alla fall ha sällskap i våndan! :D

tootiis
0

Från och med januari 2017 kan det dyka upp en valp när som helst hos mig :D Otroligt taggad! Dock bara 2 år sen jag hade valp sist, men de här ska gå bra! Den som har namntips får mer än gärna skicka iväg ett PM!

// MT ♥

tiger tok
0

Får lirka lite med mamman min, för har hittat min drömhund, och namnet "Shep", är lite kul för det har jag alltid velat att min hund ska heta! Denna hund är dock ingen valp men aja!

ipopuma
0

#33 kanske man ska göra valpväntartråd 2018 :P

Sasmal
0

#33 Vilken ras?😎

Irmelinis
2

Väntar med stor spänning på en schapendoes-valp som ska födas vid årsskiftet om allt går som planerat. 😍 I många år har jag letat efter "min" hundras, och efter att ha ägt två schapendoes, gått på hundratals utställningar, besökt uppfödare och varit på  några rasspecialer så är den hittad. Både jag och min man älskar rasen, och det är så härligt. Lagom stor, lagom vallhund, lagom sällskapshund, och alldeles otroligt mysig.

Min man köpte nyligen en svart/blå hane från en berömd kennel i Skåne, och jag väntar nu på en tikvalp i färgen brun/skimmel. *väntar, väntar, väntar*

Uppfödning dvärgvädur och velveteen lop: 
www.alrunans.weebly.com/
Medlem i Sveriges Kaninvälfärdsförening

CayKantos
0

Blir nog först Kelpie för mig våren/sommaren 2017 då hanen bröt benet! :(

Så jag håller tummarna på det blir en hanvalp till mig vid nästa löp :D

Instagram

Paxxa
0

Jag planerar en hel valpkull 😃

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

belliiboii
0

Jag är sugen på en malle men det är nog inte aktuellt förrens 2019/2020 om ens då haha! Men man kan ju alltid drömma😍

Joyous
0

Jag kommer högst troligt skaffa en till malinois under 2017. Som det känns nu lutar det mer åt en vuxen hund (hane) och det kryllar väl inte direkt utav bra mallar, utan problembeteenden och med rätt driv, som behöver omplaceras. Kollar därför lite på import. Vi får se vad det blir!

Lilahnee
2

Letat länge nu efter en kooikerkennel som jag tycker verkar bra som jobbar på att förbättra mentaliteten hos rasen och tror att jag äntligen hittat en! (hittat en till men som inte planerar valpkull nästa år). Så idag blir det en 2,5-3 timmars roadtrip för att träffa henne och hennes hundar! Om allt klickar blir det förhoppningsvis en liten kooikervalp nästa vår/sommar 😁

CayKantos
2

Möte bokad med den ena uppfödaren utav dom två som verkar intressanta och har valpar när jag kan ta emot. Den andra ska ringas till ikväll :D

Instagram

CayKantos
2

Bara så lycklig över att det äntligen händer något och det kanske är min tur för valp snart!! <3

Instagram

Sara:)
0

Ååå skulle jättegärna vilja skaffa valp i år :.) dock inte möjligt då jag bor med folk som inte vill ha hund

Sylwanin
0

#44 Va roligt! Vad är det för ras du kollar på?😃

Varma hälsningar

Sylwanin
0

Jag ska förhoppningsvis hämta min valp i februari, det känns nästan overkligt så jag vågar faktiskt inte hoppas på för mycket 😂🤮

Varma hälsningar

apportbocken
0

#48 Nämen så spännande! Vilken ras?

Med vänliga hälsningar, Apportbocken

Hoppas du får en härlig dag! 😃

CayKantos
0

#47 Australian Kelpie. Har vart efterlängtad ett bra tag bort nu! Hoppas bara det blir 2017! Lycka till med din framtidiga lilla!

Instagram

Sylwanin
3

En liten Griffon PB kille ska flytta hit! 😍😇 Det är antingen från denna kullen eller från en annan kull som föds nästa månad, men jag hoppas ju lite på att få hem valpen så snart som det går! Känner mig löjligt redo 😃

Varma hälsningar

ipopuma
0

#51 ååå så spännande !

futurehearts
0

Förhoppningsvis blir det en till liten sheltie i vår/sommar får vår del. Längtar sååå mycket, och det skulle nog vovven också göra om han visste att han skulle få en lillebror😃

Fisherling
2

Satsar fortfarande på valp i år. Får hoppas det blir något! Har några kullar på span :)

CayKantos
0

#54 håller tummarna att allt går bra med valpis OCH kenneln ;)

Instagram

Fisherling
0
Oliviahack
0

Jag har nog skrivit här att min tik ska paras i vår och att vi ska spara en valp från henne. Nu har jag o sambon bestämt att vi ska ha en till hund utöver den, han vill ha en egen. Han vill hålla på med bruks, såsom hans föräldrar gör. Mamman föder upp schäfer och tränar ipo mycket. Det lutar åt en aussie men vi får se vad det blir :) Det lär ju bli våran gemensamma hund för jag kan nog inte hålla fingrarna borta.. Så det kanske blir 2 nya hundar detta året beroende på hur allt går.

ForeverEmma_
2

Äntligen kan man skriva i dessa trådar 😃😃

Om allt går som planerat så kommer jag köpa min första hund till sommaren/efter sommaren beroende på när tiken blir parad och om det tar sig😃

Hälsningar Emma & Kardemumma

Vila i frid Bianca, Wilda & MulanHjärta

CayKantos
0

#58 Ras?

Instagram

Lilahnee
0

#58 Vad spännande!!! Vilken ras?

Majken!
2

Jag har verkligen ingen längtan efter att återigen börja om med en valp, men det är husses tur att välja hund till familjen och det verkar bli en valp i vår. Så det är nog bara att vänta och se om tiken tar sig innan det är dags att bära ut mattorna i garaget igen.

tiger tok
0

Mejlat uppfödare, fått svar, nu hoppas vi bara parningen tar sig och det kommer en hane!

apportbocken
0

#62 Äntligen, vad kul! Vad för för ras blir det till slut?

tiger tok
1

Ja, det är verkligen super kul! En Västgötaspets hane blir det!

Fisherling
0

Welp, fick definitivt nej från en av uppfödarna. Halva Sverige verkar stå i den valpkön :P

ipopuma
2

#65 får man fråga vilken kull det är?

AktivaSiri
0

#64 Kul val av ras! Ska du använda den till viltspår eller vallning kanske?

Medarbetare på jakthundar.
Driver AktivaHunden.se

ForeverEmma_
2

#59 & #60 Det blir en cocker spaniel sällskapsvarianten😃

Fisherling
1

#66 Tillyhills :)

Oliviahack
0

#69 Då vet man vilken kennel man ska undvika då om man vill ha en aussie ;) Dock är den parningen väldigt intressant så förstår att många står i kö.

Fisherling
0

#70 Det är nog den 'bruksigaste' av de aussiekennlar jag känner till, så är inte konstigt att de har långa köer.

ipopuma
0

#71 tråkigt men fortsätt kämpa :D

Belzebubble
0

Åh, trodde inte jag någonsin skulle få skriva i en valpväntartråd, men se här! Om allt går bra födds valparna nu i veckan. <3

tiger tok
1

#67 Jag hade tänkt testa på det mesta men satsa på agility och lydnad! Kanske freestyle? Viltspår verkar intressant men har verkligen ingen aning om hur man gör.. Och vallning vet jag inte, känner några med får, men har fått för mig att det är lättare att valla kor med Västgötaspets? Och jag vet inte om jag kommer ha möjlighet att valla om ca två år, och då känns det dumt att tända hunden på fåren?

Oliviahack
0

#71 Är det tik du ska ha? Isf förstår jag om du fick nej. Där hade hon väldigt många intresserade.

Sylwanin
0

#73 Vad roligt! Ras? :D

Varma hälsningar

[SweetSunday]
0

Har planer på att skaffa mig en tollare framåt våren/sommaren, om uppfödaren tycker att jag är rätt köpare för någon av valparna (uppfödaren har en lista och väljer ut den valp och köpare som passar bäst ihop) :) *håller tummarna*

CayKantos
0

Pratat med ena uppfödaren! Super trevlig 😃 hann inte prata så mycket så vi ska ringas vid igen :)

Nu är endaste problemet att jag inte har något ställe att bo…😟

Instagram

Fisherling
0

#75 Absolut en tik. Jag ska driva kennel, så hanhund är uteslutet.

tiger tok
0

#77,vilken kennel?

Fisherling
0

#80 Arrowtails :D Fick hem diplomet igår. Dessutom har jag upptäckt, efter att ha jobbat ett tag på hunddagis, att handhundar är rätt äckliga. Oavsett om de är kastrerade eller inte >_<

Sylwanin
0

#81 Haha jaså? Min erfarenhet är helt tvärtom, fast iofs är okastrerade hanar ganska odrägliga ibland :P

Varma hälsningar

Fisherling
0

#82 Detta konstanta fluktande, de klapprar tänderna åt varannan fläck eller åt MIG, de pinkar inomhus, de pinkar 4289032 gånger utomhus, pinkar på varandra, ska slicka varenda tik i baken och snoppen åker ut var femte minut.

Nej tack. Hanar är äckliga 😂

alltidnordin
1

#83 Vad träffar du för hanar egentligen? 😛 Visst okastrerade kan vara ganska odrägliga när det kommer till både kiss och tikar. Men det där låter extremt.

/ Sofia

TeamBlackShelties på InstagramSkrattar

Fisherling
0

#84 Samlingserfarenhet av 3 månaders jobb på hunddagis. Vissa av de okastrerade hanarna är bra mycket enklare än några av de kastrerade.

Tikarna är bara i allmänhet enklare. Visst, det finns vissa som är bitchiga mot andra tikar, men hanarna är ljusår värre..

Sylwanin
1

#83 Shit. Har aldrig träffat en sådan hund. Men synd att du fått en sådan dålig bild av hanar pga dessa odrägliga dagishundar. Undrar varför de på dagiset beter sig så? Låter onormalt.

Varma hälsningar

Fisherling
0

#86 Det är nog rätt normalt bland 'svensonhundar', vilket jag tror är en bidragande faktor till den ökande slentriankastreringen.  Folk skaffar hund - hunden är en odräglig hanhund - de kastrerar - aveln fortsätter på hundens släktingar och producerar fler odrägliga hanhundar..

tiger tok
0

#87 nu skrämmer du mig, tror jag ska få en odåga till hane ;)

Jetaime
0

#88 Har ju delvis med träning att göra också, även om vissa har starkare drift än andra. Jag upplever oftast att vanliga sällskapshundar är värre än tex. hundar av arbetande ras (jag tänker lite att en hund med mycket motor och i arbete måste liksom kunna sålla bort sånt, åtminstone under arbete..).

Sylwanin
1

Inte ens rena sällskapshundar jag träffat har betet sig så illa. Sånt beteende är helt främmande för mig. Men det låter extremt jobbigt!

Varma hälsningar

tiger tok
0

Skojade lite #89,men jag kommer jobba med min hund och jag vet att det delvis är beroende på träning, vi får se hur min blir :D

Sylwanin
0

Inte heller min kille ska få bete sig på det viset. Hård träning! :D peppar peppar

Varma hälsningar

Sasmal
0

Till sensommaren/hösten hoppas jag att det blir en valp här. Det känns jättelångt bort. Uppfödaren verkar iaf gilla oss så hopp finns det nog. 🙂

CayKantos
2

Pratade precis med uppfödaren igen😆😆 tagg. Verkar som vi har helt ok personkemi. Nu väntar vi på ultraljud och ser om jag blir en av dom lyckliga som får komma på besök 😁😁 Nu är största hindret boende ;/

Instagram

Ambrose
0

#94 Ojojoj!!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

LinDajSon
12

#85 Meeehehehehen, hur har du tänkt sälja dina hanvalpar? 😂  De är (tyvärr) nog så svårsålda många gånger (för att folk tror att tikar är "enklare, mjukare" vilket låhåhåhåhååååångt ifrån alltid är någon form av sanning) och om du är av åsikten att hanar är äckliga, jobbiga och allmänt hemska så… kan det bli lite problematiskt när du sitter med fem osålda pojkar som ingen vill ha för att inte ens uppfödaren tror på dem. 😉

CayKantos
0

#85 #96 äsch jag kommer säkert in på besök och tar en eller två hanar med under armen i framtiden ;) ;)

Instagram

Fisherling
0

#96 Jag kommer säkert vara av annan åsikt när jag fått hänga med mina vänners hundar ett tag igen :P Känner massor med trevliga hanhundar, har ju faktiskt en i familjen ;) Men hanhundarna på dagis har varit ODRÄGLIGA senaste två veckorna. Behövde få ur mig lite frustration över det :P

Lilahnee
0

#98 Då vet man vilket hunddagis man inte ska sätta sin hund på! Får bli ett i Sollentuna istället.

Fisherling
0

#99 Fast det är ett väldigt bra hunddagis, det är inte personalens fel att det just nu är ovanligt många tikar som löper, vilket gör hanarna odrägliga. Jag skrev allt i en frustration över de senaste två veckorna, då är det klart att det framstår som att det är hemskt hela tiden. Det är det inte. En av de absolut enklaste hundarna vi har är en okastrerad hanhund, men det är inget jag skriver om. Men jag ska tänka mig för i framtiden, och inte skriva ett jota om vad jag tycker och tänker.

CayKantos
0

#95 jag veeet 😍

Instagram

Fisherling
0

Jag vill bara förtydliga; jag hatar inte hanhundar, det är bara kombon av stress hos mig, mycket på jobbet och att det kommer och går en massa löptikar som gjort att jag tappar tålamodet. Var ute idag med två grupper hanar, blandat med okastrerat och kastrerat. Jättetrevliga promenader, samarbetsvilliga hundar och inga problem. Ibland tröttnar man och skriver ut frustrationen. Men ska inte göra det igen.

Minmilou
0

Förhoppningsvis kommer de flytta in en liten isländsk fårhundsvalp här i vår/sommar!

peafie
0

Får väl dyka in i den här tråden nu då. Om ungefär en månad flyttar hund nummer två in här.  Det som är positivt med att spontanköpa hundar är att man aldrig behöver vänta speciellt länge. 😃 Vad C tycker om att få en lillsyrra efter att ha varit ensamhund i tre år återstår väl att se…

Bloggen     ○    Instagram

Sylwanin
0

#104 Gud vad mysigt! Vilken ras blir den lille?

Varma hälsningar

peafie
2

#105 Det blir en liten jaktlabbe till. En gul denna gång, så jag kommer inte kunna komma undan med att bara ha svarta kläder längre - haha!

ifoundnemo
0

#103 åh vad roligt!:). Från vilken kennel? Är själv fortfarande sugen på en liten islänning!:)

JoannaLi
2

#106 åååh, så mysigt! hoppas Calla älskar lillasyster, och att lillasyster blir lika underbar som storasyster 😍🤤

peafie
2

#108 Hihi, tänkte nästan att du skulle kommentera här. 😃 Jag tror det blir en toppenhund. Det är en liten kusin till C och mamman har länge varit en av mina favorithundar - mycket mindre impulsiv än vad C är och otroligt intelligent. Så jag tror och hoppas det blir en trevlig hund.

Du börjar inte bli sugen på en till?

JoannaLi
2

#109 Men självklart! Jag är ju Callas största fan, har jag inte varit tillräckligt tydlig med det 😉😃😍

Åh, det låter ju superbra! <3 

Och jo, fresta mig inte för guds skull, jag håller redan på att implodera av längtan! :D Blir tyvärr inte en labbe dock, lutar lite åt en holländsk herdehund just nu 😇😊 Planeras just nu dock först efter studenten, vilket är i juni -18. Jag vill ha nuuu….

shelbyeleanore
0

I slutet av februari så kommer det en liten valp till oss! Det blir en liten blandistik och det känns superbra. Vi har en hanhund sen innan och han kommer nog bli överlycklig. Den fjanten älskar hundar, valpar framförallt. Så nu räknar vi ner dagarna ☺️

Sylwanin
0

#111 Åh vad roligt, det är ju snart! Vad är det för raser? Drygt en vecka kvar tills jag hämtar mitt lilla hjärta, känns fantastiskt! Har nu köpt alla tillbehör förutom matskålar. Det får bli när jag kommit tillbaka från fjällen. Vad har ni för funderingar kring försäkringar till era valpar? Spånar lite och har fatnat för Dina och Agria. Vet dock inte vilken som är mest lämpad för min hund ännu..

Varma hälsningar

peafie
0

#110 Haha, joodå! Du kommer bli helt starstruck om våra vägar råkar korsas någon gång. 😉 Spännande med ny ras! Du är typ förlåten för att du inte vill ha labbe, för tror en holländare kommer passa dig jättebra! Vet hur det känns att vänta och längta… tanken var egentligen  att vänta ett år till nu innan vi skaffade nummer 2 men nu fanns det en sådan passande kull och det råkade passa bra in i livet, så… 😊 vad gör man inte?

#112 Det nog kommer förmodligen bli Agria här, även fast jag inte är ett stort fan egentligen. Har rätt bra deal där pga samlade försäkringar (bostad, bil, hund) och de har varit smidiga att ha att göra med hittills. Sist jag valde sneglade jag främst på Folksam som alternativ.

Sylwanin
0

#113 Känns som det vanligaste är agria. Men vad är det du inte gillar riktigt med dem? Fick ett samtal igår av agria som försökte sälja in sig, men jäklar vad dyrt det blev efter alla tillägg de tyckte jag skulle ha. Dina känns ju mer rimliga, men har de lika bra ersättning är frågan.

Varma hälsningar

JoannaLi
0

#113 Det vet du! Bäst att ha HLR-kunnig på standby liksom :'D 

Åh, det är faktiskt superroligt att höra att du tror på mig och mitt rasval ❤️

Nä, precis. Jag har varit sugen väldigt många gånger, men då är det ju det där att det ska passa in i livet. 

Jag tror att det där kommer bli så jädra bra, med lilla- och storasyster! 

Ska ni fjällvandra i sommar igen? 😇

CayKantos
0

#112 kolla på valp och unghund iFokus. FridaB gjorde nyligen en artikel om detta ämnet :)

Instagram

Sylwanin
0

#116 Tackar, det var en bra artikel faktiskt. Blev lite klokare

Varma hälsningar

CayKantos
0

#117 Tacka inte mig! Tacka Frida! ;) Jag blev också väldigt glad för artiklen 😊

Instagram

Frida B
0

Haha tack!

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

LinaK
0

Här blev det ingen liten valp utan en unghund :) rätt skönt faktiskt och slippa vissa saker som blir när man har en liten valp.

peafie
0

#114 Jag har bekanta som har berättat om mindre trevliga upplevelser av dem, men jag själv har ingenting negativt att säga baserat på mina egna erfarenheter. Tror dock att man kan hitta skräckhistorier om alla bolag om man lägger manken till så kanske är det lite hugget som stucket. Ska göra ett ryck om någon vecka och sätta mig och leta runt och jämföra lite så får vi se om jag ändrar åsikt, men då har du ju redan hämtat hem valpen om jag minns rätt vad du skrev. 😍

#115 Jaa, det där jäkla livet som kommer emellan. Jag har lite tur som kan jobba och leva på det sätt jag gör, vilket innebär att jag styr min tid mycket själv, men det innebär ändå lite pussel att få ihop allt.  Till slut har det landat i att jag bara bestämmer mig för en ny så får allt runt omkring liksom lösa sig. Mitt största problem nu är hur jag ska få in två hundar i min pyttelilla bil………. men jag har ju en månad kvar på mig att lösa det problemet. 😎

Det blir inte någon fjällvandring i sommar, utan vi får ta igen det nästa vinter med en härlig skotersemester i fjällen istället.

peafie
0

Fick för övrigt en nytagen bild på lilla V,  som nu är snart 4 veckor, från uppfödaren igår. Alltsåååååå kan tiden gå lite fortare eller?

Heliconii
0

Ska äntligen trilla in en valp här hemma! Blev lite fortare än jag räknat med men det kommer bli riktigt bra ändå :) Ska bli extra spännande att vara fodervärd, så förhoppningsvis kan denna lilla vara något extra ^_^

CayKantos
0

#123 vit herde? :D

Instagram

Heliconii
2

Nej det blir faktiskt en schäfer denna gången :) Är så himla svårt att hitta bra vita herdar om man vill tävla bruks så det fick bli att pröva på något nytt ^^

LuLeLo
0

#125 Kennel? :)

Tass Josephine

Heliconii
2

Försvarsmakten :) Blir en "prova på" schäfer innan jag bestämmer mig för om jag vill satsa på en som tävlingshund :D

Joyous
0

Fick veta för några timmar sedan att tiken som jag hoppades på ska paras längre fram. Vad sjutton gör jag med den informationen nu? Många, långa månader kvar innan själva parningen är aktuell och sen ytterligare månader innan jag säkert vet om det blir en valp till mig. Jag försöker att inte hoppas en massa redan nu, mycket som kan hända men det är omöjligt. Kan inte ens sova eftersom jag bara är glad för att tiken ska användas. Usch för det här.

CayKantos
0

#128 usch! Förstår totalt!

Instagram

Oliviahack
0

Nu har vi pratat med uppfödaren och som det ser ut just nu så blir det en hund från denna kenneln! Nu längtar vi till mars och sedan till maj om det blir en hund till oss 😍 Vi ska ta och åka ner till henne nu innan valpning med. Känna bra!

ForeverEmma_
0

Glömt att skriva. Men va hos min uppfödare i lördags å kände av om allt kändes bra. Vilket det gjorde. Nu måste jag bara vänta två lååånga veckor innan jag får veta om det finns valpar i magen eller ej.

Jojaton
4

Jag ska i och för sig inte köpa valp, men om allt klaffar blir det en unghund eller omplacering till sommaren/hösten!

Johanna - Instagram

Belzebubble
0

Nu är allt klart! Tjejen växer som hon ska, och i början av mars kan hon hämtas! Det blev en shiba till slut, efter att ha träffat flera uppfödare var vi säkra på shiba. Valet var mellan eurasier och shiba. :)

peafie
0

Snart mindre än två veckor kvar! Känner mig som om jag vore 20 år yngre och väntar på julafton, typ. #133 kul! Grattis!

ipopuma
2

Snart kommer dem. Så spännande men ändå så läskigt!

Ambrose
0

#135 Oooh, vill att du fotobombar!

//Ambrose

peafie
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var vi och hälsade på hos uppfödaren  och gjorde upp det sista och gosade med en hel hög gosiga och galna labradorvalpar. 8 dagar kvar. 🙂

Belzebubble
7

Nu har vi varit och hälsat på den lilla. 11 dagar kvar! <3

JoannaLi
0

#137 AAAAH SÅ SÖÖÖT!!! Åh gud i himlen <3

peafie
0

#138 Vilken liten korv. 😍

#139 Asså, jag veeeet, hon är helt bedårande!❤️  Hon verkar dessutom vara såå lugn och fin (att kontrastera med C som gör först (fort) och tänker sen). 🙂 Hon är jättelik sin mamma och kommer få samma sträva, lite vågiga päls.

Oliviahack
0

Inte långt kvar till valpning nu och tiken är rejält rund om magen. Hoppas på flera hanar..

CayKantos
2

Jag väntar bara på tiken ska börja löpa så jag kan få ett hum om när jags ska be om semester :p

Instagram

färgfest
2

Jag har planerat och väntat i två år nu. Att vänta till sommaren känns så seg nu! Aaaah!

peafie
2

Besiktad, chippad, försäkrad och klar. Bara timmar kvar nu! 😍

[AnimeV4]
0

Väntar på att en kull ska födas nästa vecka. Hoppas på flera hanar. Ras hemlig tills vidare🤫

peafie
9

Nu är hon här och allt går så himla bra. Glad. 🙂 Så nu hoppar jag ut ur den här tråden. Lycka till med era valpplaner, allihopa!

[Ms_Raptorskull]
4

Åååh nu är det äntligen bestämt. DET BLIR EN SHIBA (!!) 😃 Hoppas på 2017 men ev. att det blir 2018. :)

MoaL
0

Mindre än två veckor kvar till hämtning, håller på att längta ihjäl mig! 😍 Ras är lite hemlig tills jag startar valptråd. 😃

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

Tokryck
0

Själv har jag satt valpplanerna på is och kommer att vänta till tidigast 2019. Förhoppningsvis är jag redo för en galenpanna då.

#127. Modigt som vågar ta från försvarsmakten. Varför känner du att du måste prova på?

tiger tok
0

Valparna väntas 28 mars!

Haztparken
2

Min tik har parats så nu är det den långa väntan tills ultraljudet för å se om hon väntar några små! Och om där kommer ut någon fin tik efter henne så blir det nog svårt att inte behålla någon 😍 men vi får se!

Joyous
0

#150 Spännande! Visst ska du ha en västgöte? Får en vara nyfiken och fråga varifrån den kommer?

tiger tok
0

#152 Ja stämmer bra! Ser fram emot det, men lite läskigt är det allt;) Pratat med olika, men den här kullen är från Vargaviddernas! Du har också haft en Västgöte va? Vart kom den ifrån?

Fisherling
0

Tassar här…

Cim92
6

Hej allesammans!
Nygammal här på sidan. Min voffe fick avlivas för tre år sedan  och jag  har sååå saknat att ha hund! Så har gått i valptankar ett tag, skickade ut ETT mail till en uppfödare i november då jag var lite osäker på hur långt jag skulle ha kommit i mitt liv, men räknade inte ens med att jag skulle få en från den närmsta kullen. Så fick jag mail häromveckan att det finns en hane till mig!! Har ringt runt och fixat backup om det skulle behövas och dubbelkollat både det ena och andra så nu har jag tackat ja!!! I slutet av april får jag hem min lilla tollare!! Som jag längtar <3

Kostrådgivare och funktionsmedicinsk terapeut www.appetight.se

Sajtvärd för Funktionsmedicin

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

ForeverEmma_
4

Fick dem bästa nyheterna som finns igår från uppföadaren! Tiken är dräktig och valpar förvändas födas 1 april!! Kan inte fatta det. Det är så snart och om ca 3 månader har jag en valp och min första hund😱 Håller tummarna att allt går som det ska!

Elin_SL
3

Åhh blir så taggad av denna tråd :D min familj ska skaffa vår första valp vid sensommar/höst! ^^ Vi åker till Bolivia i 3 mån, därför blir det valp efter resan :D Vi har tänkt på Svensk Lapphund! Är det någon som vet en bra kennel/uppfödare? ^^

Tokryck
0

#157 Herding instincts. Bäst!

[SweetSunday]
0

#155 Får man fråga från vilken uppfödare? :D

Cim92
0

#159 Renarder´s! =)

Bloggar om självhushåll på https://mednaturen.blogg.se och lägger upp bilder på instagram @Sandslattgard

[SweetSunday]
0

#160 Vad kul! Jag väntar själv på besked därifrån (har inte blivit lovad någon valp (än) alltså, och håller alla tummar och tår 😊) Så är bara något avis på dig… 😉

[AnimeV4]
2

Kullen jag håller span på föddes igår och det blev flera hanar, så förhoppningsvis finns det en till mig..😍Ras fortfarande hemlig😉

hundtok
0

Blir helt valpsugen!

ifoundnemo
0

#162. Håller tummarna ;)

Cim92
0

#161, åhå va roligt! Då håller jag tummarna så vi får kullsyskon =D Vill du ha en tik eller hane? Jag ska åka och titta på dem om 2 veckor, håller på att spricker av längtan!!

[AnimeV4]
0

#164 Åh tack!😃

CayKantos
2

Tiken skulle ha löpt i slutet av februari men har fortfarande inte börjat löpa… Detta är olidligt! Sitter och räknar på kostnader också eftersom det fortfarande inte är säkert om jag kommer bo hemma eller ha flyttat ut.

Instagram

Cim92
0

Åh vad jag vill ha hem min lilla valpis nununu!! Den 25 ska jag åka och träffa de små knytena och välja den jag vill ha 😍😍

Cim92
3

Ska bli intressant och se dock om katten Zingo kommer kunna dela med sig.. kanske var dumt att köpa och ställa fram valpens grejer så tidigt 😂

[SweetSunday]
0

#165 Tack! Håller också tummarna… Och tårna ;) kan tänka mig både hane och tik, viktigast med rätt individ :-) Ska åka och titta den 19/3 :)

CayKantos
2

#169 haha oj ja! Men det är så olika. För några är det bra dom får tid på sig. Men kanske hade vart smart att ha den stående stängt så inte kissen snodde ;)

Instagram

[AnimeV4]
9

Nu har jag suttit och störtgrinat av lycka, för uppfödaren säger att det finns en hane (av 4) till mig! 😭Fast de är bara en vecka gamla idag så än vågar jag inte ropa "hej!" 😉

Rasen är curly coated retriever.

apportbocken
0

#172 Vad spännande och vilket coolt rasval! Jag önskar bilder på krulltotten sedan!

ifoundnemo
0

#172. Grattis!! Vad roligt! Håller tummarna att inga problem uppstår ;). Makens farmor och farfar hade en, dock så orastypisk man kan bli x). Hon HATADE vatten, gick inte ens ut för att kissa om det regnade :p. Älskade att ligga intill brasan eller i soffan :p. En väldigt trevlig individ med mycket personlighet!:).

[AnimeV4]
0

#173 Ja, väldigt otippat! Bilder blir det absolut😃

#174 Tack! Åh, det låter som pappas hund. Tittar ut, ser att det regnar, går in och lägger sig fastän hon inte kissat på hela natten😂

Oliviahack
3

Våran valp är född 😊

ipopuma
0

Tänk om man tar med sig en hem <3 <3 Tror att det kommer bli en superkull med superhundar! Vi får väl se

Fisherling
1

Nu är det lite spännande… 😊

ipopuma
0

#178 ååå vad händer?

Jojaton
1

Har fått svar från en uppfödare som väntar valpar efter påsk. Hoppas på att det föds några hanar, för då verkar det som att jag kan få en!

Johanna - Instagram

Jetaime
9

Min tik har äääntligen börjat löpa så snart blir det finlands-tripp för oss 😃!! Im soooo excited. Jag hoppas att Zuki ska tycka lika mycket om hanen som jag. Om allt går vägen med parningen, dräktigheten och valpningen så blir det förhoppningsvis ett litet gäng här hemma i sommar, och tanken är så självklart att en valp kommer stanna här hemma tillsammans med mig och Zuki.

Emellaya
0

#177 Vilken ras?

En längtan efter träning av hund, en väntan på att det nya livet ska börja

Emellaya
0

#132 Vad fick dig att ändra dig om att vilja ha valp? Vilken ras?

En längtan efter träning av hund, en väntan på att det nya livet ska börja

Jojaton
1

#183 en shetland sheepdog blir det! och det löste sig bättre än jag trodde med jobb och ledighet så att jag känner att jag har tid för en valp ändå :)

Johanna - Instagram

Jojaton
0

#183 en shetland sheepdog blir det! och det löste sig bättre än jag trodde med jobb och ledighet så att jag känner att jag har tid för en valp ändå :)

Johanna - Instagram

färgfest
1

Åååh, tiken är beräknad att födda på den 27e. Jäkla fina föräldrar är det också!! Hoppas på många hanar! 👻

Haztparken
4

Nästa vecka är det dags för ultraljud på min tik, spännande!

ForeverEmma_
2

En vecka kvar tills valparna beräknas föda. Hoppas det finns en liver roan hane som passar mig. Annars en annan hane 😍

[SFH]
10
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Förra veckan flyttade den här killen in hos mig :)

Onyxia
2

#189; Grymt söt! 😍

Jag och sambon har äntligen kontaktat uppfödare till vår blivande ras. Det blir en Chodsky pés och valet känns 100% rätt!

SMF 470 Saphira's
- Nonself & crested black, lilac och grey fox/otter
- Self & crested saffron, pew & cream
- Teddy

MaaariaS
0

#189 Men så söt 😍

Medarbetare på Chinese crested ifokus.

färgfest
0

Mamman håller på att födda!

apportbocken
0

Så spännande! Vilken ras är det du ska ha?

färgfest
2

#193 Det blir en svart storpudel hane. :) Längtar!

Han kommer däremot alltid vara nedrakat. ;)

CayKantos
0

Även om inget är säkert än är semester tagit till när dom ca beräknas föda. Tiken ska paras här i helgen och/eller den kommande veckan. Hoppas allt blir som önskad! Många faktorer som måste stämma!

Instagram

[AnimeV4]
0

#195 Vad spännande!

Ambrose
0

#195 När de är leveransklara menar du eller? Hoppas verkligen att du äntligen får dig en liten valpis :)

//Ambrose

färgfest
0

Nu är alla valparna födda. Jag får komma o hälsa under april och tinga en valp. Så spännande! Längtar så!

[AnimeV4]
2

#198 Åh, grattis!👍

CayKantos
0

#197 haha ja :p skrev fel :D hoppas jag med :3 #198 kul lycka till!

Instagram

Emouse
2

Jag står på kö till en eventuell kull, tiken blev parad igår så jag håller tummarna så hårt det går att det finns en valp åt mig. Border collie🙂

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Paxxa
2

Har prel tingat en valp ut en kull som beräknas födas 13 maj. Så förväntansfull! Hoppas allt går som man hoppas!

Stjärnor Kennel Flatian's Stjärnor

http://flatians.weebly.com

färgfest
0

Grattis alla! Så spännande. Haha. Jag har köpt några leksaker i förväg. Kan inte hålla mig även om det finns 9 veckor kvar!

[AnimeV4]
2

#203 Jag köpte lite saker igår, jag. Har lite kvar. Ca 5 veckor kvar här😃

ForeverEmma_
1
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

#203 haha! Min valp är inte född än och jag har ett helt lager valp och vuxen saker ända jag inge köpt än är bädd och leksaker. Men halsband och koppel väg är det ingen nöd på här hemma

ForeverEmma_
0

(Dubbel post)

Meltydeath
2

Förhoppningsvis flyttar det in en valp här någon gång under året. Har mejlat flera uppfödare. Blir antagligen en Chihuahua eller en japansk spets. Är så himla peppad och förväntansfull. ☺️

natha-mjau
0

Väntar på en vit herdehund som flyttar hit i maj :D

Jojaton
0

Åh, är så avundfrisk på alla som får hem sina valpar snart! Har haft kontakt med två uppfödare nu som får valpar runt påsk, men det känns ju som en hel evighet tills man får veta om det finns en till mig också!

Johanna - Instagram

tiger tok
2

De ska födas imorgon!

[AnimeV4]
2

Jag och min fd roomie ska på valpbesök den 3:e april. Då är de 4 veckor gamla😍

Jag funderar redan på frågor att ställa, men vad mer bör jag ha i åtanke? Jag förväntar mig ju korsförhör här och är skitnervös..😮

tiger tok
1

Vi får en valp! Känns som det är jätte lång väntan på att den ska komma hem nu bara. Ska bli jättekul att ha valp, men lite läskigt också ;)!

[AnimeV4]
0

#212 Grattis! Hane eller tik?🙂

Haztparken
0

Var på ultraljud med min tik idag och hon är dräktig! Så nu får vi vänta och se om där eventuellt kanske föds någon intresserant valp som man kan spara eller vad. Spännande med valpar oavsett! :)

[AnimeV4]
0

#214 Spännande! Är det du som kommer att ha kullen eller sköter uppfödaren det?

Haztparken
0

#215 Uppfödaren men jag kommer hjälpa till rätt mycket så känns roligt att få vara med om det helst med min egen tik men ändå skönt att man slipper ansvaret. Min tik är inte på foder utan uppfödaren lånar in henne för en kull bara.

Jetaime
5

För oss bär det av till Finland imorgon bitti, kör till Stockholm inatt och tar båten över imorgon. :) Håll alla tummar för oss nu att allt går bra och att hundarna tycker om varandra! 🤐

[SweetSunday]
2

Idag föddes kullen som "min" valp finns i! Är såå glad! Kommer inte direkt kunna koncentrara mig på att plugga nu 😊

tiger tok
0

213, en liten hane! Med stubbsvans (alla hanarna hade det iof):)

Fisherling
1

#217 Så spännande! Hoppas det blir en lyckad dejt! ❤️

CayKantos
0

Ingen valp för min del…. får väl bli 2018 :(

Instagram

[AnimeV4]
0

#221 Åh nej vad trist! Vad hände?😕

Boson
0

Ska kontakta uppfadaren för första gången men vet inte hur jag ska inleda mejlet… Tänkte skriva lite om mig själv, vad jag har gjort för hundrelaterade saker, varför just den rasen och förväntan + aktivering… 

Hur ska man skriva att man vill köpa hund av dem? Känns som man borde börja med nåt sånt och sen berätta sin story.

CayKantos
0

#222 PM

Instagram

Cim92
4

Aaah, 27 dagar kvar!! =D  Har nu bestämt mig för att döpa honom till Yoshi <3

peafie
0

#223 Kan visa mitt mejl som jag skrev till uppfödaren när jag köpte min första egna  när de begav sig så kanske du får lite inspiration🙂

"Hej! Mitt namn är peafie och jag bor i Stad tillsammans med min sambo. Efter några år från familjehemmet och min familjs jaktlabradorer känner jag att jag saknar labbelivet alldeles för mycket och det är dags att skaffa min första egna hund.  

Det jag söker är en frisk hund med bra mentalitet. Den behöver inte nödvändigtvis ha jaktchampionkvalitet, utan jag söker i första hand en tränings- och tävlingskompis att ha roligt med. Det är framför allt en tikvalp som vi är intresserade av.

Hör gärna av er om ni tror att vi skulle passa som valpköpare hos er.

Med vänliga hälsningar,
peafie, Stad"

[AnimeV4]
0

#223 Jag har skrivit om mig själv (boende, sysselsättning), vad jag erbjuder/vill göra med hunden, lösning om jag inte är hemma med hunden (är dock sjukskriven), varför jag intresserade mig för rasen och vilket kön jag vill ha🙂

Mimmulih
1

Jag är också en av dem som ääntligen (kanske) får hem en hundvalp i sommar! Jag har hört av mig till en uppfödare som kändes bra och än så länge verkar allting vara bra men vi ska vänta på ultran om de visar några valpar i magen. Om alting går som planerat föds de i maj o är everansklara i juli! nu hoppas vi att de fins en tik också för det är det vi vill ha *lycklig*. Inga ord kan beskriva lyckan o spänningen o ruset jag känner att det faktiskt eventuellt blir av (och att det äntligen är möjligt) 😍 whiiiee!!

färgfest
0

#228 Grattis! Vad är det för ras? :)

Mimmulih
0

#229 det får ni se sen ;)!

Kitten86
8

För 2 veckor sedan hämtade jag hem denna fina killen! Import så han har nu precis blivit 4 månader gammal 😃

Jojaton
0

#228 Grattis, håller tummarna! #231 Åhhh vilken sötnos! Så fin 😍

Johanna - Instagram

MaaariaS
0

#231 Men så fin ❤️

JoannaLi
1

Jag hade ett par hjärtat-i-halsgropen-timmar där de såg lite ut som att det kanske skulle bli en valp här redan till sommaren, meeennn… Så fanns det ingen valp kvar ur kullen till mig (även om jag var varmt välkommen till nästa kull). 

Menmen. 2018 är väl inte så himla långt bort, va… ;) :D

nashjamie
1

Min valp ska hämtas den 19/4, en schäfertik! Väntan känns såå lång haha

Kitten86
0

Vad tråkigt att höra att du blev utan valp ur kullen!

Väntan känns alltid lååång men dem dagarna kommer att gå fort!

peafie
0

#234 Åååh, trist! En holländare?

LuLeLo
0

#235 Vilken kennel?

Tass Josephine

JoannaLi
0

#237 Vorsteh, faktiskt 🤐 Det lutar starkt åt att det blir jakthund först (jaktlicensen blir nästa år), bruksare sen 😍 

Svänger fort här, men det känns faktiskt helt rätt. Jag har alltid velat jaga men har varit så insnöad på älg- och svin- (uppvuxen i storviltsfamilj) vilket inte intresserar mig för fem öre vilket gjort att att jag inte trott att jag haft jaktintresse - men sen hittade jag fågeljakten med stående fågelhund… 😊

ForeverEmma_
3

Valparna är födda!!🥳🥳  7st, 5 hanar och 2 tikar. Nu måste man bara vänta 4 veckor sen får man hälsa på dem😍😍 Men nu jäklar blir det shoppa loss på hundgrejor😃

Kitten86
0

Skojj, grattis!!

peafie
2

#239 jaaa, kul!! Jag började fundera på om jag någonsin sett vorstehvalpar och googlade oooch jisses, så söta de är. Fågeljakt med apporterande hund är också jäkligt skoj, just saying… ;)

JoannaLi
2

#242 Alltså, jaa!! Och har du sett en video på valpisar? Deras öron är som tassarna - något de växer in i. Och när de springer… 😍

Haha jo! Arrak fick faktiskt gå en apporteringsträning (plojträning/lek dvs) igår, och tja, det var ju ganska kul faktiskt. Men, han har nog knappast nerver för jakt, men om han skärper till sig tills jaktlicensen sitter i näven, så vem vet 😊

Hannast
4

Vilken härlig tråd! Sköt att ha nånstans att dela sina tankar när väntan och längtan känns olidligt lång och jobbig. Själv väntar jag/vi en långhårig collievalp till sommaren. En tik är de sagt, men man vet ju inte säkert. Vi har varit i kontakt med 5 uppfödare men nu återstår bara 2. Pga små kullar och tik som ratat hanen. Av de som återstår är en tik parad och dräktig med minst 4 valpar. Och den andra tiken har inte ens börjat löpa, känns hårt men de finns inget att göra åt. Tids nog börjar hon också.

Sugar Mist
0

Väntar och väntar och väntar….

-

Jetaime
16

Sista dagen i Finland för oss. Men hundarna gillade varandra väldigt mycket och har fått till ett par gånger de dagar vi varit här. Nu återstår det bara att hålla tummarna och vänta och hoppas på att det blir ett gäng små röda valpar i sommar ❤.

Vattnadal
2

Vi börjar planera en kull valpar. Nattfrostens HS Gala kommer att dejta  Snöstormens Husky’s Jack nästa löp, troligen i höst.

I sommar ska vi fixa ett CK på utställning och ögonlysning på Gala.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

[AnimeV4]
4

Jag träffade uppfödaren och små 4 veckors-knoddar idag. De var inte alls stora. Det kändes bra och vi ska ses igen om 2 veckor😃

Kitten86
0

Vilken otroligt snygg kille! Håller tummarna för att det blir ett gäng knoddar framöver 😍

nashjamie
0

#238 bervanger

Majken!
0

#250 Du har PM.

FrusnaTassar
0

Väntar på svar i slutet på denna veckan om jag får en valp eller inte ur en kull som föddes förra veckan! Väntan är olidlig! Jag tar tom med telefonen på toaletten ifall jag skulle få ett samtal just då! Kommer bli så besviken om det inte blir någon valp till mig!

FrusnaTassar
0

Väntar på svar i slutet på denna veckan om jag får en valp eller inte ur en kull som föddes förra veckan! Väntan är olidlig! Jag tar tom med telefonen på toaletten ifall jag skulle få ett samtal just då! Kommer bli så besviken om det inte blir någon valp till mig!

FrusnaTassar
0

[AnimeV4]
1

#252 Den väntan är olidlig! Uppfödaren till min valp har sagt att en är till mig, men jag känner ändå "Tänk om hon ger den till någon annan"😮

färgfest
0

#255 Haha. Jag har liknande tänker. Men valparna är 3 veckor nu! Tiden går faktiskt fort. Tur att jag är så upptagen senaste. Ser fram emot att hälsa på om ungefär 2 veckor! Funderar på namn nu och läser en hel del böcker.

[AnimeV4]
1

#256 Ja, det går undan! Jag ska göra besök nr. 2 nästa vecka😃Tipsar om Vår Bästa Vän-podden och de här länkarna:

https://www.skk.se/kopahund/din-valp-och-unghund/motion/

http://www.valptips.se/kopavalp_startsida.html

färgfest
0

Tack för tips, har läst lite sånt. Håller på att läsa om passivitetsträning och socialisering, kastrering, försäkring, och foder. Jag lyssnar också på podcasten. Den är bra!

[AnimeV4]
0

#258 Rekommenderar även att använda sökfunktionen på denna sidan! Man hittar mycket nyttigt👍

Fisherling
2

Har kontakt med en uppfödare i Tyskland då det inte finns några planer i Sverige som lockar. Hittills går det bra! Uppfödaren tycker om mig och är väldigt tillmötesgående :D Så det kanske blir en importvalp i höst! Även om jag helst hade fått hem en valp i sommar.

Sugar Mist
0

#260 Åååh vilken??

-

Fisherling
0

#261 Keep Smiling's 😊Frågade om att få en video på tiken när hon jobbar, ska få den efter påskhelgen. Rätt spännande 😃 Hoppas hon är lika käck och har lika mycket driv som uppfödaren beskriver!

Sugar Mist
0

Men vad kul! Vilka blir valpen efter? Har kontakt med några kennlar i tyskland jag också om det inte blir en tik till mig i den kullen jag väntar på, håller tummarna för dig iaf! :D

-

Oliviahack
7

I helgen ska vi besöka våran valp för första gången, ska bli spännande 😃

Jojsan
0

#262 Åh, deras hundar är så himla fina!

futurehearts
0

17 dagar… 😃

[AnimeV4]
0

Ska träffa krulltottarna igen på måndag!😍Förhoppningsvis klickar jag med någon av dem och tingar honom. Huvudsaken är att han är lugn😊

Fisherling
1

#263 Keep Smiling's McKenzie Rivertror jag var hela namnet. Kenzie. Hon har inte valt hane ännu, men vet att hon behöver en hane som väger upp tikens exteriöra brister (bakhög, inte jättebra ansatt hals) #265 Ja, deras hundar är väldigt fina!

Oliviahack
0

Japp, vi är kära.

Oliviahack
4

Får se om det kommer någon bild men men annars får ni vänta till imorgon.

Oliviahack
6

😊

MaaariaS
0

#271 Otroligt fin ❤️

CayKantos
0

#271 vilken kennel var det nu igen?

Instagram

Oliviahack
3

Tillyhills är detta :) Denna grabben blir nog vår :)

Fisherling
0

Blir inget med tysklandtiken. Jättefin och duktig hund, men alldeles för vek. :(

Brillo
1

Vi får våran valp om knappt två veckor. Efter nästan två års väntan så är det äntligen dags 😍

apportbocken
0

#274 Åhå, vilket "nummer" har han? Har följt kullen lite smått på FB nämligen och namntemat är ju väldigt kreativt, som alltid!

Oliviahack
4

Han heter Tillyhills Moment Tjugotvå ;)

[AnimeV4]
6

#276 Samma här!😂

Besök nr. 2 var idag. Det kändes jättebra med uppfödaren och jag valde en preliminär-valp då jag gillade honom mest. Om personligheten är som idag (6 veckor) så blir det han som får följa med mig hem den 30:e april om allt går bra. Det känns inte som att det är sant😍

Oliviahack
4

På lördag hämtar vi hem lillkillen 😍

färgfest
0

Vi har en ny tråd här! http://hundar.ifokus.se/discussions/58ffa39d8e0e74666e00052f-valpvantartraden-2017-2?discussions-3

Lägg gärna in en bild av din sötnos där!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.