Avlivade hundar och katter i hundfoder
Hundar äter döda hundar. 😕
Veterinärer har funnit avlivningsmedel i ett stort välkänt torrfoder. Medlet kommer från döda hundar och katter som malts ner i torrfodret för att få billigt protein. Det här kan man hitta i ett torrfoder med anonyma köttråvaror. Dvs det står bara köttmjöl utan att ange av vilket djur. Vet ej vilket torrfoder, men någon annan kanske vet?
Detta diskuteras just nu på facebook-sidan "Animal Parents Against Pet Treats Made in China!"
Liknande uppgifter finns också i dokumentären "Pet Fooled" på Netflix.
Det är ett företag som heter Party Animal och fodret heter "Cocolicious något"… skulle inte köpa något som marknadsförs på det sättet (let's put some non-existent cute words on the bag, they'll have no clue), då det är ett dåligt foder oavsett. Det är vidrigt att använda sig av avlivade djur i produktionen men: köper man foder från en seriös tillverkare då är risken minimal. Pet Fooled filmen är en typisk "chocka-fördumma-skrämma människor"-film, den är väldigt ensidig och man ska alltid vara skeptisk mot den typen av propaganda. P.S. Ja, jag vet att BARF är bäst men inte alla har möjlighet till det och det finns bra torrfoder där ute :)
Konstigt, trodde jag skrev detta igår men nu finns det inte.
Ivf, runt 1970 var det stor skandal när man kom på Doggy med att använda kadaver och självdöda djur i sitt hundfoder. I mitt minne förekom även hund- och kattkadaver, men det är jag inte 100 på, kan vara fel. Det går inte att hitta just någonting om det nu. Det var ju så länge sedan och före internet.